Hem bağışıklığınızı güçlendirin hem de fazla kilolardan kurtulun

aralik-2011-diyet-resim-1

Kış aylarında bağışıklık sistemini güçlendirmek ve aynı anda kilo verebilmek istiyorsanız; tüm besin gruplarını sağlıklı yöntemlerle pişirip ölçülü olarak yiyin, bol sıvı tüketmeyi ihmal etmeyin ve kardan kıştan korkmadan, her gün temiz havaya çıkıp hareket edin.

En kalın paltoların, eldiven, atkı ve berelerin aylardır bekledikleri dolap köşelerinden çıkıp her gün kullanılır hale gelmeye başladığı aralık ayına geldik. Bu, aynı zamanda ısınmak için daha çok yemek yemek istediğimiz ve kilo almaya başladığımız dönemin de başlangıcı anlamına geliyor. Gelsin kocaman bardaklarda meyve suları, tabak tabak meyveler, büyük porsiyonlarla tüketilen bol yağlı yemekler… Peki gerçekten işe yarıyor mu? Aslında hayır… “Karatay Diyeti” kitabı ile 100 bin satış rakamına ulaşan ve kitabında sağlıklı kilo vermenin yollarını bilimsel gerçeklerle açıklayan İç Hastalıkları ve Kardiyoloji Uzmanı Prof. Dr. Canan Efendigil Karatay, kış mevsiminde doğru beslenme ile ilgili sorularımızı yanıtladı ve ortaya şu sonuç çıktı; yeniden gözden geçirmemiz gereken çok şey var! “Kışın iştah artar mı?” sorusuna “Bunun tamamen psikolojik olduğunu düşünüyorum” diye yanıt veren Prof. Dr. Canan Karatay, öncelikle kış mevsimi, soğuk hava ve hastalıklar konusundaki yanlış düşüncelerden kurtulmamız gerektiğini belirtiyor.

Karatay sözlerini şöyle sürdürüyor: “Türkiye’nin kıyı bölgelerinde, büyük şehirlerinde gerçek bir kış mevsimi yaşanmıyor. Örneğin İstanbul’a artık kar bile yağmıyor. Oysa biraz rüzgâr esince, yağmur yağınca kış geldi sanıyoruz. Öncelikle bu psikolojiden kurtulmamız lazım. İkinci olarak da soğuğun hastalık getirmediğini, hastalıkları virüslerin, mikropların ve alerjik toksinlerin yaptığını bilmemiz gerekiyor. Kapalı ve havasız yerlerde uzun süre kalmayarak, sağlıklı beslenerek ve hareket ederek, sigara içmeyerek bağışıklık sistemimizi güçlendirerek hastalıklardan korunabiliriz.” Prof. Dr. Canan Karatay, el hijyeninin sağlanması ve mikropların direnç kazanmasına neden olan gereksiz antibiyotik kullanımından kaçınılmasının da kış hastalıklarından korunmakta önemli olduğunu vurguluyor.

Yumurtanın gücü
Bağışıklık sisteminin güçlenmesi için proteinlere büyük görev düşüyor ve protein kaynakları arasında bir numarada yumurta bulunuyor, çünkü yumurta proteini insan proteinlerine en yakın olan protein olma özelliğini taşıyor. Prof. Dr. Canan Karatay, her gün iki adet tavuk yumurtası tüketilmesini öneriyor. İçerdiği vitamin ve minerallerin vücuda girmesi için yumurtanın trans yağ oluşmadan yani az pişirilerek tüketilmesi gerekiyor. Rafadan veya kayısı kıvamında tüketmenin yanı sıra eğer sahanda yumurta meraklısı iseniz bir tavada düşük ateşte kısa süre saf tereyağı ile pişirip ateşi söndürdükten sonra bir kapak kapatarak kendi ısısında biraz daha yoğunlaşmasını bekleyebilirsiniz. Devamı diğer sayfada

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here