Ana Sayfa Beslenme & Diyet Her yaşın ayrı bir yiyeceği var!

Her yaşın ayrı bir yiyeceği var!

yasa-gore-beslenme

Tek tip beslenerek vücudunuzun ihtiyacı olan tüm besinleri almanız mümkün değil. Yaşınıza göre beslenmeye ne dersiniz? 20, 30 ve 40’lı yaşlarda açlığınızı bastırmanın doğru yollarını bulursanız, kilo almazsınız ama ihtiyacınız olan besinleri alırsınız.

20’Lİ YAŞLAR
Doyurucu atıştırmalıkları deneyin
Badem

Gece gezmelerinde alkolü fazla kaçırdınız ya da kızlar toplantısında pizza yemekten pantolonunuzun içine girmekte zorlanıyorsunuz… Bu durumda bir avuç badem yardıma hazır. İngiltere’de yapılan bir araştırmaya göre, günde 344 kalorilik, yani yaklaşık 36 tane badem yiyen kadınlar, gün boyunca sadece 77 ekstra kalori alıyor. Bu araştırmadan çıkan sonuç ise şu; badem yiyen kadınlar, gün içinde başka atıştırmalıklardan uzak duruyor, böylece daha az kilo alıyor. Bademin içindeki lifler kalorilerin alımını bloke ediyor. Bu nedenle ara öğünlerinizin birinde mutlaka badem, ceviz ya da fındık tüketmeye özen göstermelisiniz. Böylece kendinizi tok hisseder ve sofraya aç oturmazsınız.

Soğuk algınlığından korunun
Elma

Bir diliminde 70 kalori olan elma, tatlı ihtiyacını karşılamak ve acıkma duygusunu bastırmak için ideal bir meyve. Yapılan bir araştırmaya göre, 20’li yaşlarda daha fazla stres yaşanıyor; çünkü bu dönemde hayat fazlasıyla değişmeye başlıyor. Ortaya çıkan stres hormonları ise bağışıklık sistemini etkileyerek güçsüz düşmeye, soğuk algınlığı, nezle ve grip gibi hastalıklara daha kolay yakalanılmasına neden oluyor. İçeriğinde bulunan antioksidan maddeler nedeniyle günde bir elma yemek, hastalıklarla savaşmaya yardımcı oluyor.


yasa-gore-beslenme2

Kemikleriniz sağlıklı olsun
Parmesan peyniri

30’lu yaşlarla birlikte kemikleriniz, güç veren kalsiyum ve diğer mineralleri yavaş yavaş kaybetmeye başlıyor. Bu nedenle 20’li yaşlardan itibaren kalsiyum alımını artırmanız gerekiyor. Günde bin miligram yoğurt ya da süt ürünü tüketerek bu ihtiyacı karşılayabilirsiniz, fakat kim günde üç öğün süt ve süt ürünü tüketmek ister ki? Eğer siz de bu düşüncedeyseniz, parmesan peyniri tam size göre bir seçim olacak. Parmesan peynirinin üç gramında 340 mg. kalsiyum var. Ayrıca parmesan peynirin çok güçlü bir tadı olduğu için tokluk hissi de veriyor.

yirmili-yaslarDemir depolayın
Yeşil mercimek

20’li yaşlarda vücudunuz, henüz tam olarak gelişmediğinden besleyici yiyeceklere ihtiyaç duyuyor. Yeşil mercimek, hem doyurucu hem de sağlık açısından oldukça yararlı bir besin. Bir kâse yeşil mercimek günlük demir ihtiyacının yüzde 30’unu karşılıyor. Kanda ve kasta bulunan hemoglobin minerali vücutta bulunan her hücreye oksijen dağıtma özelliğine sahip. Kadınların yüzde 12’sinde ise hemoglobin düşüklüğü yani demir eksikliği bulunuyor. Bu da yorgunluğa neden oluyor. Amerika’da yapılan bir araştırmaya göre, demir eksikliği olan kadınlar, diğerlerine oranla yetenek testlerinde daha yavaşlar ve daha başarısız oluyorlar.

Hem sağlıklı hem kolay besinler yiyin
Karides

Genç yaşlarda bir yemeğin sağlıklı olup olmamasından çok, zaman kaybettirip ettirmediği önemli oluyor. Bu da fast food tarzı ya da dondurulmuş gıdaların tercih edilmesine yol açıyor. Oysa vücudun ihtiyaç duyduğu besinleri alabilmek çok önemli. Karides önemli besinlerden biri. Dondurulmuş karideste protein çok, yağ seviyesi az. Bu nedenle kolay bir yemek tercih ediyorsanız, dondurulmuş karidesi alın, kaynamış suda beş dakika kadar haşladıktan sonra zeytinyağı ve sarımsakla afiyetle yiyin.

Devamı Formsante Dergisi Kasım 2010 Sayısında…

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here