Diyetisyen Hanife Kara


Ana Sayfa Beslenme & Diyet Hindistan cevizi yağı zayıflatır mı? Faydaları ve iyi geldiği hastalıklar

Hindistan cevizi yağı zayıflatır mı? Faydaları ve iyi geldiği hastalıklar

Hindistan cevizi yağı, süper gıda olarak yaygın bir şekilde çoğu markette, kozmetikte  pazarlanmaktadır. Hindistan cevizi yağındaki eşsiz yağ asitleri kombinasyonunun sağlığınız üzerinde; yağ kaybını, kalp sağlığını ve beyin fonksiyonunu artırma gibi olumlu etkileri olabilir. Peki, hindistan cevizi yağının bilinmeyen faydaları nelerdir? Hangi hastalıklara iyi gelir? Diyetisyen 

HİNDİSTAN CEVİZİ YAĞININ FAYDALARI *

İşte hindistan cevizi yağının kanıta dayalı faydaları:

  1. Sağlıklı yağ asitleri içerir
  2. Kalp sağlığını artırabilir
  3. Yağ yakımını teşvik edebilir
  4. Antimikrobiyal etkileri olabilir
  5. Açlığı azaltabilir
  6. Nöbetleri azaltabilir
  7. HDL (iyi) kolesterolü yükseltebilir
  8. Saç, ve dişler ve cildinizi koruyabilir
  9. Alzheimer hastalığında beyin fonksiyonlarını artırabilir
  10. Zararlı karın yağının azaltılmasına yardımcı olabilir

SAĞLIKLI YAĞ ASİTLERİ İÇERİR *

Hindistan cevizi yağı, bazı doymuş yağlardan yüksektir. Bu yağların vücutta diğer birçok diyet yağına göre farklı etkileri vardır.

Hindistan cevizi yağındaki yağ asitleri vücudunuzu yağ yakmaya teşvik edebilir ve vücudunuza ve beyninize hızlı enerji sağlar. Ayrıca kanınızdaki HDL (iyi) kolesterolü yükselterek kalp hastalığı riskini azaltmaya yardımcı olabilirler. Çoğu diyet yağları uzun zincirli trigliseritler (LCT) olarak sınıflandırılırken, hindistancevizi yağı daha kısa yağlı asit zincirleri olan bazı orta zincirli trigliseritler (MCT’ler) içerir.MCT’ler , doğrudan karaciğerinize gitme eğilimindedirler. Vücudunuz bunları hızlı bir enerji kaynağı olarak kullanır veya ketonlara dönüştürür.

Ketonlar beyninize güçlü faydalar sağlayabilir ve araştırmacılar ketonları epilepsi, Alzheimer hastalığı ve diğer durumlar için bir tedavi olarak inceliyorlar.

KALP SAĞLIĞINI ARTTIRABİLİR *

Hindistan cevizi, Batı dünyasında nadir görülen bir besindir ve kalp sağlığı için önemi günden güne artmaktadır .

1981’de yapılan bir araştırma, Güney Pasifik’te Tokelau nüfusunun kalorilerinin% 60’ından fazlasını hindistancevizi aldığını kaydetti. Araştırmacılar sadece genel sağlık durumunun iyi olmadığını, aynı zamanda çok düşük kalp hastalığı oranlarını bildirdiler.

YAĞ YAKIMINI TEŞVİK EDEBİLİR *

Obezite bugün Batı dünyasını etkileyen en büyük sağlık koşullarından biridir.

Bazı insanlar obezitenin sadece bir kişinin kaç kalori yediği meselesi olduğunu düşünürken, bu kalorilerin kaynağı da önemlidir. Farklı yiyecekler vücudunuzu ve hormonlarınızı farklı şekillerde etkiler. Hindistan cevizi yağındaki MCT’ler, daha uzun zincirli yağ asitlerine kıyasla vücudunuzun yaktığı kalori sayısını artırabilir.

Bir çalışma, günde 15-30 gram MCT yemenin 24 saatlik enerji harcamasını% 5 artırdığını bulmuştur. Ancak Hindistan cevizi yağının kalorisinin çok yüksek olduğunu ve fazla  miktarlarda yenildiğinde kolayca kilo alımına yol açabileceğini unutmayın.

ANTİMİKROBİYEL ETKİLERİ OLABİLİR *

Laurik asit, hindistancevizi yağındaki yağ asitlerinin yaklaşık% 50’sini oluşturur .

Vücudunuz laurik asidi sindirdiğinde, monolaurin adı verilen bir madde oluşturur. Hem laurik asit hem de monolaurin, bakteri, virüs ve mantar gibi zararlı patojenleri öldürebilir.

Örneğin, test tüpü çalışmaları, bu maddelerin staph enfeksiyonlarına neden olan bakteri Staphylococcus aureus’u ve insanlarda yaygın bir mantar enfeksiyonu kaynağı olan maya Candida albicans’ı öldürmeye yardımcı olduğunu göstermektedir.

Ayrıca, hindistancevizi yağını ağız yıkama suyu olarak kullanmanın (oil pulling  adı verilen bir süreç) ağız hijyenine fayda sağladığı bulunmuştur.

HİNDİSTAN CEVİZİ YAĞI AÇLIĞI AZALTABİLİR *

MCT’lerin ilginç bir özelliği, açlığı azaltabilmeleridir. Bu, vücudunuzun yağları metabolize etme şekli ile ilgili olabilir, çünkü ketonlar bir kişinin iştahını azaltabilir.

