Beslenme Danışmanı Dr. Gönül Ateşsaçan


Ana Sayfa Burçlar ve Astroloji Hangi burç nasıl beslenmeli? İşte burcunuza göre beslenme rehberi

Hangi burç nasıl beslenmeli? İşte burcunuza göre beslenme rehberi

Astroloji yalnızca kişiliğimiz hakkında bilgi vermiyor. Beslenme Danışmanı Dr. Gönül Ateşsaçan, doğduğumuz andaki gökyüzünün bedenimizi de şekillendirmeye yarayacağını söylüyor. Nasıl mı? Burcumuza göre beslenerek… Peki, burcunuza göre beslenme nasıl olmalı? İşte burcunuza göre beslenme rehberi…

Medikal astroloji ile ilgilenen beslenme danışmanları, eski çağlarda doktorların hastalarını doğum anından itibaren ele aldığını ve astroloji eğitimi gördüklerini hatırlatıyorlar. Bu düşünceye göre, doğduğumuz andaki gökyüzü, kişiliğimizi olduğu kadar bedenimizi de şekillendirip, zayıf ve güçlü yönlerimizi belirliyor. Yani, nasıl dışarı çıkmadan önce hava durumunu öğrenip, şemsiye ve yağmurluk alıyorsanız, burcunuza göre beslenme uygulayarak sağlıklı bir yaşam için tedbirler alabilirsiniz.

MEDİKAL ASTROLOJİ NE İŞİ YARAR? *

Beslenme Danışmanı Dr. Gönül Ateşsaçan, burçlara göre beslenmenin sağlayacağı faydaları şöyle sıralıyor:

  • Genel sağlığı koruma konusunda yardımcı olur.
  • Genetik yapımızı gösterir.
  • Vücudun güçlü ve zayıf yönlerini, hastalıklara yatkınlık durumunu belirler.
  • Şu andaki sağlık durumunu ve yaşam kalitesini ortaya koyar.
  • Hastalık gidişatını belirler.

KOÇ BURCU *

  • Yeşil sebzeler ile meyvelerden vazgeçmeyin
  • Ginseng, günlük zihinsel takviyeler için alınabilir. Fesleğen ve biberiye yağı ile yapılacak masaj yorgunluk için kullanılabilir.
  • Yeşil sebzeler ile patates, soğan, elma, ceviz, domates, kereviz sapı, pancar, limon, pırasa, armut gibi gıdalardan her gün mutlaka 1 tanesinin tüketilmesi uygun olur.
  • Baharatlarda köri, kişniş, tarçın kullanılabilir.
  • Yoğurt ve kefir haftada 2 kez tüketilebilir.
  • Her gün 2-3 öğün protein (yumurta, peynir, süt, balık, tavuk, kırmızı et) alınması önerilir. Günde 1 tatlı kaşığı bal faydalıdır.
  • Bol sıvı (2,5 litre) alımı önerilir.
  • Düzenli olarak 1-1,5 saat egzersiz yapılması yararlı olur.

BOĞA BURCU *

  • Tiroid ya da boğaz ağrınız varsa adaçayı ve kuşburnu tüketin!
  • Su teresi, brokoli, mantar, ıspanak, lahana ve patatesi haftada 1 kez tüketmek faydalı olur.
  • Daha bol sebze ve meyve tüketimi önerilir. (Yeşil sebzeler, dereotu, soğan, elma, pancar kökü, salatalık, karnabahar tüketilebilir).
  • Baharat olarak; köri, kişniş, tarçın seçilebilir.
  • Kuruyemiş olarak ceviz uygundur.
  • Yoğurt ve kefir düzenli tüketilebilir.
  • Bu burçtaki kişilerin kalori hesabı yapmaları gerekir.
  • Tiroid dokusu hassas olan burç mensuplarında, boğaz ağrısı ve enfeksiyonlar sık görülebileceğinden adaçayı ve kuşburnu kullanılabilir.
  • Yoga ve meditasyon önerilir.

İKİZLER BURCU *

  • Uyku düzenine dikkat!
  • Süt ve süt ürünleri solunum sisteminde çok fazla salgıya neden olur. Bu nedenle nefes egzersizi önerilir.
  • Uyku düzeni önemli olduğu için bergamot önerilir (rahatlatır ve uyku verir).
  • Keten tohumu öksürük ve bronşite iyi gelir. Lavanta rahatlatır.
  • Her gün bol meyve ve sebze alınması gerekir. (Portakal, armut, şeftali, domates, mısır, erik özellikle önerilir).
  • Aktivite olarak yürüyüş ve dans önerilir.

YENGEÇ BURCU *

  • Su tutma eğiliminiz yüksek ise masaj ve yabanmersininden fayda sağlayabilirsiniz!
  • Vucut su tutmaya ve şişkinliğe meyillidir. Ödeme karşı yaban mersini önerilir.
  • Mide ve nefes yönünde şikayetleri olabilir. Bu rahatsızlıklarda ararot ve çemenotu mideye iyi gelir.
  • Mantar, salatalık, su teresi, avakado, muz, nane çayı faydalı olur.
  • Yumurta beyazı, çavdar unu, kereviz sapı, karpuz, kuşkonmaz, suteresi, fasulye, marul ve hindiba, meyve salatası ve bol yeşil sebze önerilir.
  • Portakal, armut, şeftali, domates, mısır ve erik faydalıdır.
  • Su tutma eğilimi nedeniyle masaj ve yürüyüş önerilir.

