Ana Sayfa Sağlık Gripten korunma yolları neler? Gribe karşı evde neler yapılabilir?

Gripten korunma yolları neler? Gribe karşı evde neler yapılabilir?

Kış aylarının korkulu rüyası grip… Sosyal hayatımızı olumsuz etkileyen grip, özellikle mevsim geçişlerinde ortaya çıkmaktadır. Peki, gribe karşı neler yapılabilir? Gripten korunmak için neler yemeli? Gripten korunmak için bağışıklık sistemimizi güçlendirmek adına yapılması gerekenleri Diyetisyen Bilgen Tanyel anlattı:

GRİPTEN KORUNMA YOLU: ANTİDOKSANLAR *

“Kış aylarının gelmesiyle hava sıcaklığı değişimine bağlı nezle, grip gibi viral enfeksiyonların artışı kaçınılmaz bir gerçektir. Bu hastalıklara yakalandıktan sonra nasıl iyileşirim diye düşünmektense, bu hastalıklardan nasıl korunurum diye düşünmek ve önlem almak gerekir. Viral enfeksiyonların önlenmesinde en vazgeçilmez önlem;  vücudumuzu tüm bulaşıcı hastalıklardan kendini savunma sistemi olan bağışıklık sistemimizi güçlendirmekten geçiyor.

GRİPTEN KORUNMAK İÇİN *

-Uyku düzenimize dikkat etmek, 
-Sıvı alımına dikkat etmek (günde 10-12 bardak su tüketimi),
-Yeretli fiziksel aktivite
-Yeterli – dengeli beslenmek
-Antioksidanlar…

ANTİOKSİDANLAR NE İŞE YARAR? *

Tükettiğimiz besinler vücuda enerji verebilmek için oksijenle yanarlar ve bu yanma sırasında “serbest radikaller” denilen zararlı maddeler oluştururlar. Bu zararlı etkilerden korunmak için vücudumuz serbest radikallere karşı savunma mekanizması geliştirir. Vücutta üretilen bazı enzimler serbest radikallerden kurtulmamızı sağlar. Antioksidan maddeler, enzim miktarını arttırır. Böylece savunma mekanizması güçlenir.

GRİBE KARŞI NELER YEMELİ? *

En önemli antioksidanlardan biri olan C vitamini, suda çözünebilen bir vitamin olup insan vücudunda sentezlenemediğinden dışarıdan besinlerle alınması gerekir. En iyi kaynakları ise; kuşburnu, nar, maydanoz, hurma, kivi, portakal, limon, sivri biber, karalahana, karnabahardır. A vitamini de antioksidan özelliğe sahip yağda çözünen vitamindir. En önemli kaynakları; havuç, kayısı, ıspanak, yumurta, tereyağıdır.

HANGİ MEYVELERİ TÜKETMELİYİZ? *

KİVİ: bağışıklık sistemimizi güçlendiren, grip nezle gibi viral enfeksiyonlara karşı çok iyi bir savaşçıdır. Ayrıca kötü kolesterolü düşürülmesi, kan basıncını düzenlenmesi, kanın temizlenmesi gibi birçok fonksiyona sahiptir. 100 gr kivide 200-400 mg C vitamini bulunur. Bu da günlük C vitamini ihtiyacımızı karşılamaya yeter.

Bunun dışında; magnezyum ve potasyumdan zengin olup sodyum içeriği düşük meyveler arasında yer almaktadır. Kış aylarının vazgeçilmezi olan NAR; kivi gibi bağışıklık sistemimizi kuvvetlendiren C vitamini, A vitamini ve posa yönünden zengin kötü kolesterolü düşürücü kalp damar sağlığını koruyucu özelliğe sahip hafif mayhoş tadı olan salatalarla da tüketebileceğimiz harika bir savaşçıdır.

HURMA: Lif içeriği yüksek A vitamini, B vitamini ve demir, fosfor gibi mineraller içeren hurma; bağışıklık sistemimizi güçlendirdiği gibi bronşit, öksürük, soğuk algınlığı gibi şikâyetlerinde vazgeçilmez meyveleri arasında yerini alır.

PORTAKAL: Kış aylarında çok fazla tüketilen sadece C vitamini bakımından değil; B vitamini, potasyum, kalsiyum, magnezyum içeren zengin lif kaynağıdır. Gribal enfeksiyonların kolay atlatılmasında, kanın temizlenmesi, sinir sistemimizin güçlendirilmesi, vücuttan toksik maddelerin atılmasında çok iyi bir yardımcıdır. Öyleyse soğuk geçen kış aylarında bağışıklık sistemimizi güçlendirmek için bu meyve ve sebzeleri, yeterince tüketmeye özen gösterelim.   

EV YAPIMI LİMONATA TARİFİ *

Tabi ki meyvenin kendisini yemek, suyunu içmekten daha faydalı ama kahvaltı ve yemeklerin yanında limonatayı da zaman zaman tercih edebiliriz. İşte tarifi:

MALZEMELER:

5 adet limon, 3 çorba kaşığı bal, 1 orta boy zencefil, 10 su bardağı su, 5 dal taze nane.

HAZIRLANIŞI:

Limonların kabukları rendelenir, bal nane ve rendelenmiş zencefille ovulur; kabukları alınmış limonların suyu çıkarılır, karışımın üzerine dökülür. 15- 20 dakika bekledikten sonra 10 bardak ılık su karışıma ilave edilir. Su ılık olursa aromayı daha iyi alır ve bal erimiş olur. Bu karışım temiz bir tülbentten geçirilir. 

GRİP VE NEZLEDE UZAK DURULMASI GEREKEN BESİNLER *

Grip ve nezlede uzak durulması gereken besinlerle ilgili haberimiz için tıklayın:

 

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here