✓ Doğruluğu kontrol edilmiş makale

Dr. Öğr. Üyesi Tayfun Hancılar


Ana Sayfa Beslenme & Diyet Fazla C vitamininin zararı var mı?

Fazla C vitamininin zararı var mı?

C vitamini eksikliğinde; yorgunluk, halsizlik, kas ve eklem ağrıları, diş etlerinde kanama, dişlerde anormallikler ve enfeksiyonlara yatkınlık görülebiliyor. Peki, fazla C vitamininin zararı var mı? Radyasyon Onkolojisi Uzmanı Dr. Öğr. Üyesi Tayfun Hancılar yanıtlıyor…

FAZLA C VİTAMİNİ ALIMI ZARARLI MI? *

C vitamininin fazlası idrarla atılabiliyor. Okan Üniversitesi Hastanesi Başhekimi ve Radyasyon Onkolojisi Uzmanı Dr. Öğr. Üyesi Tayfun Hancılar, C vitamininin ihtiyaçtan çok alınması halinde böbreklerde taş oluşumuna, ishal ve alerjik deri belirtilerine neden olabileceğini söyleyerek, “Erişkinlerin günlük C vitamini ihtiyacı 80-90 mg arasında. Enfeksiyonlarda ihtiyaç yüksek olduğu için 500-1000 mg almak gerekebiliyor. C vitamini vücutta depolanmadığı için alınacak miktarı üçe bölmek daha doğru oluyor. Limon 53 mg, portakal 53 mg, kivi 92 mg, domates 13 mg, 100 g çilek 58 mg, 100 g kuşburnu da 436 mg C vitamini içeriyor. Buna göre; sağlıklı bir kişi günde iki portakal ve kuşburnu tüketerek yeterli C vitamini alabiliyor” diye belirtiyor.

DAHA DİKKATLİ OLABİLMEK İÇİN… *

fazla c vitamininin

Avokadonun ışıltılı bir cilde ve kilo kontrolüne yardımcı olduğu biliniyor. Yapılan yeni bir çalışma, bu yeşil meyvenin dikkat dağınıklığını önlemeye de yardımcı olabileceğini gösteriyor. Dolayısıyla sabah kahvaltıda veya salatanızda yiyeceğiniz avokado, daha iyi odaklanmanıza ve hatta odaklanma sürenizin artmasına yardımcı olacak.

BOL BOL RENDELEYİN! *

Sarı ve turuncu bitkilerde bulunan betakaroten, antioksidan içeriğiyle cildimiz ve vücudumuz için çok faydalı. Sık sık salata tüketebileceğiniz yaz günlerinde havucu da rendeleyerek öğününüze ekleyebilirsiniz. Ayrıca ananas, hurma ve balkabağı da zengin betakaroten kaynaklarından
bazıları.

DONDURMANIN EN YARARLISI *

Yaz aylarının vazgeçilmezi dondurmayı evinizde de kolayca yapabilirsiniz. Yoğurdun sert tarafını bal ve tahinle karıştırıp derin dondurucuya attığınızda, lezzetli ve yararlı bir atıştırmalığınız oluyor. Yüksek kalsiyum içeriği ile hem kemiklerin güçlenmesine hem de metabolizmanın daha hızlı çalışmasına yardımcı olan yoğurt, aynı zamanda sindirim sistemini de düzenliyor.

İLGİLİ İÇERİKLER

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here