Ana Sayfa Beslenme & Diyet İçin, iyileşin

İçin, iyileşin

13012014 besrap01

Güney Afrika’nın baharattan zengin mutfağı lezzetin yanı sıra sağlığı koruyucu ürünleriyle de dikkat çekiyor. Tarçın, zencefil, kakule, Güney Afrika’ya özgü Rooibos çayı, karanfil, karabiber gibi birçok baharat ve bitki karıştırılarak hazırlanan Chai çayı da bunlardan biri.

Özellikle soğuk kış günlerinde sıkça hastalananların bağışıklık sistemini güçlendiren Chai çayı, tarçın ve zencefilin hormon düzenleyici etkisiyle kadınların en büyük sıkıntılarından biri olan adet ağrılarına iyi geliyor. Bu içeceğin ayrıca tokluk hissi yaratma, kan şekeri kontrolü sağlama, sindirim sistemini düzenleme ve enerji artırıcı özellikleri de bulunuyor. Beslenme ve Diyet Uzmanı Sanem Apa, bu lezzetli çayın sağlığa faydalarının saymakla bitmeyeceğini belirterek, her gün iki bardak tüketilmesini öneriyor.

 

1,6 milyon!

Dünya Sağlık Örgütü, en sık tuz ile alınan sodyum tüketiminin günlük 2000 mg ile sınırlandırılmasını öneriyor. Oysa dünyada her yıl 1,6 milyon kişi aşırı sodyum tüketimine bağlı olarak ortaya çıkan kardiyovasküler hastalıklar sonucu hayatını kaybediyor.

 

13012014 besrap02Ayın güzeli: Börülce

Kış mevsimiyle birlikte kurubaklagiller daha sık tüketilmeye başlıyor. Fasulye ve nohutun aksine daha az tanınan börülce ise güçlü bir protein kaynağı olarak öne çıkıyor. Yaz aylarında daha çok tazesi tercih edilse de kuru börülcede yüzde 20-34 oranında protein bulunuyor. Aminoasit, lizin, triptofan, karoten ve B1 vitamininden zengin bu bakliyatın 100 gramı 353 kalori. Bu miktar börülcede 23,1 gram protein, 57,2 gram karbonhidrat, 1,2 gram yağ ve 2 gram lif yer alıyor. Yüksek lif oranı sayesinde kolesterolü ve kandaki insülin seviyesini dengelemeye yardımcı olan börülcenin protein, demir ve potasyum açısından da zengin bir yiyecek olması, beslenme düzeninin zenginliği ve çeşitliliği için de önem taşıyor.

 

Formsanté Dergisi Aralık 2014 sayısı

 

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here