Ana Sayfa Sağlık Grip virüsünün 7 günlük yolculuğu

Grip virüsünün 7 günlük yolculuğu

 

31122013 grip2İlaçla yedi günde, ilaçsız bir haftada

Virüslerle savaşabilecek tek güç sizin bağışıklık sisteminiz… Grip için söylenen “İlaçla yedi günde, ilaçsız bir haftada geçer” sözü de buradan geliyor. Yani bir hafta boyunca yapmanız gereken ilaç kullanmak yerine belirtilerinizi hafifletip bağışıklık sisteminizi destekleyecek girişimlerde bulunmak. İşte bazı tavsiyeler…

– Bol bol dinlenin.

– Burun ve geniz akıntınızın gevşemesi için bol sıvı tüketin.

– Boğazınızı rahatlatmak için ılık tuzlu su ile gün içinde birkaç defa gargara yapın.

– Boğazınız için pastil veya boğaz spreyleri de kullanabilirsiniz.

– Bu dönemde alkolden uzak durun.

– Sigara içmeyin ve içilen yerlerde bulunmayın.

– Burun ve nefes tıkanıklıklarına karşı oda nemlendiricisi kullanabilirsiniz.

– Ağrı ve ateş için doktorunuza danışarak ağrı kesici ve ateş düşürücü ilaç kullanabilirsiniz.

– Burun tıkanıklığını gidermek için eczanelerde satılan okyanus suyunu kullanabilirsiniz. Burun açıcı spreyleri ise üç günden uzun kullanmamaya dikkat edin.

– Bir haftanın sonunda belirtilerde hiçbir düzelme görmüyorsanız mutlaka doktorunuza başvurun.

GRİPTEN KORUNMAK İÇİN

– Grip aşısı yaptırın: Eğer kronik bir hastalığınız varsa, sağlık sektöründe çalışıyorsanız veya farklı riskler taşıyorsanız her yıl grip aşısı yaptırın.

– Çocuğunuzun bağışıklığını güçlendirin: Araştırmalar çocuklu evlerde yetişkinlerin de daha fazla enfekte olduğunu gösteriyor. Özellikle kreşe giden çocuğunuz varsa onun eve virüs taşıma riskine karşı öncelikle onun bağışıklık sistemini güçlendirmek için doktoru ile görüşün.

– Sık sık el yıkayın: Suyun altına sokup çıkarmaktan bahsetmiyoruz. Mikropları öldürmek için sabun ile 15-30 saniye boyunca elinizi, bileklerinizi ve parmak aralarınızı iyice yıkayın.

– Yüzünüzü ellemeyin: Virüsleri doğrudan gözünüze ve burnunuza bulaştırmak istemiyorsanız gün içinde en çok kirlenen organlarınız olan ellerinizi yüzünüzden uzak tutun. Araştırmalar insanların bir saat içinde 15 kez yüzünü ellediğini gösteriyor.

– Vitamininiz eksik kalmasın: Vitamin ve mineral depolarınızın boşalmamasına dikkat edin. E, A, C ve B grubu vitaminler ile tüm mineraller vücudun bağışıklık sisteminin gribe karşı verdiği cevabı güçlendiriyor.

– Sigara içmeyin: Sigara içmek saç ve kıl oluşumunda görevli hücreleri etkisiz hale getirdiği için burnun içinde bulunan ve mikropların girişini engelleyen kılları da olumsuz etkiliyor ve böylece mikroplara yol açılmış oluyor.

– Kağıt mendil kullanın: Kumaş yerine kağıt mendil kullanarak ve sık sık mendil değiştirerek mikropların yayılmasını önleyin.

– Stresi azaltın: Araştırmalar stresin bağışıklık sistemini zayıflattığını gösteriyor.

– Uyuyun: Günde sekiz saatten az uyumayın. Kronik uykusuzluk bağışıklığı olumsuz etkiliyor.

– Alkolü azaltın: Düzenli olarak aşırı alkol tüketenlerin soğuk algınlığı ve gribe daha fazla yakalandığı, daha yavaş iyileştiği biliniyor.

 

Derleyen: Yaprak ÇETİNKAYA

Formsanté Dergisi Aralık 2013 sayısı

 

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here