✓ Doğruluğu kontrol edilmiş makale

Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Op. Dr. Pınar Kadiroğulları


Ana Sayfa Sağlık Hamilelik Hamilelikte kaburga ağrısı ne zaman başlar, neden olur?

Hamilelikte kaburga ağrısı ne zaman başlar, neden olur?

Hamilelikte kaburga ağrısı anne adaylarının yaşadığı problemlerden biridir. Peki, hamilelikte kaburga ağrısı neden olur? Hamilelikte kaburga ağrısı ne zaman başlar? Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Op. Dr. Pınar Kadiroğulları, kaburga ağrısını önlemek için neler yapılabileceğini anlattı. 

HAMİLELİKTE KABURGA AĞRISI NE ZAMAN BAŞLAR? *

Gebeliğin 3. ayından sonra göğüs kafesi ve kaburga ağrısı şikayetleri görülebilir. Özellikle gebelik haftası arttıkça bu ağrılara çoğalır. Kaburga ve sırt ağrıları özellikle hamileliğin son üç aylık döneminde maksimuma ulaşabilir.

HAMİLELİKTE KABURGA AĞRISI NEDEN OLUR? *

RAHİM BÜYÜMESİ *

Rahmin genişlemesi ve büyümesi, göğüs kafesinin de genişlemesine neden olur. Aslında bu hamileliğin normal seyrinde ilerlediğinin bir göstergesi olarak kabul edilir. O nedenle kaburga ağrılarını tam olarak anlamak, ne zaman yardıma ihtiyaç olduğunu ve doktora başvurulması gerektiğini tahmin etmek açısından önemlidir.

Büyüyen rahim, kaburga bölgesine doğru genişler ve bu durum da göğüs düzeyinde baskıyı artırdığı için ağrıya neden olur.

BÜYÜYEN GÖĞÜSLER VE ALINAN KİLOLAR *

Bir diğer neden ise ilerleyen gebelik haftası ile beraber büyüyen göğüsler ve alınan kilolardır. Kilo, hem göğüs kafesine hem de omuriliğine baskı yapar.

HORMONLAR *

Ayrıca hamilelik boyunca salgılanan hormonlar sebebiyle kaslarda ve eklemlerde gevşeme olur ve bu da kaburga ağrılarına neden olabilir.

Hamileyken göğüs kafesi, rahmi ve akciğerleri desteklemek için genişler. Göğüs kafesi, hamile kadının duruşunu da dengelemek zorundadır. Bunların tümü bir araya gelince kaburga ağrıları kaçınılmaz olur.

HAMİLELİKTE KABURGA AĞRISI NASIL GEÇER? *

Öncelikle gebelerin duruşunu dikkat etmesi gerekmektedir. Kaburga ağrıları oturulduğu zaman daha da artabilir. Çünkü oturma eylemi rahim üzerindeki baskıyı artıracaktır. Böylesi bir durumda kolları biraz yüksek bir yere koyarak dinlenmek kaburga ağrısını hafifletecektir. Omuzları geri ittirmek, boynu ve omuriliği dik tutmak gibi duruş düzeltme tekniklerini uygulamak faydalı olacaktır. Sıcak su torbası ve ılık duş iyi gelebilir. Dar, sıkı, rahatsızlık veren kıyafetler yerine pamuklu, bol ve hamilelik ölçülerinize uygun giysiler giymek rahatlatır. Uyurken hamile yastığı kullanılabilir.

İLGİLİ İÇERİKLER

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here