Hamilelikte hangi yiyeceklerden uzak durulmalıdır?

Gebelik döneminde sağlıklı bebek gelişiminin sağlanması için, anne adayının tükettiği besinlere dikkat etmesi gerekmektedir. Gebelikte uzak durulması gereken yiyecekler nelerdir? Hamilelikte beslenme düzeninde nelere dikkat etmeli? Kadın Hastalıkları ve Tamamlayıcı Tıp Uzmanı Dr. Pınar Yalçın Bahat, hamilelikte doğru ve sağlıklı beslenme hakkında bilinmesi gerekenleri sizler için anlattı.

Gebelikte uzak durulması gereken yiyecekler şunlardır:

  1. Hazır ve işlenmiş gıda tüketimi
  2. Taze sıkılmış meyve suları ve hazır meyve suları
  3. Midye tüketimi
  4. Dip balıkları (mezgit, berlam, kefal, levrek, lüfer, barbunya, kalkan) 
  5. Çiğ et tüketimi
  6. Pastörize edilmemiş süt ve peynirler
  7. Çiğ ya da az pişmiş yumurta
  8. Çiğ ya da az pişmiş et, tavuk ve deniz ürünleri
  9. Doktor onayı olmayan bitki çayları

HAZIE VE İŞLENMİŞ GIDA TÜKETİMİNDEN UZAK DURULMALI

Hamilelik, her kadının en özel dönemlerinden biridir. Bu dönemde kendimize olduğu kadar bebeğimize de bakmaya özen göstermeliyiz. Yediğimiz tüm gıdalar bebeğimize de geçmektedir. Sadece hamilelik değil hayatımız boyunca olabildiğince hazır ve işlenmiş gıdalardan uzak durmalıyız. Gıdalardaki koruyucu maddeler hem anne hem de bebekte kimyasal birikimine neden olmaktadır. Yediğimiz gıdalardan aldığımız maddeler, bebeğimizin organlarının yapıtaşlarını oluşturmaktadır. Gebelikte hazır gıdalar dışında mümkünse tükettiğimiz besinlerin çoğunu kendimiz hazırlamaya özen göstermeliyiz. Hazır yoğurtlarda yüksek oranda koruyucu madde içeriği nedeni ile aldığımız pastörize süt ile yoğurdumuzu kendimiz mayalamaya özen göstermeliyiz.

HAZIR İÇECEK VE MEYVE SULARINDAN UZAK DURULMALI

Anne adayları özellikle meyve tüketimine özen göstermelidir. Meyvenin kendisini tüketmesi ayrıca önemlidir. Çünkü bilinenin aksine taze sıkılmış meyve suları anne adaylarında ani şeker yükselmelerine neden olmaktadır. Bu nedenle; taze meyve suyu yerine mümkünse meyvelerin kendisini yemeye özen göstermeliyiz. Hazır içecek ve meyve sularından uzak durmalıyız. Tatlandırıcı içeren gıdaları da tüketmemeliyiz.

MİDYE TÜKETİMİNDEN KAÇINILMALI

Balık tüketiminde mevsim balığını tüketmeli, ağır metal oranı yüksek olan dip balıklarından (mezgit, berlam, kefal, levrek, lüfer, barbunya, kalkan) ve midye tüketiminden kaçınmalıyız. Yüzey balıklarını tercih etmeliyiz (hamsi, istavrit, uskumru, palamut).

HAMİLELİKTE HANGİ DİP BALIKLAR YENMELİ?

ÇİĞ ET TÜKETİMİNDEN UZAK DURULMALI

Çiğ et tüketiminden kaçınmalıyız. Çiğ et içerebilecek her türlü gıdadan uzak durmalıyız. (çiğ köfte, sushi vb.) Aynı zamanda sakatat türü (kokoreç, ciğer, taşlık gibi) gıdaları tüketirken içeriğinde hem toksin yükü fazla olduğu hem de A vitamini oranları yüksek olduğu için gebelikte tüketimi önerilmemektedir.

Beslenme düzeninde nelere dikkat edilmeli?

Kafein tüketimi mümkünse günde bir bardakla sınırlamalı içtiğimiz her içecek içinde ekstra bir bardak su içmeye özen göstermeliyiz. Bitki çayı tüketimini de benzer şekilde günlük 1 bardak ile sınırlamalıyız. Alkol ve alkol içeren tüm ürünlerden uzak durulmalıdır. Yemeklerimizi yaparken baharat kullanımını belli sınırlar dâhilinde tutmaya özen göstermeliyiz. Mümkün olduğunca sebze ve meyve ağırlıklı beslenmek ve belli günlerde et veya balık tüketimi anne adayları için ideal beslenme düzenini oluşturmaktadır.

FORMSANTE ÖZEL İÇERİK

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER İÇERİKLER/

FOLİK ASİT NEDİR? İŞTE İÇİNDE FOLİK ASİT BULUNAN YİYECEKLER

Folik asit

ERKEN DOĞUM BELİRTİLERİ NELERDİR?

Erken doğum belirtileri

DOĞUM ÇANTASINDA NELER OLMALI? İŞTE DOĞUM ÇANTASI LİSTESİ

Doğum çantasında neler olması

HAMİLELİKTE MİDE YANMASI NEDEN OLUR? NASIL GEÇER?

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here