Ana Sayfa Trend Hızlı kilo vermenin 10 pratik formülü

Hızlı kilo vermenin 10 pratik formülü

Yeni yıla girmemize az bir zaman kaldı. Eğer hala fazla kilolarınızdan kurtulamadıysanız, endişeye kapılmayın. Uzman Diyetisyen Selahattin Dönmez’in bilimsel verilerle hazırladığı bu rehber sayesinde hızla kilo verebilir ve yeni yıla fit bir vücutla girebilirsiniz. Üstelik, aç kalmadan!

Hepimizi bir telaş aldı gidiyor. Yeni yılı fazla kilolarımızdan arınmış ve fit bir vücutla karşılamak için diyet yapmaya başladık bile. Ancak bilinçsizce uyguladığımız diyetler nedeniyle verdiğimiz kiloları hızla, üstelik çok daha fazlasıyla geri alıyoruz değil mi? Bazılarımız da hızla kilo verirken, aniden ‘duraklama’ sürecine giriyor ve neredeyse bir gram bile zayıflayamadığı için çileden çıkıyor. Üstelik, gün boyunca aç kalmamız da cabası. Eğer siz de fazla kilolarınızdan kurtulamadıysanız, yılbaşına az bir zaman kaldığı için telaşlanmayın. Çünkü uzman diyetisyen Selahattin Dönmez’in önerdiği, 10 pratik formül ile kendinizi yenileyebilir ve hızla kilo verebilirsiniz. Üstelik bu bilimsel öneriler sayesinde sağlığınızı kaybetmeyecek ve gün boyunca ‘aç’ kalmayacaksınız!

1. Hızlı değil, yavaş tempoda yürüyün

Kilo verirken çoğumuzun yaptığı en büyük hata, hızlı tempoda yürüyüşler yapmak. Zayıflamaya çalışırken kilo vermenizin sürmesini istiyor ve daha ince görünmeyi arzu ediyorsanız, yavaş tempoda yürüyüşü tercih edin. Çünkü, yavaş tempolu bir uzun yürüyüş ile normal yaptığınız bir egzersize göre yüzde 70 daha fazla yağ yakarsınız. Ayrıca yürüyüş bandında minimum 4.0 maksimum 5.2 düzeyde, en az 70 dakika, haftada 4 kere yapacağınız fiziksel aktivite ile basen, karın ve kalçada biriken yağlardan sağlıklı beslenme düzeninizin yardımı ile kolayca kurtulacaksınız.

2. Egzersiz sırasında burundan nefes alıp verin

Egzersiz yaparken daha fazla yağ kitlesinin yanması için mutlaka bol oksijen kullanımı sağlayacak bir teknik geliştirmeniz gerekiyor. Bunun en kolay yolu ise egzersiz süresince sadece burundan nefes alıp vermeniz. Çünkü vücuttaki yağ dokuları, enerji amacıyla kullanılabilmeleri için, kas ve karbonhidrat depolarına göre daha fazla oksijene ihtiyaç duyuyor. Siz de düzenli olarak yaptığınız egzersiz sırasında oksijenli bir ortam yaratarak, verdiğiniz kilodan daha ince görünme şansına sahip olabilirsiniz pekala. Ayrıca, egzersiz süresince, her 20 dakikada bir, 250 mililitre su içmek de egzersizi daha uzun süre yapabilmenizi sağlar.

3. 3 ana 1 ara öğün yeterli:

Sağlıklı iseniz aslında hiçbir zaman
6 öğün yemeye ihtiyacınız yok. Çünkü sık yemek bazı hormonları, özellikle tokluk sağlayan hormon olan leptini baskılıyor ve vücut, insülin dengesinde sıra dışı bir dengesizlik yaratarak yemek yeme dürtüsünü açığa çıkartıyor. Hızlı kilo kaybı için dengeli diyetin öğün sayısı 4’tür. Kahvaltı, öğle, ikindi ve akşam yemeği düzeni ile hızlı kilo kaybedebilirsiniz. Eğer öğün aralarında da en az 3 saat, en fazla 6 saat ara verirseniz metabolizmanız düzenlenir ve vücudunuz enerji dengesini kurarak kilo kaybını hızlandırır.

4. 15 adedi geçmeyecek şekilde Antep fıstığı yiyin

Ara öğünlerde ne yediğiniz kilo vermenizde önemli. Antep fıstığı, içerdiği bakır ve manganez sayesinde sadece 15 adedi ile doyuma kolaylıkla ulaştıran nadir besinler arasında yer alıyor. Fenolik bileşenleri içermesi ise yüksek antioksidan kapasitesi ile vücudunuzun bağışıklık sistemini dengeleyerek kilo verme aşamasında oluşan oksidatif stresin de ortadan kalkmasına yardımcı olabiliyor. Antep fıstığı bu özelliği ile de hızlı kilo verebilmeniz için ikindi öğününe en sağlıklı alternatif olarak nitelendiriliyor.

5. Günde 13 bardak su, 2 fincan siyah çay,  4 fincan filtre kahve

Kiloluysanız, günde litrelerce su içmeniz, sağlıklı beslenseniz bile kilo verdirmez. Sağlıklı bir vücut için günde 8 su bardağı su içmeniz yeterli. Ancak kilo vermek değil, yağ yakımını arttırmak istiyorsanız, en az 13 bardak kadar su içmenizde fayda var. Ayrıca içerdiği tianin amino asidi sayesinde hem bağışıklık sisteminizi güçlendirmek, hem de kilo verirken vücut direncinizi düşürmemek için maksimum 2 fincan siyah çay, metabolik hareketlerimizin devamlılığı için de maksimum 5 fincan yeşil çay içmeniz de yarar sağlar. Kilit bir nokta daha: ‘Kahve içmeyin’ diyenlere inanmayın. Günde 4 fincana kadar filtre edilmiş kahve, içerdiği kafeol ve kafestol denilen maddeler sayesinde kilo veriminizi hızlandırır. Bu içecekleri öğünden en az 1 saat sonra içmeye özen gösterin.

Haberin devamı 2008 Aralık sayımızda…

 

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here