Hafif, aktif ya da yoğun..Sporcu mönüleri

Bol spor, az yemek. Hayır, zayıflamanın sihirli formülü kesinlikle bu değil! Aksine hafif ya da yoğun, spor yapanlar beslenmelerine herkesten çok dikkat etmeli, vücutlarının vitamin ve minarellerden yoksun kalarak zayıf düşmesini engellemeliler.

Zayıflamak isteyenlerin yaptığı en büyük yanlışlardan birisi, bir yandan katı diyetler uygularken bir yandan da spora ağırlık vermek. Oysa spor yapanların, vücutlarının zayıf düşmesini engellemek için beslenmelerine çok dikkat etmeleri gerekiyor. Bunun için protein, karbonhidrat açısından dengeli, ihtiyaç duydukları tüm vitamin, mineralleri almalarını sağlayacak bir beslenme düzenini benimsemeleri gerekiyor. Örneğin spor yapanların günde en az 1 porsiyon meyve ve sebze tüketmeleri şart. Çünkü spor yaparken vücut, yaşlanmanın baş nedeni olan serbest radikalleri üretiyor, bunlarla savaşmak için de sebze ve meyvelerden bulunan antioksidanlardan bol bol tüketmeleri yerinde. Ancak bu şekilde sağlıklı kilo kaybedebilirler. Tabii bir de, kilo vermek değil, fit kalmak için spor yapanlar var. Bu kişiler de çoğu zaman nasıl beslenmeleri gerektiği konusunda tereddüt yaşıyorlar. Biz de bu ay, ister kilo vermek için, ister sağlıklı bir yaşam amacıyla olsun spor yapanları düşündük ve bu konuda Diyetisyen Özge Mergen Sağlam'a danıştık. Diyetisyen Özge Mergen Sağlam, hafif, aktif ve yoğun spor yapan kadınlar için 3 farklı mönü örneği hazırladı. Bu mönüleri dikkate alarak, doğru beslenmeniz ve spor yapmaya sağlıklı bir şekilde devam etmeniz mümkün.

Devamı 2005 Kasım sayımızda…

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here