Ana Sayfa Sağlık Hafif başlangıç

Hafif başlangıç

07012014 vitrap3

Yemeğe başlamadan önce biraz ekmek atıştırmak oldukça cezbedicidir. Oysa ki ekmek yerine salata tercih etmek daha az yemeye yardımcı olabiliyor. İngiltere’de yapılan bir araştırmada iki grup belirlendi ve her iki gruba da pizza sipariş edildi. Birinci gruba başlangıç olarak 100 kalorilik salata, ikinci gruba ise 100 kalorilik sarımsaklı ekmek yedirildi. Daha sonra iki gruba da pizza ikram edildi. Salata yiyen grup diğer gruba oranla yüzde 21 daha az pizza tüketti. Siz de sırf yeşillikten oluşan bir salata iştahınızı kabartmıyorsa içerisine farklı sebzelerle renk katabilirsiniz.

  

 

* Sadece bir kase turp günlük C Vitamini ihtiyacının yüzde 30’unu karşılıyor.

* Mevsim yeşillikleri üzerine katı yumurta dilimleri ilave ederek öğününüze 6 gram kaliteli protein eklemiş oluyorsunuz.

* Domates kalp sağlığı için gerekli potasyumu sağlıyor.

 

Kalp dostu!

Uzmanlara göre vitamin ve mineral bakımından zengin olan üzüm suyu, kan yapıcı ve antioksidan özelliğinin yanı sıra vücudun kalp ve damar hastalıklarından korunmasına yardımcı oluyor. Nuh Naci Yazgan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Beslenme ve Diyetetik Bölüm Başkanı Prof. Dr. Neriman İnanç diyor ki: “Üzüm suyu içeriğinde bulunan maddeler sayesinde kanı sulandırıyor, yüksek tansiyona, kalp hastalıklarına, varise ve emboliye kadar birçok hastalığa karşı koruma sağlıyor. Özellikle kan pıhtılaşması ve damar hastalıkları konusunda sıkıntı yaşayan hastalara günde en az bir bardak üzüm suyu içmesini öneriyoruz.”

 

07012014 vitrap22 bardak süt

Kemik erimesi olarak bilinen ve genellikle ilerleyen yaşlarda ortaya çıkan osteoporozu genetik faktörler, yaşam tarzı ve düzensiz beslenme tetikliyor. Kalsiyum eksikliği nedeniyle oluşan osteoporozdan korunmak için uzmanlar düzenli beslenme ve günde iki bardak sağlıklı süt içilmesini öneriyor. 

 

07012014 vitrap1Egzersiz sonrası nasıl beslenmek gerek?

Beslenme uzmanları egzersiz sonrası beslenme için şu önerilerde bulunuyor: “Uzun ve sert egzersizlerden sonra azalmış glikojen stoğunu yeniden doldurmak ve beslenmeyi desteklemek gerekiyor. Glikojen ihtiyacı iki saat egzersiz sonrasında ortaya çıkıyor. Spor salonlarında satılan karbonhidrat ve protein içeren muffin’ler iyi bir öğün olarak sayılmıyor. Öğünlerde vücuttaki her kilo başına 1 gram karbonhidrat yenmesi öneriliyor. Örneğin iki saat süren egzersizden sonra 60 kilogram ağırlığındaki bir kişinin 60 gram karbonhidrat ve 15-20 gram protein alması tavsiye ediliyor. Alınan karbonhidrat ile protein kasların yenilenmesine yardımcı oluyor ve bir sonraki egzersiz için enerji depolanmasını sağlıyor. Bu anlamda egzersiz sonrası fıstık ezmesi ve elma iyi bir atıştırmalık. Devamında fasulye türü sebze yemeği yanında kepek ekmeği ana öğününüz olabilir.”

 

Formsanté Dergisi Aralık 2013 sayısı

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here