Ana Sayfa Beslenme & Diyet Fazlası zararlı

Fazlası zararlı

iStock 000025944964 Full 1

Her fırsatta bol su için önerisinde bulunuyoruz. Ancak aşırı su tüketiminden kaçınmak gerektiğini de ekliyoruz. Yapılan çalışmalar da bunu destekliyor. Son dönem araştırmalarına göre birçok insan egzersiz sırasında veya sonrasında çok fazla su tüketiyor. Clinical Journal of Sport Medicine’da yayınlanan bir çalışmada ise çarpıcı veriler yer alıyor. Buna göre, egzersiz sırasında alınan fazla su böbreklerde birikiyor. Böbreklerden atılamayan bu su da vücuttaki sodyum yoğunluğunun azalmasına neden oluyor. Böylece hücrelerde tehlikeli bir şişkinlik ve egzersizle ilişkili olan hiponatremi (kan sodyumu düşüklüğü) ortaya çıkabiliyor. 

 

Ayın güzeli
Çalımsı ve bodur boylu bir bitki olan Frenk üzümünün meyveleri salkım şeklinde yetişiyor. Parlak kırmızı, siyah ve sarı renkli meyveler mayhoş tadıyla dikkat çekiyor. Bu meyveler en çok meyve suyu, şurup ve reçel olarak tüketiliyor. İştah açıcı, hazmı kolaylaştırıcı Frenk üzümü, sindirim sistemindeki iltihapların geçmesine de yardımcı oluyor. 100 gramı 63 kalori olan Frenk üzümünde hiç yağ bulunmuyor. Tam bir C vitamini kaynağı olan bu meyvede ayrıca A, E, B6 vitaminleri ile kalsiyum, demir, magnezyum, fosfor, potasyum, çinko ve manganez de bol miktarda bulunuyor. 

En tatlı ilaç
Kolesterol yüksekliği günümüzün en önemli sağlık sorunları arasında yer alıyor. Dünyada ve ülkemizde ölüm nedenleri arasında başı çeken kalp hastalıkları için risk faktörlerinin başında gelen bu sorunu önlemek için birçok ilaç ve tedavi yöntemi geliştiriliyor. Yüksek kolesterol ile mücadelede diyet ve yaşam şekli değişikliği de önem taşıyor. Öte yandan bazı besinler kolesterolü düşürmeye yardımcı olabiliyor. Örneğin çikolata! Ancak bu dilediğinizce çikolata yiyebileceğiniz anlamına gelmiyor. Sağlığınıza fayda sağlayacak çikolatanın bitter ve tercihen kakao oranının yüzde 70’in üzerinde olması; tüketilen miktarın ise günde beş-yedi gramı geçmemesi önem taşıyor. 

20-25 gram!
Bu rakamlar, vücudumuzun her gün alması gereken lif miktarını ifade ediyor. Eğer gözünüze çok geldiyse işte size lif alımını kolaylaştıracak pratik ve lezzetli birkaç öneri… 
Ne yemeli? Ne kadar yemeli? Ne kadar lif içeriyor? 
Ahududu 1 fincan 8 g 
Armut (kabuğuyla) 1 orta boy 5,5 g 
Elma (kabuğuyla) 1 orta boy 4,4 g

Formsanté – 2015 Eylül sayısı

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here