Fazla mı, az mı?

16102014 vitrap01

Yeterli seviyede protein tüketmek kemik ve genel vücut sağlığı için çok önemli. Yetersiz protein alınması ise kas gücü ve kitlesinde azalmaya neden oluyor.

Ancak yüksek proteinli diyetlerden de kaçınmak gerekiyor. Acıbadem Maslak Hastanesi Romatoloji Uzmanı Prof. Dr. Nuran Türkçapar, fazla miktarda protein tüketmenin idrarla kalsiyum atılımını artırarak kemiklerde güç kaybına neden olduğunu söylüyor ve ekliyor: “Günlük protein ihtiyacı kişinin yaşı, cinsiyeti, fiziksel aktivitesi, boyu ve kilosuna, hatta hastalığına bağlı olarak değişiyor. Günlük protein alımı kronik böbrek hastasında 30 g/gün ile sınırlıyken, düzenli egzersiz yapan bir kişide 200 g/gün olabiliyor. Önemli olan yoğun protein içeren öğünlerinizde yoğurt gibi süt ürünlerini eksik etmemeniz.”

 

16102014 vitrap03Fazla suyu boşaltın!

Yaz sonrası vücudunuz su tuttuysa temizlenmek için tabağınızdaki işlenmiş karbonhidratları (makarna, pirinç, beyaz ekmek vb) doğal idrar söktürücülerle (kabak, enginar, kuşkonmaz, kereviz, rezene, pancar veya soğan) değiştirin. Bu yiyecekler vücudun tuttuğu fazla suyun atılmasına yardımcı oluyor ve genel olarak sistemi temizliyor.

 

Adet sancılarından şikayetçi misiniz?

Günlük beslenmenize bir-iki çay kaşığı keten tohumu ekleyerek bu ağrıları azaltabilirsiniz.

 

16102014 vitrap02Sonbahar detoksuna antioksidan desteği

Sonbaharda bağışıklık sistemini güçlendirmek için antioksidan almak gerekiyor. Antioksidan; A, C, E vitamini ve selenyum ile çinko, magnezyum mineralleri içeren besinlerin içerisinde sıklıkla bulunuyor. Antioksidan, vücudun içerisindeki oksitlenmeyi önlemeye çalıştığından dolayı bu besinler, hastalıklara daha az yakalanmanızı sağlıyor.

 

 

 

 

 

 

Formsanté Dergisi Eylül 2014 sayısı

 

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here