Ana Sayfa Beslenme & Diyet ELMAYI SOYMADAN YİYİN!

ELMAYI SOYMADAN YİYİN!

agustos-2012-beslenme-raporu-resim-1

Neden mi? Çünkü yapılan yeni bir araştırmanın sonucuna göre elma kabuğunda bulunan ursolik asit, kas yoğunluğunu artırıp, kalori yakımını hızlandırıyor ve böylece obeziteyi engelliyor. Ursolik asit aynı zamanda karaciğer yağlanmasını ve gizli şekeri de önlüyor. Araştırmada bir grup fare, yüksek yağlı bir menü ile beslendi ancak farelerin yarısına ursolik asit değeri artırılmış gıdalar verildi. Çalışmanın sonunda bu farelerin daha çok yedikleri halde daha az kilo aldıkları, kan şekerlerinin dengede olduğu ve karaciğerlerinde yağlanma gelişmediği saptandı. Aynı etkinin insanda kaç elma yediğinde ortaya çıkacağı henüz bilinmese de şimdilik günde bir elma yemeyi ihmal etmemek fayda var.

agustos-2012-beslenme-raporu-resim-2 Kaloriyi yüzde 25 azaltın kalbi 20 yaş gençleştirin
Washington Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde yapılan bir araştırma, kalp krizinin en önemli ölüm nedenleri arasında yer aldığı Batılı ülkeleri yakından ilgilendiriyor. Yedi yıl süren bu araştırmada yaş ortalaması 51’in üzerinde olan gruptan 22 kişi özgürce beslenirken diğer 22 kişi ise yüzde 25 daha az kalori içeren sağlıklı gıdalarla beslendi. İkinci gruptakilerin sağlık kontrolleri yapıldığında kalplerinin 30’lu yaşlardaki gibi çalıştığı ortaya çıktı. Bu araştırmanın sonuçlarını kendi hayatınızda görmek istiyorsanız işe her gün yüzde 10-15 oranında kalori azaltması ile başlayabilir ve zaman içinde bunu yüzde 25’e kadar çıkarabilirsiniz.

Untitled-10 Kötü yağlar beyne zarar veriyor
Kırmızı etteki yağın sadece kalbinize zarar verdiğini düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Harvard Üniversitesi’ne bağlı Brigham and Women’s Hospital’da yapılan bir çalışma kırmızı ette bulunan zararlı yağların kadınlardaki zihinsel fonksiyonları ve hafızayı da olumsuz etkilediğini ortaya koydu. Araştırma 65 yaş üzerindeki 6 bin kadın üzerinde gerçekleştirildi ve tereyağı ile kırmızı eti fazla tüketen kadınların testlerde daha düşük başarı gösterdikleri ortaya çıktı. Çalışma sizin için önem taşıyorsa bundan sonra yağ alımınızı tereyağı, kırmızı et ve ambalajlı ürünler yerine zeytinyağı, avokado, kuruyemişten karşılayabilirsiniz.

Untitled-11 Ayın güzeli Kabak
Adı her zaman ‘tatsız tutsuz’ anlamında kullanılsa da yaz mevsiminin en sağlıklı sebzelerinden biri de kabak… Lif içeriğinin yoğun olması sayesinde bağırsakları çalıştıran, kabızlığı gideren kabak aynı zamanda kan şekerini ve tansiyonu da dengeliyor. Kabak satın alırken dikenli ucunun yeni kesilmiş bir görüntüye sahip olmasına ve sebzenin canlı yeşil rengini korumasına dikkat etmek gerekiyor. C vitamini, potasyum ve fosfordan zengin olan kabağın besin değerini yitirmemesi için buharda haşlayarak pişirmeyi ya da çiğ olarak salatalarınıza rendelemeyi tercih edebilirsiniz.
agustos-2012-beslenme-raporu-resim-5
Formsanté Dergisi Ağustos 2012 Sayısı

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here