Ana Sayfa Fitness Doğru bilinen yanlışlar

Doğru bilinen yanlışlar

fitness-raporu-temmuz-2012-resim-1

Beslenme ve egzersiz konusundaki kulaktan dolma bilgiler kimi zaman yanıltıcı olup kilo vermek ve forma girmek isteyen kişileri yanlış yönlendirebiliyor. Sports International Spor Direktörü Muratcan Üner, iki fitness efsanesine yanıt veriyor…

● Efsane 1: Yağ yakmak için sadece kardiyo yeterlidir
“Kiloyu fazla yağlardan kaybetmek için en etkili yöntem programınıza hem kardiyo hem de ağırlık antrenmanını eklemektir. Araştırmalarda kontrollü kalori alımı ile beraber günde 30 dakika bisiklet süren kişilerin, 8 haftada 3 kg yağdan kaybettikleri ve yarım kg kas kazandıkları görülmüş. Diğer grup ise 8 hafta süresince günde 15 dakika bisiklet ve 15 dakika ağırlık çalışarak 8-10 kg vermiş, ayrıca 2 kiloya kadar kas oranlarını arttırmışlar.”

● Efsane 2: Çömelme (squat)
hareketleri yapmak kalçanızı büyütür “Bu tür efsaneler bizi kahkahalara boğuyor. Kalçamızı neyin büyüttüğünü hepimiz biliyoruz ve bu kesinlikle çömelme hareketleri değil. Bütün gün bilgisayar karşısında, masa başında ya da araba koltuğunda oturan herkes zayıf kalça kaslarına sahip olma riski taşıyor. Bunu önlemenin en iyi yollarından biri çömelme hareketleridir. Doğru açı, doğru ağırlık ve tekrar sayıları ile yapılacak bu egzersiz ile vücudunuzun en büyük kas gruplarını aktive edebilir, kalçanızı şekillendirebilirsiniz.”

fitness-raporu-temmuz-2012-resim-24 saatten az oturun, ölüm riskini azaltın!
Avustralya’da yapılan bir araştırmaya göre, günde 8-11 saatini oturarak geçiren kişilerin ölüm riski (obezite, kanser, kalp ve şeker gibi hastalıklarla) yüzde 15 artıyor. ‘Egzersiz ilaçtır’ sloganıyla, fiziksel aktiviteyi gündelik yaşamının bir parçası haline getirmeyi hedefleyen Aktif Yaşam Derneği Başkanı Prof. Dr. Haydar Demirel, oturma süresini kısaltmak için şu önerilerde bulunuyor:
● Çalışırken verdiğiniz molaları oturarak değil, hareket ederek değerlendirebilirsiniz. Bilgisayarınızdan belirli aralıklarla ayağa kalkıp hareket etmek için saatinizi kurun. Ayrıca cep telefonu ile konuşma zamanlarınızı ofis içinde dolaşarak geçirebilirsiniz. Televizyon karşısında geçirdiğiniz zamanı belli dilimlere bölebilirsiniz. Evde veya ev dışında çocuklarınızla hareketli oyunlar oynayabilirsiniz. Hafta sonlarınızı ise yürüyüş, bisiklet gibi hareketli aktiviteler ile değerlendirmelisiniz.

fitness-raporu-temmuz-2012-resim-3AYIN ÜRÜNÜ
Saucony Grid Profile

Saucony’nin yeri ürünü Grid Profile üst düzeyde yastıklama sağlarken hafiflikten de ödün vermiyor. Gereksiz ağırlık taşımadan (toplam ağırlığı 215 g) konforlu bir koşu isteyen sporcular için ideal. Ayakkabı ayrıca minimalist bir profile sahip, başka bir deyişle ayaklar ayakkabıların içinde yere neredeyse paralel oturuyor ve vücudun doğal postürde kalmasını sağlıyor. Model, özellikle ince ayaklara sahip ya da ayakkabının topuğu sıkı sarmasını isteyen kişiler tarafından tercih ediliyor. Fiyatı TL 220

fitness-raporu-temmuz-2012-resim-421 günlük antrenmanla forma girin
Intelligence Fitness (IF) farklı bir antrenman yöntemi ile 21 günde forma girmeyi vaat ediyor. Peki, neden 21 gün? IF eğitmenleri bu soruyu “Çünkü ‘21 gün’, vücudun forma girmesi, fazla yağlardan kurtulması, eksik ise kas kitlesinin kazanılması ve çok önemli bir unsur olan mükemmel postür dediğimiz doğru duruşun öğrenilmesi için gerekli zamandır” diye yanıtlıyor. 21 günlük program sadece egzersizlerden oluşmuyor. Bunun yanı sıra postür analizi ile kişinin günlük hayatta yaptığı hatalar engellenmeye çalışılıyor ve doğru duruş sayesinde sadece spor salonlarında değil evde, okulda, ofiste, ormanda, plajda; yaşamımızın her anında forma girilmesi hedefleniyor.

Formsanté Dergisi Temmuz 2012 Sayısı

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here