Güne esneyerek başlayın

Günün koşturmacasına başlamadan, henüz yatağınızdayken uygulayabileceğiniz 6 basit esneme hareketi ile vücudunuzu ve zihninizi hazırlayın. Gün boyu daha aktif, daha enerjik olun.

Derleyen: Aytaç Özkardaş Gozzi
Fotoğraflar: Ozan Kutsal
Eğitmen: Banu Türkcan (Coliseum)

Yatakta uygulayabileceğiniz 6 esneme hareketi
1- Tüm bedeni germe
Nefes alırken kollarınızı başınızın arkasına uzatın, parmaklarınızı avuçlar dışa bakacak şekilde birbirine geçirin. Avuçları vücudunuzdan uzaklaştırırken ayak parmaklarını da dizleri bükmeden ileri doğru uzatın. Bütün bedeni esnettiğiniz bu pozisyonda 5 nefes kalın. Nefes verirken vücudunuzu serbest bırakıp 3 kez tekrarlayın.

2- Kalça esnetme
Nefes alırken, sağ ayak bileğinizi sol dizinize yerleştirin ve nefes verirken sol bacağınızı iki elinizle tutup karnınıza doğru çekin. Kalçanızın dış kaslarında gerginliği hissedinceye kadar sol bacağı karnınıza çekmeye devam edin. Burada 5 nefes kalıp bacaklarınızı yavaşça çözün, diğer bacakla aynısını tekrarlayın.

3- Dizler göğüse esneme
Sırt üstü pozisyondayken dizlerinizi bükün, ayakları yatağa koyun. Ellerinizle dizlerinizi göğsünüze doğru çekin. Kollarınızı bacaklarınıza dolayın. Başınızı rahat bırakın. Bu kucaklama pozisyonunda 10 derin nefes alıp verin.

4- Omurga twist
Bir önceki esnemeden sonra kolları çözüp omuz hizasında T şeklinde yanlara açın, avuçlar tavanı göstersin. Dizleri vücudunuzun bir yanına düşürün, başınızı dizin aksi yönüne çevirin. Omuzlar yataktan kalkmasın. Bu pozisyonda 10 derin nefes alıp verin. Omurga kaslarına masaj yapan ve dolaşımı arttıran hareketi diğer yöne de aynı süreyle tekrarlayın.

5- Oturarak öne esneme
Bacaklarınızı öne uzatarak oturun, kolları başın üzerine uzatın, sırtı dik tutarak nefes alırken omurgayı yukarı doğru uzatmaya devam edin. Nefes verirken belden öne katlanarak el parmaklarınızla ayaklarınıza doğru yürüyün. Her nefes alışta omurgayı uzatmaya, her nefes verişte bacaklarınıza doğru biraz daha katlanmaya devam edin. En son noktaya ulaştığınızda boynunuz rahat olacak şekilde başınızı da bacakların üzerine bırakın. 10 nefes bu pozisyonda kalıp yavaşça gövdenizi doğrultun.

6- Yataktan zemine esneme
Yatağın kenarına oturup ayaklarınızı zemine basın, dizler bükülü kalsın. Belden bükülerek gövdenizi dizlerinize doğru indirin, baş ve elleri yere doğru sarkıtın. Baş, boyun ve kollar rahat… Sırt bölgesinin esnemesini sağlayan ve oksijen alıp uyanmanıza yardımcı olan bu pozisyonda 5 nefes kalarak yavaşça doğrulun.

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here