Karın eriten 8 egzersiz

Eğer siz de yaza hazırlanmak için, çoğumuz gibi kış boyunca ‘zamanım yok’, ‘çok yorgunum’ ;gibi bahanelerle bugüne kadar harekete geçmediyseniz, canınız sıkılmasın. Her gün yapacağınız bu 8 temel egzersiz sayesinde 1 ay sonra dümdüz bir karına sahip olabilirsiniz!

Funda ÇATAR

Bacaklarınızı omuz hizasında açarak dik durun. Her iki elinize dambıl
aldıktan sonra vücudunuzun üst bölümünü sağa doğru eğin. Bu sırada sol tarafınızda bir gerilme hissedeceksiniz. Ardından aynı hareketi bu kez sol tarafa doğru uygulayın. Egzersizi 3 dakika boyunca tekrar edin.

Bacaklarınız birbirine yapışık şekilde dizlerinizin üzerine çökün. Ellerinizle karın kaslarınızı bulun. Nefes verirken karnınızı yavaşça belkemiğine doğru itin. Bu gergin pozisyonda 10 saniye boyunca kaldıktan sonra gevşeyin. Egzersizi 2 set halinde 10'ar kez uygulayın.

Yan dönerek zemine uzanın. Sol kolunuzun dirsek altından destek alın. Şimdi karın kaslarınızı kasın. Sağ bacağınızı gergin bir şekilde kaldırdıktan sonra arkaya doğru küçük daireler çizin. 25 – 30 kez daire çizdikten sonra hareketi diğer bacağınızla da tekrarlayın.

Omuzlarınızı dik tutarak yere oturun. Karın kaslarınızı kasıp, kollarınızı her iki yöne doğru uzatın. Vücudunuzun üst bölümünü hafifçe arkaya doğru kaydırdıktan sonra sola doğru çevirin. Her iki bacağınızı da birbirlerine yapışık halde kaldırın. Bu pozisyonda dayanabildiğiniz kadar kalın. Egzersizi 10 kez tekrarlayın. Ardından hareketi bu kez sağa dönüp uygulayın.

Zemine sırtüstü uzanın. Kollarınızı vücudunuzun her iyi yanında paralel tutun. Bacaklarınızı yukarıya doğru uzatın. Vücudunuzun üst kısmını, beliniz zeminden kalkmayacak ve çeneniz göğüs kafesine değmeyecek şekilde yukarıya doğru kaldırın. Vücudunuzu kaldırırken nefes vermeli, indirirken nefes almalısınız. Egzersizi 3 set halinde 10'ar kez tekrarlayın.

Haberin devamı 2008 Mayıs sayımızda…

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here