Ana Sayfa Beslenme & Diyet Hafif Hamur İşleri

Hafif Hamur İşleri

Formunuzu korumak istiyor ama aynı zamanda hamur işlerine de bir türlü karşı koyamıyor musunuz? Çok haklı ve de şanslısınız! Çünkü, Gaggenau’un baş aşçısı Katrin Baschin tarafından hazırlanan bu hamur işleri hem çok lezzetli, hem de en fazla 425 kalori değerinde!

FUNDA ÇATAR

AHUDUDU KREMALI BLİNER

6 KİŞİLİK: 150 gr un, 250 ml süt, 3 adet yumurtanın sarısı, 3 adet yumurtanın beyazı, 1 tatlı kaşığı şeker, 1 paket vanilya, 1 tutam tuz, pudra şekeri, tereyağı.

İç için gereken malzemeler: 250 gr lor peyniri, 250 gr mascarpone (taze peynir), 1 paket dondurulmuş ahududu, 60 gr şeker, 1 paket vanilya.

HAZIRLANIŞI: Unu bir kaseye eleyin. Ardından süt, vanilya, tuz ve yumurta sarısıyla karıştırarak, pürüzsüz bir hamur elde edin. Yumurta akları ile şekeri çırparak kar haline getirin ve hamura ilave edin. İç için: Lor peynirini, Mascarpone peyniri, şeker ve vanilya ile karıştırın. Çözülmüş ahududuları, dikkatli bir şekilde peynirli karışıma ilave edin. Önceden ısıttığınız tavada biraz tereyağı eritin. Bir kepçe yardımıyla hamuru tavaya akıtıp, her iki tarafını pişirin. Peynirli karışımı blinilerin yarısının üzerine yayın. Kalan blinileri de peynirlerin üzerine kapatın. Pudra şekeri serperek servise hazır hale getirin.

HAZIRLAMA SÜRESİ: 45 dakika
BİR KİŞİLİK PORSİYON: 363 Kalori

DEREOTLU KREP SARMA

4 KİŞİLİK: 200 ml süt, 2 adet yumurta, 125 gr un, 1 demet dereotu, tuz. İç için gereken malzemeler: 4 dilim somon füme, 250 gr. lor peyniri (yağsız), 2 tatlı kaşığı rendelenmiş yaban turpu, 2 yemek kaşığı çırpılmış krema, 1 tatı kaşığı limon suyu, tuz, karabiber. Kızartmak için: Kendine has bir lezzeti olmayan sıvı yağ. Süslemek için: Limon dilimleri ve 4 dal dereotu.

HAZIRLANIŞI: Sütle yumurtayı çırpın, unu azar azar ilave edin. Pürüzsüz bir boza kıvamı elde edin, tuzla tatlandırın. Dereotunu krep hamuruna ekleyin. Kremayla lor peynirini iyice karıştırıp, içine yaban turpu rendesini, limon suyunu ekleyin ve tuz ile karabiberle tatlandırın. Önceden ısıttığınız tavaya yağı dökün ve 4 adet küçük krep hazırlayın. Her krebin üzerine bir dilim somon füme yerleştirin. Ortasına kremalı ve lor peynirli karışımdan koyup, rulo yapın. Limon dilimleri ve dereotuyla süsleyin.

HAZIRLAMA SÜRESİ: 40 dakika BİR KİŞİLİK PORSİYON: 274 kalori

Aşçı'dan notlar…

Gaggenau'nun Baş Aşçısı Katrin Baschin, fırın kullanarak yapacağınız tariflerde buharlı fırın tercih etmenizi öneriyor. Çünkü buharlı fırında yemeklerin kendi lezzetlerini koruduğunu, vitaminlerin kaybolmadığını belirtiyor. Ayrıca buharlı fırında yemeklerin içi pişerken, dışı kurumuyor. Bu da yapılan yemeklerin çok daha lezzetli olmasını sağlıyor.

Kestane unlu pideyi pişirirken delikli fırın tepsisi kullanın; bu takdirde pidenin altı çok daha iyi pişecektir.

Gujer pişerken de fırının kapağını açmayın; hamur çökebilir.

Haberin devamı 2009 Ocak sayımızda…

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here