Genetik Test ile Öğrenin!

Obezite veya diyabete yakalanma riskinizi mi merak ediyorsunuz? Yoksa kansere yatkınlığınızın olup olmadığını mı? Genetik test ile bu sorularınıza yanıt alabilirsiniz. Üstelik size özel sunulan yaşam tarzı değişiklikleri ve tıbbi destek ile yatkın olduğunuz hastalıklara yakalanma riskinizi azaltabilir, hatta önleyebilirsiniz!

FUNDA ÇATAR

Genetik alanında her geçen gün birbirinden ilginç gelişmeler kaydediliyor. Yapı taşlarımızı oluşturan genler hakkında elde edilen her yeni bilgi de bizlere daha sağlıklı bir hayat için ümit veriyor. Örneğin hangi hastalıklara yakalanma riskimizin yüksek olduğu 'Genetik Test' ile kolayca tespit edilebiliyor. Test sonucunda elde edilen veriler ışığında da kişiye özel sunulan yaşam biçimi düzenlemeleri ve tıbbi destek ile yatkın olunan hastalıkların ortaya çıkması önlenebiliyor. Bir başka deyişle genetik yapımız, önlem aldığımız takdirde artık kaderimiz olmayabiliyor.

Biz de son yıllarda oldukça rağbet gören Genetik Test ile belirlenebilen hastalıklardan en önemlilerini ve ortaya çıkmalarını engellemek için test sonrasında nasıl bir yol izlendiğini Antiaging Uzmanı Dr. Banu Özmen'e sorduk.

Korunma programları

Yakalanma riskinizin yüksek olduğu hastalıkların oluşumunu önlemek için size özel hazırlanan 'korunma programını' hayatınız boyunca uygulamanız isteniyor. Hem sağlık durumunuza göre programda bazı değişikliklerin yapılması, hem de yakından takip edilebilmeniz için doktor kontrolüne de belirli periyotlarda devam etmeniz gerekiyor.
Osteoporoz riskiniz varsa…
D vitamini ve kalsiyum takviyesine daha erken yaşlarda başlanıyor.

Kimyasal yapısı insan vücudu tarafından yapılan hormonlarla aynı olan doğal hormon tedavisi uygulanabiliyor.

Kalsiyumdan zengin besinlerin ağırlıkta olduğu, size özel ve düşük kalorili bir diyet listesi oluşturuluyor. Kuru baklagiller, kuru yemişler (badem, ceviz ve fındık) ve yeşil sebzeler kalsiyumdan zengin besinlerden. Toksik bir madde olduğu için süt ve ürünleri bıraktırılıyor bunun yerine soya sütü öneriliyor.

Vücudunuzun ihtiyacı olan D vitaminini alabilmesi için her gün en az 30 dakikalık güneş banyosu yapmanız tavsiye ediliyor.

Kemik yapımını hızlandıran egzersizler öneriliyor. Örneğin her gün veya haftada 3-4 kez, en az 30 dakika boyunca hızlı tempoda yürümeniz isteniyor.

Kemik yoğunluğunuzu, doktorunuzun uygun gördüğü periyotlarla ölçtürmeniz gerekiyor.

Haberin devamı 2009 Mayıs sayımızda…

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here