Ana Sayfa Sağlık Hormonlarınızı yola getirin

Hormonlarınızı yola getirin

 

01102013 hormon2Hormonlarınızı dengelemenin 6 yolu

 

1- Uzman desteği alın

Eğer hormonlarınızda bir değişim olduğundan şüpheleniyorsanız, Biraz bekleyeyim belki düzelir deme yerine ilk adresiniz bir endokrinoloji uzmanı olmalı.

2- Kan şekerinizi dengeleyin

Sürekli dalgalanan kan şekeri hormonlarınızı darmaduman edip yıllar içinde daha fazla kilo yüklenmenize neden olabilir. Tüm endokrin sisteminizin temelinin kan şekeri dengesine dayandığını, çünkü düzensiz kan şekeri seviyesini stres olarak algıladığını biliyor muydunuz? Kan şekeriniz düzensiz olduğu sürece adrenalin ve kortizol daha fazla pompalanıyor ve düzensizlik başlıyor. Bunun önüne geçmek için kan şekerini hızlı yükselten beyaz ekmek, pirinç, makarna ve tatlı gibi ürünlerin tüketimine dikkat etmek, gerektiğinde günde bir kez ve erken öğünlerde yemek gerekiyor. Bunun yanı sıra mümkün olduğunca doğal ürün tüketmek, porsiyonlarınızı çok abartmamak da alabileceğiniz önlemler arasında. Sabahları protein ağırlıklı bir kahvaltı, 3-3,5 saat sonra yenilecek bir öğle yemeği ve akşamları karbonhidrat ve şekerden fakir bir öğün tüketmek gerekiyor.

3- Böbrek üstü bezleriniz destek istiyor

Strese girdiğinizde böbrek üstü bezleriniz daha fazla adrenalin ve kortizol salgılamaya başlıyor, vücudunuz tetikte bir hale geliyor. Oysa bu kadar adrenaline sadece nadir yaşanan ani olaylarda ihtiyacınız var, her gün değil Sürekli bu şekilde yaşamak bir süre sonra sizi adrenalin yorgunu yapıyor. Sürekli yorgunluk ve güç kaybı hissediyorsunuz. Ayrıca sivilce oluşumu, kilo artışı, uykusuzluk, depresyon, bağışıklık sisteminin zayıflaması ve tatlı krizleri de ortaya çıkabiliyor. Böbrek üstü bezlerinizi korumak için meditasyon ya da yoga gibi rahatlama tekniklerinden yararlanabilirsiniz. Pilates yapabilir ya da sadece düzenli yürüyüşlere çıkabilirsiniz.

4- Çevresel stresinizi azaltın

Çevresel olarak ya da yedikleriniz nedeniyle maruz kaldığınız toksinler de hormonlarınızı alt üst eden faktörler arasında Meyve-sebzelerde kullanılan pestisiti temizlemek için daha fazla çaba gösterin. Kimyasal temizlik malzemeleri ile kimyasal güzellik ürünleri de dikkat etmeniz gerekenler arasında Tüm bunların organik seçeneklerine yönelin. Beyaz un yerine tam tahıllı ürünleri tercih edin.

5- Adet döneminizle barışın

Hormonlarınızı dengelemenin bir başka yolu aylık döngünüzle barışık yaşamanız. Aylık düzende ilk 7-10 gün fiziksel ve mental zindeliğiniz çok güçlü olacağı için bu dönemde enerjinizi önem verdiğiniz çalışmalara aktarın. Beyin fırtınaları gerektiren toplantıları da bu dönemlere denk getirmeye bakın. Sonraki üç-dört gün yumurtlama dönemi Aniden artan östrojen seviyesi ile başa çıkmak için taze meyve sebzelere yönelin. Takip eden 10-14 günde östrojen artmaya devam ederken progesteron da yükselecek ve eğer yumurta döllenmediyse belli bir seviyede duracak. Bu günlerde fazladan dinlenmeye vakit ayırmanızda fayda var. B vitamininden zengin yeşil yapraklı sebzeler en iyi yardımcınız olacak. İçeriğinde doğal şeker bulunan sebze ve meyveleri de tercih edebilirsiniz. Adet döneminde rahim içi temizlenirken progesteron da düşecek. Besin değeri yüksek, glisemik indeksi düşük gıdaların yanı sıra deniz ürünleri de demir ve çinko ihtiyacınızı karşılayacak.

6- Kendinizi dinleyin

Duygularınızla mücadele etmek yerine bırakın aksınlar Korksanız, sinirlenseniz, hüzünlenseniz bile Hislerinize konsantre olun. Bu sizi rahatlatacak, hormonlarınıza da iyi gelecek. Biriyle görüştüğünüzde size nasıl hissettirdiğine bakın. Enerji mi doluyorsunuz yoksa ruhunuz mu daralıyor? Sizi iyi hissettiren, stresinizi azaltan insanlarla daha fazla bir araya gelmeye çalışın. Hayatınızda eğlenceye yer açın. Yeni deneyimlere açık olun. Sizi destekleyen fiziksel ve duygusal bir çevre yaratın.

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here