Ana Sayfa Beslenme & Diyet Kabak çekirdeği deyip geçmeyin! İşte faydaları ve besin değeri

Kabak çekirdeği deyip geçmeyin! İşte faydaları ve besin değeri

Ay çekirdeği kadar popüler olmasa da keyifli bir çerez olan kabak çekirdeğinin zengin bir mineral kaynağı olduğunu biliyor musunuz? Peki kabak çekirdeği ve faydaları nelerdir? Kabak çekirdeği hangi hastalıklara iyi gelir? Kabak çekirdeği besin değeri ve kalorisi nedir? 

KABAK ÇEKİRDEĞİ FAYDALARI NELER? *

Kabak çekirdeğinin faydaları şunlardır:

  • Kemik oluşumuna yardımcı oluyor
  • Böbrek fonksiyonlarını düzenliyor
  • Kötü kolesterol seviyesini düşürüyor
  • Demir ihtiyacını karşılıyor
  • Vücudu alkalize ediyor
  • İdrar yolları hastalıklarına iyi geliyor
  • İyi bir uyku çekmenizi sağlıyor
  • Bağışıklık sistemini güçlendiriyor
  • Bağırsakları temizliyor

KABAK ÇEKİRDEĞİ NEYE İYİ GELİR? *

Yalnızca yarım çay bardağı kabak çekirdeği yemek, vücudun gün içinde gereksinim duyduğu çinkonun yüzde 20’sini, magnezyum ve manganezin ise yüzde 50’sini karşılıyor. Fosfor içeriği ile kemik oluşumuna yardımcı olan ve böbrek fonksiyonlarını düzenleyen bu kuruyemiş, yüksek doymamış yağ oranı ile kandaki trigliseridi yani kötü kolesterol seviyesini de düşürüyor.

Demir ihtiyacının karşılanmasına fayda sağlayan kabak çekirdeğinin 100 gramı, 9 mg demir içeriyor. Aynı zamanda B, E vitaminleri, potasyum, magnezyum ve çinko açısından da zengin bir besin olan kabak çekirdeğini salataların üzerine, yoğurdun içine veya ara öğün alternatifi olarak demir içeriği yüksek kuru meyvelerinizin yanına ekleyebilirsiniz. Ancak enerji yoğunluğunun yüksek olması nedeniyle günde 1 avuç (10 gr) tüketmek yeterli.

KABAK ÇEKİRDEĞİ BESİN TABLOSU *

Çiğ 100 g

• Enerji 560 Kcal

• Protein 30 g

• Toplam yağ 49 g 

• Karbonhidrat 11 g

• Diyet lifi 6 g

KURU YEMİŞLERLE “YANG” ENERJİNİZİ YÜKSELTİN

Her bir gıdanın farklı özellikleri bulunuyor. Geleneksel Çin tıbbında besinler vücudun yin ve yang yönlerini dengelemek ve böylelikle hastalıkları iyileştirmek için kullanılıyordu. Bu eski öğretiye göre besinler serinletici, nötr ve ısıtıcı olarak üçe ayrılıyor. Isıtıcı özelliğe sahip besinler vücutta yang enerjiyi yükselterek dolaşımı artırıyor, vücudu ısıtıyor ve soğuğa karşı daha dayanıklı olmamızı sağlıyor. Geleneksel Çin tıbbına göre soğuk elli, soğuk ayaklı, sürekli üşüme, ishal, karın ağrısı, enerji düşüklüğü, eklem ağrısı, ödem gibi sorunları olan kişilerin yang yönlerini desteklemesi, yani ısıtıcı besinleri diyetlerine katması gerekiyor. Fındık, fıstık gibi yağlı tohumlar ise bu yiyeceklerin başında geliyor. Yine Ayurveda öğretisine göre de bu yiyecekler ısıtıcı besinler kategorisinde yer alıyor. 

KABAK ÇEKİRDEĞİNİN TEMİZLEYİCİ ETKİSİ *

Çinko ve demir minerallerini fazlasıyla barındıran kabak çekirdeği, içeriğindeki Omega-3 ile böbrek hastalıklarında oldukça etkili. Uzman Diyetisyen Nilay Keçeci, bu kuruyemişin şeker dengeleyici ve böbrek sistemlerini temizleyici gücünün oldukça yüksek olduğunu söylüyor. Bunun yanı sıra bağışıklık sistemini güçlendiren ve depresyon, kronik halsizlik gibi durumlara olumlu etki eden bir özelliği de bulunuyor.

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here