Ana Sayfa Sağlık Kalp sağlığını nasıl koruruz? Kalp krizi riskini nasıl azaltabiliriz?

Kalp sağlığını nasıl koruruz? Kalp krizi riskini nasıl azaltabiliriz?

Kalp hastalığı riski olanlar veya kalp hastası olanlar nasıl beslenmeli? Kalp hastalığında kadın-erkek ayrımı var mı? Kalbimizi korumak için ne yapmalıyız? Kalp krizi riskini nasıl azaltırız? gibi merak edilen soruların yanıtını, Yeditepe Üniversitesi Hastaneleri Kardiyoloji Uzmanı Prof. Dr. Muzaffer Değertekin verdi.

KALP HASTALIĞI ERKEK VE KADINDA FARKLILIK GÖSTERİR Mİ?

Kalp hastalığı tanısı konurken birçok faktör dikkate alınır. Özellikle “kalp hastalığı riski taşıyor mu?” buna bakmak lazım. “Bu risk faktörleri nelerdir?” diye sıralarsak; kişinin sigara içmesi, yüksek tansiyon, kolesterol, diyabet ve obezite gibi durumların olması, ailede erken yaşta kalp krizi geçiren kişilerin bulunmasını sayabiliriz. Saydığımız faktörlerden sigara başta olmak üzere üçünü ya da dördünü bir arada bulunduran kişilerde kalp hastalığı olma riski artar. Biz de bu kişilere tanı açısından öncelik veriyoruz. Erkek ve kadın arasında tanı açısından bir fark yoktur.

Testleri sıralarsak; ilk olarak bir elektro çekildikten sonra kalp ultrasonu alınmasını isteriz. Ardından bir efor testi yaptırarak duruma bakarız. Bunların bir üst aşaması gerektiği zaman miyokardial perfüzyon sintigrafisi çekilmesini isteriz. Buradan aldığımız sonuçlar da şüphemizi destekliyorsa, o zaman koroner anjiyografinin sonunda kalp hastalığı tanısını koyarız.

KALP ZARI İLTİHABI İLE KALP KRİZİ ARASINDAKİ FARK NE?

KALP HASTASI OLAN VEYA RİSK TAŞIYAN KİŞİLER NASIL BESLENMELİ?

Öncelikle yeterli sıvı almaları gerekir. Yeşil sebze tüketimine dikkat etmemiz lazım. Kırmızı et tüketirken bunu belli oranlarda yapmalı, doymuş yağlardan mutlaka kaçınmalıyız. İdeal kilomuza uygun her türlü şeyi yiyebiliriz.

Diyabet varsa kan şekerini yükseltecek, glisemik endeksi yüksek yiyeceklerden uzak durmalıyız. Onun dışında ara öğünlerle günlük beslenmemizi desteklememizde fayda var. Bu da oluşacak insülin direncini kontrol etmemizi sağlar. Bu gibi şeylere dikkat ederek ideal kilomuzu da korumuş oluruz.

KALP SAĞLIĞININ 4 ANAHTARI: DOĞRU BESLENME, EGZERSİZ, DÜZENLİ KONTROL, POZİTİF YAŞAM

KALBİMİZİ KORUMAK VE KALP KRİZİ RİSKİNİ AZALTMAK İÇİN NELER YAPABİLİRİZ?

Öncelikle kendimizi kalp krizi riski grubu açısından değerlendirmemiz lazım. Bu konuda bir uzman hekimden yardım alarak, “yüksek riskli grupta mıyız, değil miyiz” bunun anlaşılması çok önemli. Bununla ilgili öncelikle testlerin yapılmasında fayda var. Bu risk gruplarına giriyorsak, bununla ilgili bir takım önlemler alarak kendimizi kalp krizinden koruyabiliriz.

Erken teşhis her zaman çok önemlidir. Bir takım belirtileri, şikâyetleri erken fark edip bunları doktorunuzla paylaştığınız zaman kalp krizinin öldürücü pek çok komplikasyonundan kendinizi koruyabilirsiniz. Düzenli egzersiz yapmaya, vücut kitle endeksimizi boyumuzla orantılı tutmaya, varsa şeker hastalığıyla ilgili riskleri azaltmaya, tansiyon ve kolesterole dikkat etmeliyiz.

YOGA KALP HASTALIĞI RİSKİNİ AZALTIYOR

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here