Kaçamak diyeti ile eğlenirken incelin!

16082013 kacamakdiyet1

Ah o havuz başı, deniz kenarı keyifleri Ah o sohbetlerin uzadıkça keyiflendiği akşam sofraları Ve tatil dönüşleri tartıda yüzleştiğimiz tatsız gerçek: Kilo almışım! Paniğe kapılmıyoruz ve kilo almamak, aldıysak da çabucak geri vermek için Diyetisyen Canan Aksoyun ipuçlarını takip ediyoruz

Yazın içimizin kıpır kıpır olmasını sağlayan sımsıcak güneş, ışığını bizden geç saatlere kadar esirgemediği için günü daha uzun ve dolu dolu yaşıyoruz. Kışın işten çıkıp eve koşarken yazın ya arkadaşlarla bir yerlere uğruyor ya da evlerimizin balkonlarında şen şakrak sofralar kuruyoruz. Sohbetler uzuyor, oyunlar oynanıyor, geç saatlere kadar televizyon izleniyor. Bu uzun günler özellikle akşam yemeklerini uzatmamıza, yemek sonrası atıştırmalarını artırmamıza neden oluyor. Tatillerde ise gelsin içecekler, dondurmalar, pizzalar derken ipin ucu kaçıveriyor. Diyetisyen Canan Aksoy, formsanté okuyucuları için yaz kaçamaklarını kuralına uygun yapmanın yollarını anlattı ve kaçamak diyetini bizimle paylaştı.

 

Vücudunuz susuz kalmasın

Hava sıcaklığının en yüksek derecelerde seyrettiği ağustos ayı sıvı kaybı açısından büyük risk taşıyor. Peki günde ne kadar sıvı tüketmek gerekiyor? Diyetisyen Canan Aksoy, öncelikle sıvı deyince su dan bahsettiğini belirtiyor ve ekliyor: Sıvı kaybı yani dehidrasyon yaşanmaması için alınan sıvının kalitesi kadar çıkışların da mutlaka kontrol edilmesi gerekiyor. Günde 3 litre su içiyor, çok terliyor ve 3 kere idrara çıkıyorsanız yeterli su almıyorsunuz demektir. Ama 3 litre su içiyor, kolay terliyor ve buna rağmen 5-6 kez idrara çıkıyorsanız ve idrarın rengi soluk sarı ise sıvıyla ilgili temel gereksinimleriniz karşılanıyor demektir. Terleme ve idrara çıkma ile ayrıca tuz ve potasyum da kaybediliyor. Bu nedenle yazın günde üç porsiyon meyve tüketmek ve bu porsiyonlardan birinin potasyum açısından zengin sarı meyveler olması öneriliyor. Tuz kaybının önüne geçmek içinse yemeklere pişirirken tuz katmak veya tuz açısından zengin maden suyu tüketmek gerekiyor.

 

Peki ne içeceğiz?

Suyun yanı sıra hem damak zevkimize uygun hem de keyif verici içecekler tüketmek için sağlıklı seçenekler de var. Çok terlediğimiz yaz günlerinde kaybettiğimiz tuzu yerine koymak için ayranın iyi bir seçenek olduğunu belirten Canan Aksoy, kefiri de öneriyor ve bu içeceklerin tüketilmesinin çocuklar için de iyi bir örnek oluşturacağını belirtiyor. Ayrıca tercihen evde hazırlanmış bir bardak limonata, kuru meyvelerden yapılmış bir komposto ya da hoşaf ile demlendikten sonra soğutulmuş bitki çayları yazın tüketilebilecek sağlıklı ve diyet içecekler arasında yer alıyor. Bir bardak soğuk sodayı bir limon sıktıktan sonra içerek serinlemeyi de deneyebilirsiniz.

 

Ertesi gün hareket edin

Bazen de son dakika programları sizi zor durumda bırakabiliyor. Akşam dışarı çıkmayı düşünmediğiniz bir gün boyunca normal beslendikten sonra akşam da ani bir programa uyup düzeni bozabiliyorsunuz. Peki bunu nasıl telafi edeceğiz? Canan Aksoy, Hareket ederek diyor. Eğer düzenli yaptığınız bir spor varsa ertesi gün 15 dakika daha fazla çalışın. Hareket imkanınız yoksa bir gün önce neyi fazla kaçırdığınıza dikkat etmeniz gerekiyor. Çok mu et yediniz, o zaman ertesi gün bitkisel proteine ağırlık vermeniz vücudun dengesini bulmasını sağlıyor. Ancak bir gün önce 3 bin kalori tükettiyseniz ertesi gün 300 kaloriye inerek vücudu zor durumda bırakmamanız önemli. En fazla 250-300 kalori düşürmeniz yeterli oluyor.

 

16082013 kacamakdiyet4Günde 300 mg kafeini geçmeyin

Bir yetişkinin günlük kafein tüketimini 300 mg. ile sınırlaması gerektiğini belirten Diyetisyen Canan Aksoy, kan dolaşımını bozduğu için kadınlarda selülite de neden olan kafeini doğru tüketmenin formülünü şöyle açıklıyor: 300 mg. kafein normal çay bardağı ile 10 bardak çaya denk geliyor. Bir fincan Türk kahvesi yaklaşık 40 mg., sütlü bir kupa neskafe ise 80 mg. kafein içeriyor. Günde iki kez Türk kahvesi içen bir kişinin 7 bardak çayı geçmemesi gerekiyor. Bir Türk kahvesi ve bir kupa neskafe içince ise geriye 6 bardak çay hakkınız kalıyor. Bir kutu diyet kolada ise 90-100 mg. kafein bulunduğunu belirten Aksoy, kafeinin ayrıca kalp, damar ve sinir sistemi üzerinde de etkileri bulunduğunu belirtiyor. Kolalı içeceklerin yanı sıra diğer gazlı meşrubatlar neredeyse 20 küp şekere denk gelecek kadar yüksek kalori ,çer,yor. Ayrıca içeriğinde bulunan köpüklendirilmiş karbondioksit nedeniyle midenin var olan asit salgısını artırıyor ve sıkıntı yaratabiliyor. Light içeceklerin kafein oranlarının düşürülmemesi nedeniyle dikkatli tüketilmesi gerekiyor.

 

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here