Her yaş için ayrı fitness

Her yaşta her fitness programı işe yaramıyor maalesef. Genç yaşta kasları güçlendirmek, orta yaşta sarkmaları önlemek ve osteoporozu geciktirmek, ileri yaşlarda ise sakatlanma riski olmadan esnek kalmak gerekiyor. İşte daha verimli sonuçlar alabilmeniz için fitness eğitmenlerinin önerdiği egzersizler… Esin Altuğ Eğrilmez

18-35 YAŞLARI İÇİN…

Genç yaşta düzenli spor ve fitness yapmak sizi ileriki yaşlarda bekleyen sağlık sorunlarından koruyacak. Yıllarca fit bir vücuda sahip olmak ve bunu koruyabilmek için sporu bir yaşam biçimi haline getirmenin tam zamanı. Unutmayın, ağaç yaşken eğilir. Yapılan araştırmalar, selülit ve çatlak problemlerinin artık ergenlik dönemindeki kız ve erkeklerde bile artış gösterdiğini ortaya koyuyor. 18-35 arası disiplinli spor ve fitness yapanlar ise bu riski en aza indiriyor. Egzersizle beraber vücudun salgıladığı endorfin sayesinde hayatınızın bu en yoğun yıllarını daha mutlu ve stressiz geçirmeniz mümkün. İşte genç yaş grubu için hazırlanan örnek bir program. Fitness eğitmeninizle birlikte bu listeyi size özel hale getirmeniz elbette ki en doğrusu. Ancak bu egzersizler ağırlık ve kardiyo çalışmalarının dağılımı hakkında size bir fikir verebilir…
Dikkat: Sporda en enerjik ve hevesli olan yaş grubundasınız. Bu da çabuk sonuç almak amacıyla vücudunuza fazla yüklenmek ve aceleci davranarak sakatlanma riskinizi arttırmak demek. Unutmayın bu yoğunluğu kaslarınız kaldırabilir ama eklemleriniz zarar görür.

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here