Herkes spor yapabilir

21022014 spor1

Elbette herkes sıkı bir koşucu, yüzücü ya da kafasının üzerinde dengede durabilen bir ‘yogi’ olmak zorunda değil. Ancak bazı fiziksel problemleriniz, ağrılarınız bile olsa, biraz hareket etmenin bir yolunu bulabilirsiniz. Üstelik egzersiz kimi durumlarda ağrıyı azaltmanın en etkili yolu oluyor…

 

  

 

 

Ağrı, çoğunlukla egzersizden kaytarmak için en iyi nedenlerden biri. Ancak egzersiz birçok durumda ağrının azalmasına yardımcı olabileceği gibi genel sağlık durumunu ve yaşam kalitesini iyileştirebiliyor. Tabii ki bu derdiniz ne olursa olsun maraton koşabileceğiniz ya da istediğiniz gibi ağırlık kaldırabileceğiniz anlamına gelmiyor. Mesele, herkesin yapabileceği bir aktivite olduğunu anlamak. İşe bir fizik tedavi uzmanına danışarak, hangi tip aktivitelerin sizin için daha uygun olacağını öğrenerek başlayabilirsiniz. Konunun uzmanları, yapabileceğiniz egzersizler, hangi süreyle ya da tekrarla bu egzersizleri uygulamanız gerektiği konusunda sizi bilgilendirecektir. İşte biraz hareket etmenizi sağlayacak 8 farklı egzersiz rutini…

 

Yoga

Yoga, hem fiziksel hem ruhsal olarak fayda sağlayan, hemen her yaşta yapılabilen bir aktivite. Özellikle nefes alıp vermeye odaklanarak birçok ağrının azaltılmasına yardımcı olabiliyor. Son derece basit, hemen herkesin yapabileceği bir dizi pozu içinde barındıran yoga, aynı zamanda omurgayı ve eklemleri aşırı derecede zorlayabilecek ekstrem hareketleri de içeriyor. Fiziksel kondisyon, esneklik göze alınmadan dikkatli bir şekilde uygulanmadığında bu tip ekstrem duruşlar sakatlanmalara neden olabiliyor. Uzmanlar bu noktada yoga pozları uygulanırken konforlu olmak, kendini zorlamamak, acı hissetmemek gerektiği noktasında birleşiyor. Öte yandan yogada, yatağa bağımlı bir hasta bile bazı nefes egzersizleri yaparak,  vücudunun farklı bölgelerine yoğunlaşıp pasif egzersizlerle kasları aktif hale getirebiliyor. 

 

Tai Chi

Çin savaş sanatlarından esinlenen bir disiplin olan Tai Chi, hem gençlerin hem de yaşlıların yapabileceği, tıpkı yoga gibi farkındalığı artıran bir egzersiz. Yumuşak hareketlerle, tam bir gevşeme içinde uygulanan terapi, vücudu ve beyni koordineli bir şekilde çalıştırıyor. New England Tıp Dergisi’nde yayınlanan bir araştırmaya göre; haftada iki gün yapılan Tai Chi fibromiyalji hastalarında ağrıyı, kas tutulmalarını ve bitkinliği azaltıyor. Tai Chi ayrıca denge, dayanıklılık ve direnci artırıyor.

 

21022014 spor2Pilates

Joseph Pilates tarafından geçtiğimiz yüzyılın başlarında keşfedilen pilates, son yılların en popüler egzersiz rejimi. Pilates, özellikle merkez kasların gücünü artırarak bele binen yükü azaltıyor. Sırt-bel ağrısı çeken kişilerin yanı sıra fibromiyalji hastaları da bu disiplinden fayda sağlayabiliyor. 2009’da yapılan bir araştırma ağrıyla mücadelede pilatesin rahatlama- esneme egzersizlerinden daha fazla fayda sağladığını ortaya koydu. Ancak pilatesin diğer birçok egzersiz rutinine göre daha fazla yönlendirmeye ihtiyaç duyduğunu hatırlatmakta fayda var. Bu nedenle özellikle sağlık sorunları söz konusu olduğunda deneyimli bir eğitmene başvurmanız gerekiyor. 

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here