• ✓ Doğruluğu kontrol edilmiş makale
Dr. Pınar Yalçın Bahat

Hamilelikte hangi balıklar yenmemeli? İşte uzak durulması gereken balıklar

Gebelik sürecinde beslenme düzeni çok önemli bir yer edinmektedir. Pek çok anne adayı; hamilelikte hangi balıklar yenebilir? Hamilelikte balık seçiminde nelere dikkat etmeliyim? gibi birçok soru üzerinde düşünüyor. Kadın Hastalıkları ve Tamamlayıcı Tıp Uzmanı Dr. Pınar Yalçın Bahat, hamilelikte yenmemesi gereken dip balıkları nelerdir? Hamilelikte hangi balıklar yenebilir? sorularını yanıtladı.

HAMİLELİKTE YENMEMESİ GEREKEN BALIKLAR *

  • Mezgit
  • Berlam
  • Kefal
  • Levrek
  • Lüfer
  • Barbunya
  • Kalkan

HAMİLELİKTE YENİLEBİLEN YÜZEY BALIKLARI *

  • İstavrit
  • Hamsi
  • Uskumru
  • Palamut

HAMİLELİKTE YENMEMESİ GEREKEN DİP BALIKLARI *

hamilelikte hangi balıklarGebelikte gıda tüketimi büyük önem taşımaktadır. Özellikle sağlıklı beslenmek isterken yapılan büyük yanlışlar bulunmaktadır. Bunların başında balık tüketimi gelmektedir.

Balık içeriğindeki zengin mineraller ve protein içeriği ile anne adayları için ideal besin öğelerinden birini oluşturmaktadır.

Ancak günümüzde denizlerimizdeki yaygın kirlilik oranı nedeni ile balıklarımızda toksin yükü çok yüksek oranlara varmaktadır.

Bu oran dip balıklarında (Mezgit, berlam, kefal, levrek, lüfer, barbunya, kalkan) daha yüksek oranda bulunduğu için özellikle bu balıklardan uzak durulması önerilmektedir.

AĞIR METAL VE TOKSİN YÜKLÜ BALIKLARA DİKKAT!

Benzer şekilde ağır metal ve toksin yükü yüksek olduğu için midye tüketimi de gebelikte önerilmemektedir. Ağır metal ve toksinler anne ve bebekte birikerek çeşitli sağlık sorunlarına yol açabilmektedir.

HAMİLELİKTE YENMESİ GEREKEN YÜZEY BALIKLARI *

Anne adayları için mevsiminde yüzey balıkları tüketimi daha uygun olmaktadır. Ülkemizde yaygın olarak bulunan hamsi ve istavrit; anne adayları için ideal balıklardır. Yüzey balıkları; Hamsi, istavrit, uskumru, palamuttur. Balık tüketiminde diğer önemli bir konu çiftlik balıklarıdır. Çiftlik balıklarında (alabalık) da kirlilik yanı sıra hormon oranı da yüksek olabileceği için tüketimi sınırlı tutulmalıdır.

Besin seçiminde gerekli önlemler alınmalı

Unutulmamalıdır ki; günümüzde temiz gıdaya tüketim giderek zorlaşmaktadır. Besinlerimizi dikkatli seçmeli ve gerekli önlemleri alarak tüketmeye özen göstermeliyiz. Özellikle; balık tüketiminden sonra tahin tüketimi, balıklardan alınan ağır metalin uzaklaştırılmasında büyük fayda sağlamaktadır. Tüm beslenme önerilerinde olduğu gibi genel olarak bol su tüketimi büyük önem taşımaktadır.

İLGİLİ İÇERİKLER

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here