Ana Sayfa Fitness Kas kaybını egzerizle önleyin

Kas kaybını egzerizle önleyin

168482566

AĞIRLIK EGZERSİZLERİ:
Orta yaşlara doğru haftada iki kez ağırlık kaldırmak kas kütlemizi koruma noktasında önem taşıyor. Dambıllar, ağırlık bantları ya da kettlebell… Ne kadar erken başlarsak o kadar iyi.

 

DİRENÇ EGZERSİZLERİ:
Kendi vücut ağırlığınızla çalışmak da kas kitlenizi koruma noktasında ağırlık kaldırmak kadar işe yarıyor. Şınav, mekik, squat, lunge, dips ve türevleri, hatta yoga… Haftada birkaç gün kısa da olsa direnç egzersizleri ile kas dayanıklılığınızı ve kitlesini artırın. Unutmayın, herkes kendi vücut ağırlığını kaldırabilmeli…
30 YAŞ BUNALIMINA GIRENLERIN PEK HOŞUNA GITMEYECEK BIR HABERIMIZ DAHA VAR: SARKOPENI. Doğduğumuz günden başlayarak kaslarımız büyüyor ve güçleniyor. Ancak 30 yaşla birlikte kas kütlesinde ve fonksiyonlarında kayıp yaşanmaya başlanıyor. Yaşa bağlı olarak meydana gelen bu kas kaybına “sarkopeni” deniyor. Fiziksel olarak aktif olmayan biri her 10 yılda kas kütlesinin yaklaşık yüzde 3-5’ini kaybediyor. Aktif biri olmanız bile bir miktar kas kaybetmenizi engelleyemiyor.
Ancak kaderiniz hala ellerinizde… Uzmanlar 40 yaşında tembel, hareket etmeyen birinin 60 yaşında aktif, beslenmesine dikkat eden bir kişiden biyolojik olarak daha yaşlı olabileceğini söylüyor. İster 20’lerinizde ister 70’lerinizde olun -tamamıyla önlenemese de-kas kaybını en aza indirmek için sağlıklı protein kaynakları tüketmek ve mutlaka egzersiz yapmak gerekiyor.

KARDİYO:
Her ne kadar kardiyo kas yapıcı sayılmasa da kas sağlığını artırıyor, kan dolaşımını iyileştiriyor, vücudun kendini tamir etme sürecini hızlandırıyor. Bisikletinizi kapıp dışarı çıkın ya da koşu ayakkabılarınızı giyip kendinizi yola vurun. Haftada üç gün kardiyo yapın.

Formsanté – Mayıs 2015

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here