Glikoz diyeti ayda dört kilo verdiriyor, yaşlanmayı yavaşlatıyor

glikoz-diyeti

glikoz-diyetiSon yıllarda Avrupa’da çok moda, Amerika’da ise hızla yayılıyor. Temeli glisemik indeksi düşük besinleri, yani vücutta yavaş emilen ve bu sayede kan şekerini daha yavaş yükselten karbonhidratları tüketmeye dayanıyor. Bu beslenme biçimi hem kilo vermenizi sağlıyor, hem de yaşlanmayı yavaşlatıyor. Sağlıklı bir yaşam ise en büyük vaadi…

Funda Çatar

Kızartmalar, bol şerbetli tatlılar, rengarenk ve iştah kabartan abur cuburlar… Bu tür besinler sofranızda sıkça yer almaya başladılarsa dikkatli olmanızı tavsiye ediyoruz. Çünkü, günümüzün en önemli sağlık sorunları olan hipertansiyon, koroner arter hastalığı ve obezitenin oluşmasında “yüksek glisemik indeksli”, yani şeker yükü fazla besinleri tüketmenin rolü çok fazla. Uzmanlar sağlıklı ve formda bir vücut için “glisemik indeksi düşük” besinleri tüketmeniz gerektiğine dikkat çekiyor! Biz de bundan yola çıkarak Beslenme ve Diyet Uzmanı Selahattin Dönmez’e son zamanlarda Avrupa ve Amerika’da bir trend haline gelen Glikoz Diyeti’ni sorduk; yine Beslenme ve Diyet Uzmanı Özge Mergen’e de bu diyete özgü bir mönü hazırlattık. Almanlar buna biraz da kelime oyunu yaparak “Glücksdiaet” adını vermiş. Yani şans diyeti. Hakikaten düşük glisemik indeksli besinlerle yapılan bu diyet büyük bir şans. Çünkü sizi hem modern çağın sağlık sorunlarından hipertansiyon, koroner arter ve obeziteden koruyacak, hem de zayıflamanıza yardımcı olacak bir beslenme şekli. En önemlisi de yavaş yaşlanmayı ve haftada 4 kilo verdirmeyi vaadediyor. glikoz-diyeti2

Anahtar kelime; karbonhidrat!
“Glisemik indeksi”, farklı besinlerdeki karbonhidratların kan glikoz seviyelerini yani, kan şekerini hızla ve yoğunlukta etkilediğini ifade ediyor. Beslenmenizde dikkat etmeniz gereken şey, aynı karbonhidrat içeriği olan besinlerden glisemik indeksi düşük olanları tercih etmeniz.
Yüksek glisemik indeksine sahip olan besinler kan şekerini hızla ve ciddi düzeyde artırıyor. Bu tür beslenme tarzı da pankreas bezini fazla insülin üretmeye zorluyor. Tüketilen besinlerdeki karbonhidratların ve yağ ile proteinlerin kullanımında önemli rol üstlenen insülinin gereğinden fazla yükselmesi de hızla yaşlanmaya ve pek çok hastalığın oluşmasına adeta davetiye çıkarıyor. Ayrıca insülin yükselmesi çabuk acıkmaya neden oluyor. Düşük glisemik içerikli besinler ise kan şekerine daha az etki yapan karbonhidratları içeriyor…

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here