Fitness kartlarıyla tatilde forma girin

agustos-2011-fitness-2-resim-1

formsanté’nin hediyesi 52 fitness kartıyla plajda, kampta, evinizde kolaylıkla forma girin, fazlalıklarınızdan kurtulup sahillerde daha güvenli salının. Kartları seçin, sıralayın, kendi programınızı oluşturun.

52 farklı egzersizin yer aldığı fitness kartları omuz, kol, göğüs, karın, sırt, kalça ve bacak kaslarınızı çalıştırarak tüm vücudunuzun forma girmesini sağlayacak. Egzersizleri seçerken herhangi bir alet (cebinize sığabilecek esnek egzersiz bandı dışında) kullanmayı gerektirmeyenleri seçmeye özen gösterdik. Böylece herhangi bir mekan sınırlaması olmadan hemen her yerde kolaylıkla uygulayabileceksiniz. The Ritz Carlton Hotel’in Fitness Mertezi’nden kişisel fitness eğitmeni Enis Subaşı ile birlikte hazırladığımız kartları vücudunuzun fitness düzeyine göre istediğiniz gibi seçip, harmanlayıp kullanabilirsiniz. Kartlarda her kategoriye farklı bir renk verdik. Böylelikle kendiniz için bir program oluşturmak istediğinizde işiniz kolaylaşacak. Örneğin o gün her gruptan birer egzersiz yapmak istiyorsanız her renkten birer kart seçebilirsiniz. Ya da sadece karın kaslarını çalışmak istiyorsanız yeşil kartlardan bir program hazırlayabilirsiniz.

KARTLARI NASIL KULLANACAKSINIZ?
➤ Yeni başlayanlar her gün bir renkten 2-3 kart seçerek tek kas grubunu çalıştırabilir. Örneğin bir gün kol, diğer gün karın gibi. Tek grup çalışıldığında ara verilmesine gerek yoktur. Her gün farklı bir kas grubu çalıştırılabilir.
➤ Yine yeni başlayanlar, her gruptan 1 kart seçip (esneme hariç, esnemeyi egzersizden sonra tüm kartları kullanarak yapın) farklı kasları bir defada çalıştırabilir. Bu durumda egzersizler arasında 1-2 gün dinlenilmesi gerekir.
➤ Daha ileri fitness düzeyinde olanlar tüm renklerden 2’şer ya da 3’er kart harmanlayabilir.
➤ Kartların altında yer alan tekrar sayıları 1 set içindir. Kondisyon durumunuza ve ihtiyacınıza göre 2-3 set çalışabilirsiniz.

UYARILAR
➤ Egzersizleri her zaman temkinli ve dikkatli bir şekilde uygulayın. Yanlış bir hareketin ya da vücudu fitness düzeyinden fazla zorlamanın yaralanmalara neden olabileceğini unutmayın.
➤ Egzersizlerden önce ısınmayı, sonrasında da esneme kartları yardımıyla kaslarınızı esnetmeyi unutmayın.
➤ Önemli bir sağlık sorununuz varsa, özellikle bel ve boyun bölgenizde problem yaşıyorsanız egzersiz planınızı oluşturmadan önce lütfen hekiminize danışın.

HANGİ RENK HANGİ BÖLGEYİ ÇALIŞTIRIYOR?
● KARIN EGZERSİZLERİ
● SIRT EGZERSİZLERİ
● KOL-OMUZ EGZERSİZLERİ
● GÖĞÜS EGZERSİZLERİ
● KALÇA EGZERSİZLERİ
● BACAK EGZERSİZLERİ
● ESNEME EGZERSİZLERİ

Eğitmen: Enis Subaşı (The Ritz Carlton Hotel Fitness Merkezi)
Model: Natalia (S Management)
Saç-Makyaj: 4 A Kuaför Tarabya
Kıyafetler: Adidas

Aytaç Özkardaş Gozzi

Formsante Dergisi Ağustos 2011 Sayısı

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here