Kahve içerken bir kez daha düşünün!

04122014 besrap01

Yemekten sonra içilen kahvenin tadına doyum olmaz. Oysa bu alışkanlık vücuttaki demir emilimini olumsuz etkiliyor.

Obezite Uzmanı Dr. Fevzi Özgönül, demirin insan vücudunda toplam 4-5 gram bulunmasına rağmen önemli bir element olduğunu belirterek, “Demir minerali; bağışıklık sisteminin güçlenmesi, sinir iletimi, dokulara oksijen taşınması, DNA, RNA ve protein sentezi gibi yaşam için önemli enzimlerin yapımında görev alıyor. Demir eksikliği özellikle büyüme çağındaki çocuklarda, ergenlik çağında ve hamilelik döneminde ortaya çıkıyor. Yemek sırasında ya da sonrasında içilen çay, kahve gibi içecekler ise demir emilimini yarı yarıya azaltıyor. Bu nedenle yemeğin hemen üstüne çay veya kahve içmekten vazgeçmek gerekiyor” diyor.

 

04122014 besrap02Migreni zencefille yenin

B6 ve C vitamini ile kalsiyum, demir, magnezyum, fosfor, potasyum, manganez ve lif açısından yüksek besin değerlerine sahip olan taze zencefilin migren ağrılarını hafiflettiğini biliyor muydunuz? Bunun için migren atağı sırasında bir parça zencefil yemeyi deneyin. Yapılan bir çalışma, atak sırasında zencefil tozu alan katılımcıların bu bitkinin ağrı giderici etkilerini hissettiğini gösterdi. Aynı çalışmada zencefilin migren ilaçlarına benzer etki oluşturduğu da saptandı.

 

%20!

Uzmanlar, Tip 2 diyabet hastalarının günlük beslenmesinin yüzde 20’lik kısmının karbonhidrat olması gerektiğini belirtiyor.

 

04122014 besrap03Ayın güzeli Kereviz

Düşük kalorili, su içeriği yüksek ve lif oranı oldukça fazla bir sebze olan kereviz, özellikle diyet listelerinde sıkça yer alıyor. A, B ve C vitaminleri ile fosfor, çinko, bakır, manganez ve selenyum minerallerini içeren bu sebze, kandaki stres hormonlarını azaltıyor, yorgunluğu gideriyor. Vücudu kuvvetlendiren kereviz, cinsel gücü ve isteği de artırıyor. Kan temizleyici özelliği olan bu sebze, karaciğer şişliğini ve sarılığı gidermeye yardımcı oluyor. Yüksek tansiyon, diyabet ve prostat hastaları için faydalı olduğu bilinen kereviz ayrıca yağ yakımını hızlandırıyor ve sindirimi kolaylaştırıyor. Bu özellikleri nedeniyle diyet yapanların haftada iki kez kereviz yemesi öneriliyor.

 

Formsanté Dergisi Kasım 2014 sayısı

 

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here