✓ Doğruluğu kontrol edilmiş makale

Beslenme ve Diyet Uzmanı Evrim Demirel


Ana Sayfa Beslenme & Diyet Her gün 1 tane yumurta yemenin cilde faydaları

Her gün 1 tane yumurta yemenin cilde faydaları

her-gun-bir-tane-yumurta

Güneş, maske, dezenfektanlar derken cildimiz bu dönem çok yıprandı. Beslenme ve Diyet Uzmanı Evrim Demirel “Cildin yenilenmesine katkı sağlayan bazı yiyecekleri mutlaka tüketmek gerekiyor” diyor.

Kolajen, cildin yenilenmesi ve dokuların iyileşmesinde yer alan en önemli protein. Yumurtanın beyazı, glisin ve prolin de dahil olmak üzere kolajeni oluşturan diğer aminoasitleri de içerdiği için en iyi kolajen kaynaklarından biri. Ancak elbette ki sadece yumurta beyazı yerine tüm yumurtayı tüketmek, kolajen desteğinin yanı sıra aynı zamanda sağlıklı yağ ve yüksek kalitede protein de sağlıyor. Sağlıklı bir kişi, her gün bir tane haşlanmış yumurta tüketerek cildini yenilemeye de katkıda bulunabilir.

YUMURTANIN FAYDALARI *

Bu sağlıklı besin başta A, D, E, B vitaminleri ile demir ve çinko olmak üzere çok sayıda vitamin ve mineral içeriyor. Deri, kemik ve göz sağlığını koruyor, güçlü bir bağışıklık sisteminin oluşmasına yardımcı oluyor. Yüksek kolesterolü olanların dahi haftada iki-üç kez yumurta tüketmesi tavsiye ediliyor. Yumurta, hem uzun süre tokluk sağlıyor hem de enerji alımının daha kolay dengelenmesine yardımcı oluyor.

PROTEİN DEPOSU

Kahvaltı mönünüz tahıl gevreği veya tosttan oluşuyorsa yalnızca bir yumurtanın 6 gram yüksek kaliteli protein içerdiğini öğrenmenizde fayda var.  Unutmayın ki protein yüklü bir kahvaltıyla güne başlamak gün boyu zihinsel ve fiziksel enerjinizi zirvede tutmaya yardımcı oluyor.

KOLİN ZENGİNİ

Yumurta kolin bakımından çok zengin. Adı pek fazla duyulmayan minerallerden olan kolin, hücre aktivitesini, akciğer işlevini ve besleyici gıdaların vücuttaki dolaşımını artırıyor.

GÜÇLÜ AMİNOASİTLER

Yumurtada bulunan aminoasitler nelerdir? * *

  • Lösin
  • Histidin
  • Lisin
  • Valin
  • Metiyonin
  • Treonin
  • Triptofan
  • İzolösin
  • Fenilalanin

UCUZ AMA YARARLI

Yumurtanın içindeki besin değerleri, tahıl gevrekleri ve kahvaltıda tükettiğiniz diğer yiyeceklerin aksine sadece tek bir bileşen içeriyor: Yumurta. Üstüne üstlük sağlığımız için oldukça değerli olan, yüksek kaliteli bir protein kaynağı olan bu besin diğerlerine göre oldukça ucuz.

YUMURTADA GLÜTEN YOK

İşte yumurta yemek için bir neden daha! Kahvaltı sofralarının birçoğu glütenli yiyeceklerle dolu. Oysa yumurtada birçok kişinin yaşam kalitesini olumsuz etkileyen glüten yok.

İLGİLİ İÇERİKLER

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here