✓ Doğruluğu kontrol edilmiş makale

Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Op. Dr. Pınar Kadiroğulları


Ana Sayfa Haber Hamilelikte çatı ağrısı neden olur, ne zaman başlar, nasıl geçer?

Hamilelikte çatı ağrısı neden olur, ne zaman başlar, nasıl geçer?

Hamilelikte çatı ağrısı anne adaylarını zorlayan olaylardan bir tanesidir. Peki, hamilelikte çatı ağrısı neden olur, ne zaman başlar? Hamilelikte çatı ağrısı nasıl geçer? Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Op. Dr. Pınar Kadiroğulları, çatı ağrısına iyi gelecek önerilerde bulundu.

HAMİLELİKTE ÇATI AĞRISI NEDEN OLUR? *

Normalde hareketsiz olan pelvis eklemleri hamilelikte hormonların etkisi ile değişiklik gösterir ve çatı ağrısına neden olabilir. Gebelik hormonlarının etkisi altında eklem kıkırdağı yumuşar ve pelvis kemikleri eklem yerlerinden oynamaya ve ayrılmaya başlar.

HAMİLELİKTE ÇATI AĞRISI NE ZAMAN BAŞLAR? *

Çoğu kadın bunu gebeliğin ortalarından itibaren hissetmeye başlar. Hamilelik haftası ilerledikçe ve doğumdan sonra da bu ağrılar bir müddet devam edebilir. Ağrılar daha çok her iki kasıkta ve alt batında hissedilir. Daha çok iki şeyin birbirine sürtünmesi veya klik tarzı ağrılardır. Bazen içten hissedilen bu ağrılar uyluk iç yüzlerine ve kalça arkasına yayılırlar. Ağrı; bacaklar ayrıldığında, yüründüğünde, merdiven inip çıkarken, yatakta sağa sola dönerken daha çok artar.

hamilelikte çatı ağrısı

HAMİLELİKTE ÇATI AĞRISINA NASIL GEÇER? *

  • Uyurken dizler arasına yastık koymak ve mümkün olduğu kadar istirahat etmek bu ağrılara iyi gelir.
  • Ağrıyan yere sıcak uygulamak, ağrıyı azaltmada faydalı olabilir.
  • Gebeliğe ve bebeğe zarar vermeyecek ağrı kesiciler kullanılabilir.
  • Sırtüstü yatarken, dirsekler yere konarak bacaklar arasına yastık koyup sıkmak, geçici rahatlama sağlar.
  • Kuşak veya korse kullanmak fayda sağlayabilir.
  • Yavaş hareket edilmeli ve ani hareketlerden kaçınılmalıdır.
  • Kesinlikle ağır bir şey kaldırmaya çalışılmamalı ve market arabası, çocuk arabası gibi herhangi bir şey itilmemelidir.
  • Pantolon, etek vs. asla ayakta giyilmeye çalışılmamalı.
  • Oturarak giyilmeli ve önce bir bacak sonra diğeri şeklinde bir yöntem izlenmeli
  • Merdiven çıkarken çok yavaş ve teker teker çıkılmalıdır.

İLGİLİ İÇERİKLER

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here