Ana Sayfa Fitness Eymir Gölü’nde maraton

Eymir Gölü’nde maraton

agustos-2012-fitness-raporu-resim-1

New Balance Ankara Eymir Gölü Yarı Maratonu ve 10K Koşusu 16 Eylül Pazar günü koşulacak. Hazırlanmaya ve kayıt yaptırmaya başlayabilirsiniz. Kayıtlar yaristakvimi.com adresinden gerçekleştiriliyor. Koşuda tempo konusunda daha az tecrübeli koşucuları doğru hızda koşmaları için yönlendirecek pacemaker’lar da yer alacak.

DAHA İYİ YÜZMEK İÇİN…
Nefes almak yerine vermeye odaklanın. Yüzmeye yeni başlayanların en sık karşılaştığı problemlerden biri de nefes nefese kalmak. Bu da performansınızı düşürür. İşin sırrı, her zaman verdiğiniz nefese odaklanmakta. Çünkü nefes vermek doğal olarak nefes almayı tetikler. Ayrıca unutmayın, yüzmede nefes her zaman ağızdan alınır ve burundan verilir.

agustos-2012-fitness-raporu-resim-2Ayın ürünü
Nike LunarGlide+4

LunarGlide+ serisinin yeni üyesi LunarGlide+4; dayanıklılık, konfor ve destek sunan ‘Lunarlon Dynamic Support’ taban sistemiyle ayağa uyum sağlıyor. Bu yaz Londra’da atletlerin kullanacağı modellerde de bulunan Nike Flywire teknolojisine sahip yeni LunarGlide+4, ayak tabanı ve kavisini destekleyerek, ayakkabının ayağı çorap gibi sarmasını amaçlıyor. Her türlü yüzey ve koşulda yumuşak, rahat bir basışa imkan tanıyan, şıklığıyla göze de hitap eden ayakkabı, özel ağ yapısıyla koşu esnasında ayağa hava aldırıyor. Nike LunarGlide+4, yumuşak Lunarlon köpüğü ve topuğu destekleyen parçasıyla rahat bir kullanım sunuyor.

agustos-2012-fitness-raporu-resim-3Denedik
Elektriksel kas uyarımı ile form tutun

Fizik tedavide de kullanılan bir yöntem olan EMS (Electro Muscle Stimulation) yani ‘elektriksel kas uyarımı’ artık hızla form tutmak isteyenler için yeni bir alternatif sunuyor. Fit in Time’da Alman Miha Bodytec teknolojisi kullanılarak uygulanan yöntem 25 dakika sürüyor. Önce bir tayt ve yarım kollu üstten oluşan kıyafetler ile üzerinde birtakım kablolar olan bir yelek giyiyorsunuz. Hepsinin uçlarında kablolar bulunan ıslak pedler çeşitli bölgelere monte ediliyor. Eğitmenin uyarıları ve sizi uygun pozisyona sokmasının ardından akım verilmeye başlanıyor. Başta karıncalanma gibi bir hisle irkilseniz de kısa sürede alışıyorsunuz. İlk 10 dakika direnç egzersizleri yapılıyor. Basit hareketler eşliğinde her bir kasınız çalıştırılıyor. Eğitmen, öne doğru katlanma hareketi sırasında “Şimdi karna akım veriyorum” dediğinde karnınızı 15 mekik çekmiş gibi hissediyorsunuz. Sonrasında kardiyo egzersizlerine sıra geliyor. Yine yerinde saymalar, biraz hızlanıp yerinde koşmalar, zıplamalar eşliğinde 10 dakika boyunca akımla birlikte egzersiz yapıyorsunuz. En sonunda ise sıra herkesin en çok sevdiği kısma geliyor; esneme ve rahatlama! Burada düşük düzeyde akımla birlikte adeta tüm vücudunuza masaj yapılıyor. Yöntemin detaylarını anlatan firma yetkilisi Muhittin Kaan Kocatepe, “Klasik idmanlar sırasında beyin, kasların kasılıp harekete geçmesini sağlayan elektrik sinyalleri gönderiyor. EMS sayesinde beynin gönderdiği sinyallere ek olarak kaslara dışarıdan çok daha yoğun uyarılar iletiyor. Uyarılar kaslarda kasılmaya neden oluyor. Yöntem sırasında erişilmesi zor olan dengeleyici kaslar da harekete geçtiği için, tam bir vücut çalışması elde ediliyor” diyor. EMS’nin en önemli özelliklerinden biri egzersiz sırasında eklemlere hiçbir yük binmemesi. Kısa sürede form tutmayı vadeden yöntem haftada 1, maksimum 2 kez uygulanabiliyor. Yöntem uygulanmadan önce postür analizi yapılıyor ve kişilerin ihtiyaçlarına göre bir program düzenleniyor. EMS, zamansızlıktan ötürü spor yapamayan kişilerden yeni doğum yapmış kadınlara, amatör ya da profesyonel sporculardan kronik bel, sırt ve kas ağrılarından şikayetçi olanlara ve sakatlık sonrası fizik tedavi ihtiyacı olanlara kadar çok geniş bir kitleye hitap ediyor. Eğer bu yeni yöntemi merak ediyorsanız siz de Fit In Time’ın tüm merkezlerinde ücretsiz olarak uygulanan demo antrenmanıyla EMS ile tanışabilirsiniz.

Formsanté Dergisi Ağustos 2012 Sayısı

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here