ASLAN BURCU *

  • Yoğun egzersize başlamanız gerekebilir
  • Safran, hardal, ceviz, karabiber, tarçın, kırmızı yonca çayı, karahindiba önerilir.
  • Yağlı gıdalar mümkün olduğunca az tüketilmeli.
  • Güneş ışığı çok yararlı olur.
  • Tam buğday ekmeği, elma, yulaf, arpa, çavdar, marul, yumurta, lahana, salatalık, ceviz ve balık faydalı olur.
  • Kilo durumuna göre yoğun egzersiz önerilir.

TERAZİ BURCU *

  • Rafine edilmemiş gıdalarla beslenmeye özen gösterin
  • Kalori hesabı ile diyet yapılması önerilir.
  • Su teresi, havuç, kereviz, ıspanak, bezelye, pancar, elma, kuru üzüm, badem, pırasa, incir tüketilebilir.
  • Rafine olmayan gıdalar önerilir.
  • Orta tempolu egzersiz, yoga veya tai chi önerilir.

AKREP BURCU *

  • Aldığınız sıvı miktarını artırmaya çalışın
  • Bakliyatlar ile mey ve ve sebze tüketilmesi önerilir.
  • Soğan, hardal, sarımsak, pırasa, karnıbahar, şalgam, incir, erik fayda sağlar.
  • Gıda rejiminde yüksek protein, düşük karbonhidrat önerilir.
  • Her gün bol sıvı alınması uygun olur.
  • Şevketibostan, pelin otu ve böğür tlen ile toksin atılabilir.
  • Yaban turbu ( karaturp) ve pırasadan fayda görür.
  • Her gün mutlaka kas yapıcı egzersiz önerilir.

BAŞAK BURCU *

  • Meyve salatası ve daha bol yeşil sebze tüketin
  • Melisa ve hodan sinirlere iyi gelir.
  • Kimyon sindirime iyi gelir, rezene gazı alır.
  • Çemen bağırsaklara iyi gelir.
  • Havuç, yeşil sebzeler, tam buğday unu, yulaf, yumurta beyazı, çavdar unu, kereviz sapı, karpuz, kuşkonmaz, su teresi, fasulye önerilir.
  • Meyve salatası ve bol yeşil sebze yenmesi uygun olur.
  • Yüksek şeker içeren meyvelerden kaçınmak gerekir.
  • İnsulin seviyesine ve sindirim sistemine dikkat edilmeli.
  • Limonlu su özellikle önerilir.
  • 1 saat orta tempolu egzersiz faydalı olur.

OĞLAK BURCU *

  • Vücuttaki ödeme karşı yaban mersini tüketebilirsiniz
  • Papatya ve karanfil faydalıdır. Vucuttaki su tutmaya karşı ise yaban mersini tüketilebilir.
  • Mide şikayetleri olabilir. Ararot ve çemenotu mideye iyi gelir.
  • Mantar, salatalık, su teresi, avakado, muz, nane çayı faydalı olur.
  • Yumurta beyazı, çavdar unu, kereviz sapı, karpuz, kuşkonmaz, su teresi, meyve salatası ve bol yeşil sebze önerilir.
  • Her gün bol meyve ve sebze tüketilmeli. Bunlar içinde portakal, armut şeftali, domates, mısır, erik daha çok fayda gösterir.
  • Vucut su tutmaya eğilimlidir. Masaj ve yürüyüş önerilir

BALIK BURCU *

  • Masaj ve yürüyüşten fayda görürsünüz
  • Vucut su tutmaya ve şişkinliğe meyillidir. Ödeme karşı yaban mersini kullanılabilir.
  • Mide ve nefes şikayetleri için ararot ve çemenotu kullanılabilir.
  • Mantar, salatalık, su teresi, avakado, muz, nane çayı tüketilebilir.
  • Yumurta beyazı, çavdar unu, kereviz sapı, karpuz, kuşkonmaz, su teresi, fasulye, meyve salatası ve bol yeşil sebze önerilir.
  • Portakal, armut, şeftali, domates, mısır, erik yenmesi fayda sağlar.
  • Masaj ve yürüyüş önerilir.

YAY BURCU *

  • Lif oranı yüksek meyve ve sebzeler size yarar sağlar
  • Karaciğer fonksiyonları için toksinler vücuttan atılmalı.
  • Karahindiba, yabani hindiba, biberiye, kızılyonca çayı, kekik karaciğere iyi gelir.
  • Kuşkonmaz, salatalık, adaçayı, muskat ve karanfil önerilir.
  • Lif oranı yüksek meyve ve sebzeler ile müsli önerilir.

İLGİLİ İÇERİKLER

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here