Estetik işlemler kişisel ihtiyaçlara göre belirlense de bu uygulamaların da bir modası var. Dolgun dudak geçmişte “out” iken şimdi trend olabiliyor. Gelin bundan dört-beş sene sonrasında hangi estetik uygulamaların parlayacağına göz atalım.
Trend… Moda alanında trend, mimaride trend, dekorasyonda trend… Eminiz ki birçok kişi, kendisine veya evine bir şey satın alırken öncesinde günün ya da sezonun trendlerine bir göz atıyordur. Bunun başlıca sebebi demode kalmamak ve modaya uygun görünmek, yani aslında gündemi takip etmektir. Estetik için de durum böyle. Hemen hemen herkes herhangi bir işlem yaptırmadan önce mutlaka son dönemdeki işlemleri, yeni çıkan ürünleri, teknolojik yenilikleri, kısacası günün trendini araştırıyor. Peki nedir trend?
Trend kavramı; belirli bir dönem aralığında, yoğun bir şekilde tercih edilen veya artık eskisi gibi ilgi duyulmayan bir durumun, bu zaman zarfındaki yönelimini ortaya koyan bir gösterge olarak yorumlanabilir. Moda, inovasyon, müzik ve bunun gibi pek çok alanda büyükçe bir güce sahip olan bu kavramın ana hatları, kendi alanlarında yetkin kuruluşlarca belirlenir. Ardından dünya trend analiz kurumları da bu verileri alarak değerlendirir ve her alan için yönlendirici raporlar hazırlar. Yakın zamanda Galderma firması, Next by Galderma adıyla küresel estetik uygulayıcıları ve endüstriyi etkileyen faktörlerin de içinde bulunduğu bir ağdan elde ettikleri verilerle, estetik trendleri hakkında bir rapor yayınladı.
ESTETİK PAZARI YÖNLENDİREN 3 TEMEL MAKRO HAREKET
Galderma Raporu’na göre estetik pazarının büyümesini destekleyen üç temel makro hareket bulunuyor:
Erişilebilirliği artırma
- Daha az kesi gerektiren tedavilerin yükselişi, minimum nekahat süresi ve hızlı sonuç,
- Daha uygun fiyatlı tedavi seçeneklerinin varlığı sayesinde daha fazla kişinin bu tedavilere ulaşabilir hale gelmesi,
- Estetiğin sadece kadınlara değil herkese yönelik bir tedavi olarak algılanıyor olması.
Bilim ve teknolojideki ilerlemeler
Estetik teknolojideki büyüme sadece mevcut tedavi seçeneklerinin çeşitliliğini arttırmakla kalmıyor, aynı zamanda bunların çekiciliğini de artırıyor. Bir örnek verecek olursak; yapay zeka estetik uygulamaları sayesinde kişiler, geçirecekleri operasyon sonucu yüzlerinin nasıl görünebileceğini önceden görme şansına sahip oluyor ve kötü bir süprizle karşılaşılmasını da engelliyor.
Sosyal medya
Sosyal medya, estetik tedavilere ilişkin farkındalığı artırarak bunların normalleşmesine ve popülerleşmesine yardımcı oldu. Estetik uygulayıcılar da takipçi kazanmak ve hasta portföylerini genişletmek için sosyal medyayı etkin şekilde kullanmaya başladı. Gelecekte de bu artış devam ediyor.
ESTETİKTE ÖNE ÇIKAN TRENDLER
- Proaktif güzellik
• Düzeltmekten ziyade önlemeye odaklanan tedaviler giderek daha da popüler hale geliyor.
• Evde kullanılan cihazlar ve kozmetik cilt bakımına yatırım yaparak, yaşlanmayı önlemeye öncelikle evde başlamak.
• Orta dereceli yaşlanma belirtileriyle başa çıkmak için, tüm yaş gruplarında talep gören ve daha az invazif tedavi gerektiren “ince ayarlar”.
• Kolajen üretimini artırmayı amaçlayan ürün ve tedaviler, kolajen biyostimülatörlerinin diğer enjekte edilebilir ürünlerle birlikte zaman içinde daha fazla kullanılması. Ayrıca var olan kolajeni daha erken yaşta korumaya başlayarak artırmak için “kolajen depolama” yöntemlerinin kullanılması.
• Yarının tüketicilerinin, halihazırda kendilerinden önceki jenerasyonun da bilinçli olduğu bir dünyaya giriş yapıyor olması.
Bütün bunların ışığında geleceğe bakıldığında kolajen ve elastin üretimini uyarmanın etkili yollarının ortaya çıkacağı, kemik erimesi veya saç incelmesi gibi yaşla birlikte kaybedilen özellikleri geri kazandıracak çok daha fazla çözüm bulunacağı öngörülüyor.