Bir çalışmada, 6 sağlıklı erkek değişen miktarlarda MCT ve LCT yediğinde En fazla MCT yiyenler günde toplamda daha az kalori almışlardır.

HİNDİSTAN CEVİZİ YAĞI NÖBETLERİ AZALTABİLİR *

Araştırmacılar şu anda çeşitli bozuklukları tedavi etmek için karbonhidratlarda çok düşük ve yağ oranı yüksek ketojenik diyet üzerinde çalışıyorlar.

Bu diyetin en iyi bilinen terapötik kullanımı, çocuklarda ilaca dirençli epilepsi tedavisidir .Diyet, epilepsili çocuklarda, birden fazla ilaç türünde başarılı olamayanlarda bile nöbet oranını önemli ölçüde azaltır. Karbonhidrat alımını azaltmak ve yağ alımını arttırmak, kandaki keton konsantrasyonlarını büyük ölçüde arttırır.

Hindistan cevizi yağındaki MCT’ler karaciğerinize taşındığı ve ketonlara dönüştüğü için, MCT’leri içeren modifiye edilmiş bir keto diyet ve ketozu indüklemek ve epilepsiyi tedavi etmeye yardımcı olduğu gözlenmiştir.

HİNDİSTAN CEVİZİ YAĞI HDL (İYİ) KOLESTEROLÜ YÜKSELTEBİLİR *

Hindistan cevizi yağı, vücudunuzdaki HDL (iyi) kolesterol seviyelerini artıran doğal doymuş yağlar içerir. Ayrıca LDL (kötü) kolesterolü daha az zararlı bir forma dönüştürmeye yardımcı olabilirler.

40 kadında yapılan bir çalışmada, hindistancevizi yağı, soya fasulyesi yağı ile karşılaştırıldığında, HDL’yi arttırırken toplam ve LDL (kötü) kolesterolü azalttı. 116 yetişkinde yapılan bir başka çalışmada, hindistancevizi yağını içeren bir diyet programının ardından koroner arter hastalığı olan kişilerde HDL (iyi) kolesterol düzeylerinin yükseldiğini göstermiştir.

HİNDİSTAN CEVİZİ YAĞI SAÇ, CİLTLER VE DİŞLERİ KORUYABİLİR *

Hindistan cevizi yağı, yemekle  ilgisi olmayan birçok kullanıma sahiptir.

Birçok insan cilt ve saçlarının sağlığını ve görünümünü iyileştirmek için kozmetik amaçlı kullanır. Çalışmalar, hindistancevizi yağının kuru cildin nem içeriğini artırabildiğini ve egzama semptomlarını azaltabildiğini göstermektedir .

Hindistan cevizi yağı da saç hasarına karşı koruma sağlayabilir. Bir çalışma, güneşin ultraviyole (UV) ışınlarının yaklaşık% 20’sini engelleyen zayıf bir güneş kremi olarak çalışabileceğini göstermektedir.

Ağızda gargara ile Hindistan cevizi yağı kullanmak, ağızdaki bazı zararlı bakterileri öldürebilir. Bu, diş sağlığını iyileştirebilir ve ağız kokusunu azaltabilir.

ALZHEİMER HASTALIĞINDA BEYİN FONKSİYONLARINI ARTIRABİLİR *

Alzheimer hastalığı demansın en yaygın nedenidir. Genellikle yaşlı yetişkinleri etkiler. Bu durum beyninizin enerji için glikoz kullanma yeteneğini azaltır. Ketonlar, Alzheimer hastalığının semptomlarını azaltmak için bu hatalı çalışan beyin hücreleri için alternatif bir enerji kaynağı sağlayabilir. 2006 tarihli bir çalışmanın yazarları, MCT’lerin Alzheimer hastalığı olan  insanlarda beyin fonksiyonlarını iyileştirdiğini bildirmiştir .

Bununla birlikte, araştırmalar hala başlangıç niteliğindedir ve hindistancevizi yağının kendisinin bu hastalık ile mücadele ettiğine dair hiçbir kesin kanıt bulunmamaktadır.

ZARARLI KARIN YAĞININ AZALTILMASINA YARDIMCI OLABİLİR *

Hindistan cevizi yağındaki bazı yağ asitleri iştahı azaltabildiğinden ve yağ yakımını arttırdığından, kilo vermenize de yardımcı olabilir. Karın yağı veya viseral yağ, karın boşluğunda ve organlarınızın etrafında kalır. MCT’lerin, LCT’lere kıyasla göbek yağını azaltmada özellikle etkili olduğu görülmektedir. En zararlı tip olan karın yağı birçok kronik hastalıkla bağlantılıdır. Bel çevresi, karın boşluğundaki yağ miktarı için kolay ve doğru bir belirteçtir.

Abdominal obezitesi olan 40 kadında yapılan 12 haftalık bir çalışmada, günde 2 yemek kaşığı (30 mL) hindistancevizi yağı alanlarda, hem Vücut Kitle İndeksi (VKİ) hem de bel çevresinde önemli bir azalma görülmüştür .

Bu arada, obezitesi olan 20 erkekte yapılan 4 haftalık bir çalışma, günde 2 çorba kaşığı (30 mL) hindistancevizi yağı aldıktan sonra bel çevresinde 2.86 cm (1.1 inç) azalma olduğunu kaydetti. Hindistan cevizi yağı kalorisi yüksektir, bu yüzden az kullanmalısınız. Diğer yemeklik yağlarınızın bazılarının hindistancevizi yağı ile değiştirilmesi, küçük bir kilo kaybı yararı sağlayabilir.

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here