Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali, bu yıl da çok ünlü isimleri ağırlıyor. Festivalin üçüncü günü ünlü fotoğraf sanatçısı Annnie Leibovitz ve Disney üst yönetiminin katıldığı bir seminerle açıldı. Kare Kare- “Frame by Frame” başlıklı oturum Disney’in 2007’den beri ünlü yıldızlarla yaptığı “Rüyaların gerçekleştiği yer” kampanyası hakkındaydı. Disney’in, Leibovitz’le dünyadaki Disney parkları ve otelleri için yaptığı bu kampanya, David Beckham, Scarlett Johansson, Jennifer Lopez, Beyonce, Roger Federer, Julianne Moore gibi ünlüler sayesinde büyük yankı uyandırmıştı.
Annie Leibovitz, tüm öyküleri uzun dönem çalıştıktan sonra bir film direktörü gibi sahneler yaratmış. “Annemizin bize anlattığı öyküler gibi bir duygu yaratmayı istedim” diyen ünlü fotoğrafçı, kampanyayı “zamanımızın en ikonik karaketerleriyle ikonik öykü anlatımı” olarak tanımlıyor.
Annie işe nasıl hazırlanıyor?
“En önemli olan şey, bir öyküyü nasıl damıttığınız ve en önemli anı bir kareye nasıl indirgediğinizdir “ diyen Leibovitz, Disney’in tüm filmlerini seyrettiğini, tüm kitapları okuduğunu ve Walt Disney’i yakından tanımak için çok çalıştığını anlatto. “Işimin en iyi tarafı uzun araştırmalar yaptıktan sonra, tüm öyküyü tek bir kareye indirgemektir” dedi.
Yazar: Fatoş Karahasan