2. Bilinçli estetik
•“Az çoktur”… Bir süredir güzellik ve moda alanında popüler olan “Temiz Kız” ve “Sessiz Lüks”ü savunan bu kavram, gelecekte de popülerliğini koruyacak.
• Sürdürülebilirliğe olan talep aynı derecede önemini korumaya devam edecek.
• Farkındalık, estetik alanda giderek daha fazla önem kazanacak; tüketiciler, vücutlarına konulan ürünlerin olası etkilerinin bilinciyle şeffaflık ve hesap verebilirlik talep edecek.
Rapor, bu farkındalığın üç kanıtının olduğunu iddia ediyor:
1. Hastalar sağlıklı ve ışıltılı bir görünüm için estetiğe yönelerek cilt kalitesini artıran tedaviler arıyor. Abartılı sonuçlar yerine doğal görünüm daha fazla tercih edilmeye başlandı.
2. Hyalüronik asit gibi doğal bileşenlere ve trombosit açısından zengin plazmaya sahip yüz bakımına yöneldikçe biyosimülatörlerin aranma oranında artış görüldü.
3. Tüketiciler, etik inançlarına uyum sağlaması açısından tedavilerde daha fazla bitkisel içerikli ürünler kullanmaya yöneldi.
3. Estetikteki hız
Trendlerin moda dünyasındaki hızlı yükselişi ve düşüşü olağan olsa da bu, estetik alanında yeni bir gelişme.
Popülaritesi hızla artan ve azalan tedavilere örnek verecek olursak:
• Yanak yağının alınması: Bu prosedür, elmacık kemiklerinin görünümünü abartmak için yanaklardaki yağın alınması şeklinde uygulanır. Ünlüler tarafından popüler hale getirildi ve sosyal medya tarafından yaygınlaştırıldı; Google aramaları, Aralık 2022’nin sonunda zirveye ulaştı, Temmuz 2022’de yüzde 87 oranında düştü.
• Brezilya popo kaldırma (BBL): Daha az invaziv tedavilerle elde edilen hafif kaldırma ve iyileştirmelere yönelim başladı.
• Tilki gözleri: Daha büyük bir göz yapısına sahip olmak için kaşları kaldıran ve uzatan bu yöntem, geçen yıl çok popüler olmasına rağmen artık modası geçmiş gibi görünüyor.
• Rus dudakları: Google aramaları, Şubat 2022’de zirveye ulaşmış olmasına rağmen sonrasında düşüş göstermeye başladı.
4.Güzellik hayranlığı
• Sosyal medya “Barbiecore” ve “fairycore” gibi niş trendleri körüklüyor ve bu görünümleri yaratmak için estetik de moda ve makyajın yanı sıra bir araç olarak kullanılıyor.
• Tüketicilerin ünlülere olan saplantısı, operasyon veya daha az invaziv tedavilerle onların görünüşlerini taklit etme arzusunu artırıyor.
• Bazı tüketiciler, filtrelerin ve avatarların görünümlerini elde etmek için daha kalıcı yollar arıyor.
5. Dışavurum
• Giderek daha fazla erkek müşteri, görünüşlerini geleneksel olmadan erkeksileştirmek için tedaviler arıyor.
• Kadınlar daha keskin (erkeksi) yüz hatlarına sahip olmak istedikleri için bu konuda daha geniş kapsamlı çalışmalar yapılıyor.
• Tedaviler giderek daha fazla kişiye özel hale geliyor; örneğin dudak estetiği dolgunun önüne geçiyor.
• Kültürel kimlik: Birçok Asyalı ve Orta Doğulu tüketici, kültürel kimliklerini maskelemek yerine güçlendiren prosedürleri tercih ediyor. Bunun sonucu olarak burun estetiğinin tersine çevrilmesi ve “etnik burun estetiği” giderek daha fazla konuşulmaya başlandı.
6. Yaşın yok edilmesi
• Estetik dünyası, “yaşlanma karşıtı” terminolojiden pro-aging gibi koruma odaklı terminolojiye doğru ilerliyor.
• Donuk ve mimiksiz yüz görünümü, çok daha az tercih edilir hale geliyor.
• Dekolte, eller, dizler ve koltuk altları gibi yaşı ortaya çıkaran diğer alanların korunmasına yönelik ilgi artıyor.
• Hastalar, daha uzun süreli sonuçlar için farklı kombinasyonlarda uygulamalar arıyor.
Formsante Şubat-Mart 2025 sayısından
Hazırlayan: Ayşe Sönmez