Ana Sayfa Fitness Hangi sorun için hangi sporu yapmalı? Sorununu söyle sporunu önereyim!

Hangi sorun için hangi sporu yapmalı? Sorununu söyle sporunu önereyim!

Bunca zamandır güçlü bacaklarınıza, fazla kilolarınıza ve güçsüz kol kaslarınıza karşı birşeyler yapmaya çalışıp durdunuz. Ama bir türlü olmadı, başaramadınız. Aslında ihtiyacınız olan tek şey vücut yapınıza özgü problemi giderecek sporu bulmakta. İşte şimdi tam zamanı…

Söz konusu olan problemli bölgelerse, öyle herhangi bir spor kurtarıcınız olamaz! Bilinçli olarak belli kas grubunu aktive etmeniz gerekir. Bütün bunun yanısıra yaptığınız spordan keyif almanız da bir o kadar önemli. İşte bu yüzden Formsante olarak size, ihtiyacınıza göre, alternatifli spor seçenekleri sunuyoruz. Ancak şunu da hatırlatalım ki aktif olarak spora başlamadan önce mutlaka bir sağlık kontrolünden geçmelisiniz. Dolaşım bozukluğu veya kaslarınızdaki ağrılardan şikayetçiyseniz öncelikle bir doktora görünmenizde fayda var.
Nasıl daha hızlı kilo verebilirim?
Kilo almamak için harcadığınız kalorileri tek tek hesaba katıyorsunuz. Ama kilolar hatta gramlar bile istediğiniz kadar çabuk gitmiyor.
Doğru nabız atışı tutturulduğu zaman hareket etmek dolaşımı ve dolayısıyla yağ yakımını hızlandırır. İdeal olan orta hızda, düzenli jogging yapmak. Yağ yakıcı nabız ideal olarak 110-130 arasında olmalı. Önceleri çok yavaş koşuyormuşsunuz hissine kapılmalısınız. Gittikçe hızlanmak yerine nabız atışınızı kontrollü bir şekilde arttırmalısınız. Koşuya ek olarak bazı kas çalışmaları da yapmalısınız. Çünkü kas ağırlığınızı ne kadar arttırırsanız, enerji ihtiyacınız da o kadar artar. Dinlendiğiniz zamanlarda ve uykuda bile bu durum böyledir. İkinci önerimiz haftada 2 kez 30 dakika koşmanız. İki günde bir de kasları güçlendirici ağırlık egzersizleri yapmalısınız. Kondisyon salonunda profesyonel bir uzmandan bu konuda destek alabilirsiniz.

Devamı 2005 Ağustos sayısında…

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here