Doğru Nefes Al Mutlu Ol

Geçmişte yaşadığınız duygusal travmaların sizi yönetmesine izin vermeyin. Uzmanlara göre; doğru nefes teknikleriyle tüm travma ve ruhsal sorunlardan kurtulabilir, hayatınızı baştan yaratabilirsiniz!

Funda ÇATAR

En güvendiğimiz dostumuzun zor günlerimizde bizi terk etmesi, hayatımızın merkezine oturttuğumuz eşimizin başka bir kadınla ilişkiye girmesi, haksız yere işten çıkarılmamız, çok sevdiğimiz bir yakınımızı hiç beklenmedik bir anda trafik kazasında kaybetmemiz… Hemen hepimiz, kötü deneyimler yaşayabiliyor ve bunun izini uzun yıllar taşıyabiliyoruz. Oysa ne demiş Mevlana Celaleddin – Rumi; 'Dünle birlikte gitti cancağızım ne varsa düne ait, şimdi yeni şeyler söylemek lazım' Ama biz ne yapıyoruz, bugüne ait olmayan, sırtımızdaki o acımasız külçelerden bir türlü kurtulamıyoruz. Bunun sonucunda da öfke atakları veya depresyondan tutun da uyku problemlerine kadar pek çok sağlık sorunlarıyla karşılaşıyoruz. Bir düşünün bakalım, siz sırtınızda hangi yükleri taşıyorsunuz? Belki de size uzunca zamandır acı çektiren olayları unutmanın zamanı geldi. Bırakın, tüm acılarınız geride kalsın, siz de artık 'geçmişte', değil 'şu anda' yaşamanın keyfini çıkarın. Bunun için elinizde aslında sihirli bir değneğiniz de var; nefesiniz! Yoga Egitmeni Sibel Saraçoğlu'nun hazırladığı 'nefes egzersizleri' ve 'meditasyon' programı, sinir sisteminizin dengede kalmasını sağlayarak duygusal travmalardan arınmanıza yardımcı olacak. Her sabah ve akşam 20'şer dakika boyunca uygulamanız gereken bu egzersizler aynı zamanda toksinleri vücudunuzdan arındırıyor ve kalp ritminizi de düzene sokuyor.

MEDİTASYON
NE SAĞLIYOR? Meditasyon, anın farkındalığını geliştirmemizi ve kendi kendimizi disipline etmemizi sağlayan bir yöntem. Bunu başardığımız zaman da başkaları tarafından disipline edilmemize ihtiyacımız kalmıyor ve adeta kendi dünyamızın efendisi oluyoruz. Meditasyon aynı zamanda zihnimizin ve ruhumuzun daha fazla farkına varmamızı sağlayarak duygusal bedenimize odaklanmamıza katkıda bulunuyor. Böylece duygularımızın sesini net olarak duyabiliyoruz. Duygusal farkındalık da neyi istemediğimizi belirleyip, neyi istediğimizi daha fazla açığa çıkarıyor.

NASIL UYGULANIYOR? Bedeninizi hissetmeyecek kadar rahat bir pozisyon alın. Sırt üstü uzanabilir ya da dik bir şekilde oturabilirsiniz. Gözlerinizi kapatın ve birkaç kez derin nefes alıp vererek zihninizdeki kalabalığı dağıtın. Ardından birkaç onaylama cümlesiyle dileğinizin olduğunu imgelemeye başlayın. Diyelim ki özgüven sorununuz var. Bu sıkıntınızın üstesinden gelebilmek için bilinçaltındaki olumsuz dosyaları silip, yerini olumlu dosyaları yerleştirmelisiniz. Bunun için de bu onaylama cümlelerini yüksek sesle dile getirmelisiniz: 'Ben kendimi evrensel enerjiye kanal olarak açtım. Korkularımdan arınıp, kendime, insanlara ve evrene güvenmeye niyet ediyorum. Tanrım, beni zihinsel, fiziksel, duygusal ve ruhsal olarak değiştir. Yaşadığım tüm olumsuzluklar geride kaldı, görevini tamamladı. Şu anda, şimdi hayrıma olan her şey gerçekleşiyor. Ben inançlıyım, ben güçlüyüm, ben güvendeyim. Tüm dileklerimi benim ve bütünün hayrına diliyorum. Yaşadığım her şey için teşekkür ederim' Ardından özgüvenin gelişmesinde etkili olan gece mavisi, parlak safir renge odaklanın. Kendinizi bu rengin içinde kuşatılmış gibi imgeleyin. Meditasyon bitince nefes egzersizlerine başlayın.

Haberin devamı 2008 Mayıs sayımızda…

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here