Fitness Raporu

Sporda ne kadar terliyorsunuz?
Egzersiz sırasında az ya da çok terlemenizin kalori yakımı ya da ne kadar yoğun çalıştığınızla ilgisi olmayabilir. Vücut, ısısı yükseldiğinde terleme yoluyla kendini soğutuyor. Stres veya korku da terlemeye neden olabiliyor. Egzersiz sırasında ne kadar terlediğimiz ise birkaç faktöre bağlı. Cinsiyet (erkekler daha fazla terleme eğiliminde), yaş (gençler yaşlılardan daha çok terliyor), sıcaklık ve nem oranı bu grupta yer alıyor. Ayrıca kilolu kişiler vücutları fazla ısı ürettiği için daha çok terleyebiliyor. Fitness düzeyi de terlemeyi etkiliyor. Şaşırtıcı bir şekilde fit kişiler daha çabuk ve daha fazla terliyor. Araştırmalar bunun nedenini, fitness düzeyi arttıkça vücudun sıcaklığını düzenleyen sistemin de daha iyi çalışmasına bağlıyor. Öte yandan çok terlediğiniz bir antrenmanın sonunda terazide gördüğünüz kilo kaybı sizi yanıltmasın. Kaybettiğiniz su, her zaman çok fazla kalori yaktığınız anlamına gelmiyor. Aynı şekilde az terli geçen bir antrenmandan da yeterince zorlu çalışmadığınız veya yeterli kalori yakmadığınız sonucu çıkmıyor. Örneğin; havalandırması iyi bir yerde çalışıyorsanız teriniz hemen kurumuş olabilir. Belki de siz saunada bile terlemekte zorlanan kişilerden birisiniz.

Fitbit Charge 3 piyasada
Fitbit Charge ailesinin en son üyesi Charge 3; dokunmatik ekranı, suya dayanıklı tasarımı, kullanıcı için önemli cihaz ve sistemlere sürekli bağlı kalan akıllı özellikleri, yedi güne varan pil ömrü, gelişmiş sensör ile algoritma teknolojisini tek bir akıllı bileklikte topluyor. Birçok özelliğinin yanı sıra Charge 3, “hedef odaklı egzersiz modu” sayesinde bisiklet, yüzme, koşu, ağırlık ve yoga gibi 15’ten fazla egzersiz modu arasından seçim yaparak, kalori yakımı, kat ettiğiniz mesafe ya da süre için hedef belirleyebiliyor ve gerçek zamanlı istatistikler ile kaydettiğiniz ilerlemeyi görme olanağı sunuyor.

Egzersiz mi, diyet mi?
Sadece diyet yaparak kilo verebilirsiniz ancak egzersiz olmadan kaybedilen kilonun sadece bir kısmı yağdan, bunun yanı sıra kas ve kemik kütlesinden de kaybediliyor. Tartıda gördüğünüz rakamlar tatmin edici olmayabiliyor fakat kas yağdan daha az yer kaplıyor. Bu yüzden kilo kaybınız dramatik bir şekilde tartıya yansımasa da daha incelmiş görünerek, giysilerinize çok daha kolay girersiniz. Egzersizin, iyi bir uykudan stres düzeyini ya da kolesterolü düşürmeye varan diğer artılarını da unutmamak gerekiyor.

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here