Kahvaltınız nasıl olsun?

kahvaltiniz-nasil-olsun

kahvaltiniz-nasil-olsunSabahları işe gitme telaşından ayaküstü bir şeyler atıştırılıyor. Bazen de ağzımıza lokma koymadan, soluğu dışarda alıyoruz. Oysa düzenli kahvaltı yapmak, kalp damar hastalıklarından kansızlığa kadar pek çok riski azaltıyor ve size açık bir zihin vaat ediyor.

Sağlıklı bir yaşam için 10 dakika erken uyanın ve kendinizi kahvaltıyla ödüllendirin. Vakit bulamamaktan şikayetçiyseniz, zenginleştirilmiş kahvaltılık gevreklerden yararlanabilirsiniz. Kahvaltı yaptığınızda ilk önce kan şekeriniz yükseliyor ve vücut kaslarınız çalışmaya başlıyor.

Düzenli kahvaltı ederek ihtiyacınız olan enerji ve besinlerin dörtte birini karşılamış oluyorsunuz. Kahvaltı; öğrenme, dikkat, verimlilik ve fiziksel dayanıklığı da olumlu etkiliyor.

İdeal bir kahvaltı; demir, kalsiyum, magnezyum, folik asit, C,B ve E vitaminlerini barındırmalı. Az yağlı, kompleks karbonhidratlar ve lifli besinler bu açıdan ideal. Tahıllar, taze sebze, kabuklu meyveler, kuru baklagiller tüketebileceğiniz ürünler arasında.

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here