Diğer
    Ana SayfaBeslenme & DiyetHerkesin merak ettiği "5:2 diyeti"

    Herkesin merak ettiği “5:2 diyeti”

    -

     

    Eleştiriler de var

    İngiliz Doktor Michael Mosley ve ekibi, 5:2 diyetinin kilo kaybettirmenin yanı sıra yaşa bağlı olarak ortaya çıkan hastalıkları azalttığını, pankreası dinlendirerek insülinin görevini daha etkili yapmasını sağladığını ve beyin fonksiyonları üzerindeki olumlu etkisi olduğunu söylüyor. Ancak kitapta da anlatıldığı gibi uzun dönem araştırmaların sadece fareler üzerinde yapılmış olması, çok sayıda insan tarafından denenmiş olsa da uzun dönem sonuçlar elde edilmediği için aynı olumlu sonuçların insanlarda alınacağından emin olunamayacağı belirtiliyor.

     

    500 KALORİLİK ÖRNEK MÖNÜLER

    - Advertisement -

    Kahvaltı 

    Yulaf lapası (40 g yulaf ve sıcak su ile hazırlanmış), üzerine 75 g yaban mersini

    Akşam

    Wok’ta az zeytinyağı, havuç ve lahana ile pişirilmiş, soya sosu ve sarımsak eklenmiş 100 g tavuk göğsü ve 1 adet mandalina 

    Kahvaltı 

    100 g süzme peynir, 1 adet armut ve 1 adet incir

    06012014 52diyeti5Akşam

    Sashimi (100 g somon, 100 g ton balığı) ve 1 adet mandalina

    Kahvaltı 

    Yoğurt (150 g yağsız), yaban mersini (50 g) ve 2 dilim yağsız jambon

    Akşam 

    Yağsız beyaz peynirli (90 g), 1 katı yumurtalı, sirke eklenmiş, yağsız salata

     

    Gazeteci Mimi Spencer anlatıyor

    “Günlük kalori alımımı iki seferde tamamladım; biri erken bir geç öğündü. Ancak arada beni destekleyecek bir şeye ihtiyacım vardı. 500 kalori günlerinin sabahında taze çilek, badem ve yarım yağlı süt ile müsli, öğlen bir elma ve akam yağsız etli, bol yeşillikli; mesela somonlu veya ton balıklı bir salata yiyordum. Gün boyu içine limon sıkılmış maden suyu, bol bol bitki çayı ve sade kahve içiyordum. Dört ayın sonunda 6 kilo verdim ve beden kitle indeksim 21,4’ten 19,4’e indi. Daha fazla kilom olsaydı sonuçlarım da daha çarpıcı olacaktı. Şu an haftada bir gün sınırlı beslenmek kilomu korumama yetiyor. Dört ay boyunca dikkat ettiğim bir konu ne yediğime odaklanmak, tadını alarak yemek oldu. Madem bu kadar az yiyorum hiç değilse ne yediğime dikkatimi vereyim diye düündüm. Diyet boyunca açlık ile ilgili sorun yaşamadım ve aç kalma korkusunun, kan şekeri düşme endişesinin aslında gıda sektörünün işine geldiğini düşündüm. Bazı sınırlı günler kendimi çok iyi hissederken bazı günlerde ise dibe vurduğumu hissettim. Bunun hormonal ve duygusal değişimlerle ilgili olduğunu düşünüyorum ve kişinin kendini iyi hissetmediği gün eğer sınırlı beslenme günü ise bunu bir başka güne kaydırmasını öneriyorum.”

     

    Derleyen: Yaprak ÇETİNKAYA

    Formsanté Dergisi Aralık 2013 sayısı

     



    CEVAP VER

    Lütfen yorumunuzu giriniz!
    Lütfen isminizi buraya giriniz