Ana Sayfa Beslenme & Diyet Kahve iç, huzurlu yaşa

Kahve iç, huzurlu yaşa

10022014 besrap1

Avrupa Gıda Güvenliği Derneği’nin yaptığı araştırmaya göre, kahve içmek zihinsel performansı artırmanın yanı sıra depresyona girme oranını da düşürüyor. Buna göre, gün içinde düşük ve orta düzeyde kafein almak endişe seviyesini düşürürken, mutluluk hissini yükseltiyor.

 

 

Çalışma; günde iki-üç fincan kahve içen kadınların günde bir fincan tüketenlere oranla yüzde 20 daha az depresyona girdiğini gösteriyor. Ayrıca doğal bir antioksidan kaynağı olan kahve, içerdiği kafein sayesinde halsizlik ve uyuklama gibi belirtilerin ortadan kalkmasına da yardımcı oluyor. Araştırmacılara göre fiziksel aktiviteye başlamadan önce tüketilen kahve dayanıklılığı artırıyor.

 

10022014 besrap2 Çörek otu deyip geçmeyin!

Siz onu böreğin, çöreğin üzerine çeşni olarak kullansanız da çörek otu bazı ilaçların üretiminde hammadde olarak kullanılıyor. Türkiye’nin hemen her bölgesinde yetiştirilen çörek otu, bağışıklık sistemini güçlendirmeye ve kalp krizi riskini düşürmeye yardımcı oluyor. Ayrıca kan şekerini düşüren, romatizma ağrılarını dindiren bu çeşni, öksürük ve solunum yolu hastalıklarında da fayda sağlıyor. Cilt hastalıklarının tedavisinde de kullanılan çörek otu hücre yenilenmesini hızlandırıyor.

 

Fasulyenin faydası!

Protein ve lif açısından son derece zengin bir sebze olan fasulye, haftada üç-dört kez tüketildiğinde kalp krizi ve göğüs kanseri riskini azaltmaya yardımcı oluyor; östrojen hormonlarının dengeli ve istikrarlı olmasını sağlıyor.

 

10022014 besrap3

Ayın güzeli Fındık

Kabuklu yemişler grubundan fındık, kalp hastalıklarının ortaya çıkış nedenlerinden biri olan yüksek kolesterolün düşürülmesinde büyük rol oynuyor. İçeriğinde bol miktarda kalsiyum, demir, karbonhidrat, yağ ve çinko bulunuyor. Bu sayede metabolizmayı düzenliyor, kemiklerin gelişmesini sağlıyor, vücuda kuvvet veriyor. E Vitamini açısından da zengin olan fındık, kansızlığa karşı koruyucu etki sağlıyor. Türkiye’nin birçok bölgesinde yetişen bu yemiş, vücudun ihtiyaç duyduğu proteini karşılamaya da yeterli oluyor.

Besin tablosu

100 gram fındık*

Enerji387 kcal

Toplam karbonhidrat41 g %14

Şeker 24 g

Yağ 23,9 %37

Protein 6,2 %12

Vitaminler

A vitamini 39 IU %1

Niasin 1,8 mg %9

B6 vitamini 0,5 %26

Folik asit 87 mcg %22

Mineraller

Kalsiyum 41 mg %4

Demir 0,8 mg %4

Magnezyum 62 mg %16

Fosfor 79 mg %8

Potasyum 539 mg %15

Çinko 0,5 mg %3

Bakır 0,6 mg %31

Manganez 1,3 mg %67

* Satır sonlarındaki yüzdeler, günlük ihtiyacın ne kadarını karşıladığını gösterir.

 

Formsanté Dergisi Ekim 2013 sayısı

 

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here