Egzersiz ağrısında hekime ne zaman başvurmalı?

Egzersiz sonrasında ağrılarınız mı var? Antrenman sonrası 24 saatten 48 saate kadar kaslarınızda hafif ağrı hissetmeniz normal olarak kabul ediliyor. Ertesi gün dinlenmek bu durumda yapılacak en iyi çözüm. Böylece kasların yeniden yapılanması ve gelişmeleri sağlanıyor. Ancak eklem ağrısı, kaslarda şişlik ve normalin dışında ağrılar yaşanıyorsa vücut ağrı yoluyla bizi uyarıyor olabilir. Böyle durumlarda vücudunuzu dinleyerek bir hekime görünmek gerekebilir.

Kaslar sıcakken esneyin
Dinamik esneme kasları egzersize hazırlar, kan dolaşımını hızlandırır, sinir sistemini aktive eder ve vücut ısısını artırır. Egzersiz öncesi yapılması tavsiye edilen bu esneme yöntemi performansınızı artırır. Statik esnemede ise kaslar uzatılmış bir şekilde belli bir süre sabit kalınır. Egzersiz sonrası, kaslar ısınmışken yapılması gereken bu esneme kasların dengelenmesini sağlar, antrenman sonrası kaslarda biriken laktik asidin uzaklaştırılmasını kolaylaştır. Eğer sadece esnemek istiyorsanız 5-10 dakika tempolu şekilde yürüyerek kaslarınızı ısıtarak statik esneme hareketleri yapabilirsiniz.

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here