Ana Sayfa Fitness Egzersiz bitti, peki ya şimdi?

Egzersiz bitti, peki ya şimdi?

iStock 000063132265 Large

Sporunuzu aksatmadan, düzenli bir şekilde yapmanız çok önemli. Evet ama işin bir de egzersiz sonrası kısmı var. Aktiviteniz bittiğinde yapmaktan kaçınmanız ve yememeniz gereken yiyeceklerden haberdar mısınız? Değilseniz, biz sizin için açıklayalım. Yaptığınız egzersizin hakkını tam olarak vermek için önerilerimize göz atın. 

 

 

 

 

Hijyen önce gelir 
Belki dakikalarca koştunuz ya da ağırlık kaldırdınız… Bir şekilde vücudunuz harcadığınız enerjiye karşılık bir hayli ter attı. Egzersiz bitiminde üzerinizdekilerle uzun zaman geçirmeyin. Kıyafetleriniz özel teknolojiye sahip kumaşlardan yapılmış bile olsa, terinizin uzun süre üzerinizde kalmasının cildinizde alerji, sivilce ya da buna benzer tepkimelere yol açabileceğini unutmayın. 

Atıştırmalık niyetine 
Spor salonlarında sıklıkla karşılaştığımız protein bar’larını egzersiz sonrasında tüketmeyin. Uzmanlar bu tarz yiyecekleri yalnızca atıştırmalık olarak tüketmenizi daha doğru buluyor. Bir yandan da bu protein bar’ların yerine, kişinin evinde yapabileceği basit birkaç tarifi uygulayıp tüketmenin çok daha sağlıklı olduğunu vurguluyorlar. Yağsız yoğurtlu meyve salatası ya da tahıllı ekmekten yapılmış bir tost bile protein bar’larının verdiği etkinin aynısını gösteriyor. 

Şeker depolarına dikkat 
“Çok yoruldum, soğuk bir içeceği hak ettim!’’ dediğinizi duyar gibiyiz. Ama gazlı ve şekerli içeceklerden uzak durun! Bir kutu gazlı içeceğin yedi paket şekere eşdeğer olduğunu düşünecek olursanız, spor sonrasında içmeniz gereken tek sağlıklı içeceğin su olduğunu anlayabilirsiniz. Eğer ki su dışında başka bir şeyler içmek istiyorsanız, tercihinizi şekersiz buzlu çaylardan yana kullanabilirsiniz. 

Esnemeden gitmek yok 
Yaptığınız egzersiz çeşidi ne olursa olsun, esneme ve soğuma hareketlerinin ne kadar önemli olduğunu sürekli hatırlamanızda fayda var. Her şeyin bittiğini düşünüp, kendinizi hemen soyunma odasına ya da duşa atmayın. Kaslarınızı rahatlatmak, egzersiz sonrasında acı ve ağrı çekmemek için esneme hareketlerini yapmadan bitti demeyin. Sadece 5 ya da en fazla 10 dakikanızı ayırarak boyun, omuz, kol, bacak gibi önemli bölgelerinizi temel esneme hareketleriyle rahatlatın. 

Sebzeye ufak bir ara 
Çiğ sebze ve meyve yemek güzel bir alışkanlık gibi görünse de aslında spor sonrası beslenme için pek önerilmiyor. Çünkü egzersiz sonrasında harcadığınız enerjiyi en çok proteinli besinler destekliyor. Spor sonrasında atıştırmalık niyetine yediğiniz kuruyemiş gibi proteinli besinler kas yapınızı koruyor. 

Beyaz ekmeğe hayır 
Her ne kadar günlük hayatta da önerilmese de beyaz ekmek spordan sonra uzak durmanız gereken besinler arasında. Sindirilirken kendini şekere çeviren beyaz ekmek aynı zamanda oldukça yüksek miktarda tuz da içeriyor. Beyaz ekmek yerine tam tahıllı, buğday ya da kepeklileri tercih ederek kilo alımına engel olabilirsiniz. 

Bakterilere dikkat 
Spor salonunda onlarca hatta yüzlerce kişinin gelip ter attığını unutmayın. Özellikle fitness aletlerini kullandıktan sonra elinizi yüzünüze çok fazla götürmemeye çalışın. Temiz gibi gözüken bu aletlerde birçok kişinin bıraktığı bakteri ve mikroplar olduğunu unutmayın. Bu yüzden de elinizi ağzınızdan, gözünüzden ve cildinizden mümkün olduğunca uzak tutmaya çalışın. Terinizi silmek için evinizden getirdiğiniz temiz bir havluyu kullanın. 

Gece seansı 
Egzersizin, özellikle de kardiyo antrenmanlarının bol enerji harcattığı, bunun sonucunda da sürekli acıktırdığı bilinen bir gerçek. Yemeniz gereken öğünler dışında elinizi bir şeye sürmemenizi öneriyoruz. Eğer ki gece, uykunuzdan önce açlık hissediyorsanız elinizi sağlıksız, yağlı ve şekerli besinlere götürmek yerine bir kase yağsız yoğurt, bir avuç badem ile açlık krizinizin üstesinden gelebilirsiniz. 

Formsanté – 2015 Temmuz sayısı
Elif Gürsoy

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here