Kaçamak diyeti ile eğlenirken incelin!

16082013 kacamakdiyet3Tatil dönüşü şoku

Birçoğumuz tatilden döndükten sonra tartıda gördüğümüz rakamdan hoşlanmayacağız. Bu durumla başa çıkmanın da yolları var. İlk kural; kesinlikle tatilden döndükten sonraki ilk sabah tartılmayın, ikinci sabahı bekleyin. Böylece yol nedeniyle oluşan ödemi tartıda görmemiş olursunuz. İkinci kural ise alınan kiloları vermek için hemen harekete geçin. Çalışmaya biraz adapte olayım öyle başlayacağım ya da Nasıl olsa elbiseme hala sığıyorum biraz daha idare ederim diye düşünürseniz birkaç kilo daha alıp işinizi zorlaştırabilirsiniz. Eğer 1-2 kilodan bahsediyorsak, bir hafta boyunca azar azar sık sık yiyip hareketi artırırsanız, kafein tüketimini azaltır, su tüketimine ağırlık verirseniz henüz vücudunuza yerleşmemiş bu yağlardan kolaylıkla kurtulabilirsiniz.

 

Yaz dediğin mangalsız geçer mi?

Yazın tatilde olmasak bile özellikle hafta sonları mangal keyfi vazgeçilmez oluyor. Öncelikle sağlıklı bir mangal için etle kömür arasındaki uzaklığın yaklaşık bir karış olması gerektiğini ve yanan etlerin kanserojen nitelik taşıdığını unutmamak gerekiyor diyen Diyetisyen Canan Aksoy, mangal kaçamağı için şu ipuçlarını veriyor: Protein sağlıklı bir diyetin vazgeçilmez bileşenlerindendir ama her besinde olduğu gibi dozun yani miktarın önemli olduğunu unutmayın. Zayıflama dönemindeyseniz hafta sonu mangal keyfinde bir avuç içi kadar tavuk veya kırmızı et, avuç içinin yarısı kadar da sucuk veya köfte tüketebilirsiniz. Demirin iyi sindirilmesi için yanında bol yeşillik ve aldığınız katı yağın bir kısmının atılmasını sağlayacak yağsız bir yoğurt veya ayran tüketebilirsiniz. Verdiğiniz kiloyu koruma dönemindeyseniz yediğiniz et ve tavuğun miktarını biraz daha artırabilirsiniz.

 

Aç karnına spor kasların düşmanı

Yaz aylarında özellikle açık havada daha fazla spor yapma imkanı olduğunu belirten Canan Aksoy, yapılan sporun amacına ulaşması için önemli olan noktaları şöyle açıklıyor: Spor için günün en sıcak saatleri tercih edilmemeli. Ayrıca, sabah aç karnına spora başlandığında vücudun kan şekeri seviyesi çok düşük oluyor. Vücut enerji kaynağı olarak şekeri kullanamıyor, yağı vücuttan çıkarıp kullanmak daha zor olduğu için en kolay olanı seçiyor yani kasları kullanıyor. İlk 20 dakika geçtikten sonra ise yağ yakımı başlıyor. Aynı şekilde yüklü bir kahvaltı sonrası sporu da önermiyoruz. Spora başlamadan yarım saat kadar önce bir yerli muz, bir küçük kase yoğurt yiyebilir ya da midenizi rahatsız etmiyorsa bir bardak yağsız süt içebilirsiniz. O zaman yaptığınız spor ile yağ yakmış olursunuz. İş çıkışı yapılan sporlarda da aç olmamak gerekiyor. Aksi takdirde sporla yağ yakılamadığı gibi spordan sonra akşam yemeğinde porsiyon ayarlaması yapmakta zorlanılıyor ve fazla yeniyor. Spordan 1-2 saat önce bir kepekli tost veya birkaç diyet bisküvi ile ayran ya da bir bardak sütle beraber bir küçük muz tüketmek öneriliyor.

 

16082013 kacamakdiyet2Meyve yemenin püf noktaları

Diyetisyen Canan Aksoy, meyvedeki früktozdan korkmamak gerektiğini belirterek, Meyve yemeğin üzerine tüketilebilir, alkole ve yağa dönüşmez. Sabah ve öğle yemeği arasında da meyve tüketebilirsiniz. Ancak öğlen ve akşam yemeği arasında meyve tükettiğinizde yanına protein eklemenizi öneriyorum. Ara öğün olarak 15 adet kiraz yemek akşam yemeğine çok aç oturmanızı engellemez. Çünkü früktoz kan şekerinizi hızla yükseltiyor. Yanına bir protein eklendiğinde ise kan şekeri yavaş yükselip yavaş düşüyor. Meyvenin yanında yağsız yoğurt, bir parça peynir, süt ya da fındık yiyebilirsiniz. İkisini beraber tüketmekten hoşlanmıyorsanız kiraz yiyip yarım saat sonra süt içebilirsiniz diyor. Bir porsiyon meyve, kişinin bir yumruk ölçüsü ile ayarlanabiliyor. Taneli meyveler bir çorba kasesi kadar tüketilebiliyor.

 

Her yiyecek açlıktan iyidir

Deniz kenarlarında ve havuz başlarında yemek seçenekleri her zaman ideal bir menü oluşturmaya imkan tanımıyor. Burada yapılacak en büyük yanlış ise hiçbir şey yememek ve akşam yemeğine kurt gibi aç oturmak. Diyetisyen Canan Aksoy, böyle durumları engellemek için öğlen domates ve mantarla yapılmış bir pizzanın yarısı ile ayran tüketmenin daha iyi bir yaklaşım olduğu görüşünde. İmkan varsa meyve veya pastane dondurması da seçenekler arasında

 

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here