Ana Sayfa Fitness FITNESS DÜNYASINDAN EN SON HABERLER…

FITNESS DÜNYASINDAN EN SON HABERLER…

aralik-2011-fitnesssraporu-resim-1

Ağrıya karşı yoga
● Çeşitli duruş ve nefes egzersizlerini içeren yoga, fizik tedavi uzmanları tarafından da alternatif bir tedavi olarak gösteriliyor. Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzm. Dr. Cavit Meclisi, yoga egzersizlerini, ağrı tedavisi tamamlandıktan sonra önerdiklerini belirterek, “Hastalarıma egzersiz programı düzenlerken özellikle esneklik ve kontrol amaçlıyorsam sıklıkla yoga egzersizleri kullanıyorum. Bunu dışında, genel olarak omurga ve kasların esnekliğini artırmak noktasında da yoga fayda sağlıyor. Genel gerginlik ve tekrarlayan bölgesel kas ağrılarında, uzun süreli yoga yararlı oluyor” diyor.
● Yoga genellikle endişe, stres, astım, hipertansiyon ve depresyon etkilerini azaltmak ve zihin-beden farkındalığını artırmak için kullanıyor. Araştırmalar, yoganın moral ve iyilik hissini artırdığını, nabız ve kan basıncını düşürdüğünü gösteriyor. Yoga ile akciğer kapasitesi artıyor, kas gerginliği azalıyor, depresyon ve uykusuzluk gibi sorunlar hafifliyor.
● Ancak yoga tek başına spor ya da fiziksel aktivite sayılmıyor. Dr. Cavit Meclisi, “Yoga, özellikle kalp damar hastalıklarını önlemede faydalı olan aerobik egzersizlerin yerini almaz. Nabız ve solunum sayısını artıran bu tip egzersizlere örnek olarak hızlı yürüme, bisiklet, koşu ve yüzme sıralanabilir” diye anlatıyor.

Bu rahatsızlıkları olanlar önce doktora!
Omurga ağrısı, kontrol altında olmayan yüksek veya düşük tansiyon, glokom ya da göz dibi sorunu, ileri damar sertliği, denge sorunu, ileri osteoporoz veya ileri omurga ya da eklem kireçlenmesi olanların yogaya başlamadan önce mutlaka doktor kontrolünden geçmesi gerekiyor. Dr. Meclisi, “Hamileler, sağlık sorunları olmasa bile yogaya başlamadan önce kadın doğum uzmanına danışmalıdırlar” diyor.

aralik-2011-fitnesssraporu-resim-2Bu da kısa boylu olmanın bonusu!
Sadece bacak boyları bile boyunuz kadar olan süper modellere gıpta ediyorsanız size iyi bir haberimiz var; kısa boylu kişiler yürüyüş sırasında uzun boylulara göre daha fazla kalori yakıyor. Amerika’da yapılan araştırmada uzun ve kısa boylu 48 kişiden koşu bandında belli bir hızda bir saat boyunca yürümeleri istendi. Deneyin sonunda, kısa boylu kişilerin mesafeyi kapatmak için daha fazla adım attıkları ve bu nedenle daha fazla kalori yaktıkları ortaya çıktı.

En çok kas ve kemiklerde sorun yaşıyoruz
İstatistiklere göre Türkiye’de, 15 ve daha yukarı yaştaki insanların yüzde 16,4’ü bel bölgesi kas iskelet sistem problemleri yaşıyor. Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) 2010 Türkiye Sağlık Araştırması sonuçlarına göre, bu gruptaki bireylerden kronik hastalık sorunu yaşadıklarını belirtenlerin verdikleri yanıtlara bakıldığında en yüksek ilk 5 hastalık şöyle sıralanıyor:
Bel bölgesi kas iskelet sistem problemleri (yüzde 16,4), hipertansiyon (yüzde 13,2), romatizmal eklem hastalığı (yüzde 10,9), mide ülseri (yüzde 9,6) ve kireçlenme (yüzde 8,4).

%46 Riski düşürün
Bu kış soğuk algınlığı ve gribe yakalanma riskini haftada 5 kez egzersiz yaparak yüzde 46 oranında düşürebilirsiniz. Unutmayın, egzersiz, bağışıklık sistemi hücrelerini güçlendirerek vücudunuzun enfeksiyonlara karşı savaşma gücünü artırıyor.

aralik-2011-fitnesssraporu-resim-3AYIN ÜRÜNÜ
Yağmurda-çamurda form tut
Reebok’un EasyTone teknolojisi spor ayakkabılar ve terliklerden sonra artık su geçirmez yağmur botlarında da kullanılıyor. Tabanındaki denge noktaları sayesinde her adımda kalça ve bacaklarınızın şekillenmesine yardımcı olan EasyTone yağmur botları, kış aylarında açık havada yürüyüş yapmayı sevenler için tasarlandı. Farklı renk seçeneklerindeki botların fiyatı, 261 TL.

Formsante Dergisi Aralık 2011 Sayısı

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here