Ana Sayfa Fitness Kemikleriniz için yere basarak spor yapın

Kemikleriniz için yere basarak spor yapın

mayis-2013-fitness-raporu-resim-1

Kemikler sürekli yenilenen canlı dokular. 30 yaş civarı kemik kitlesi doruk noktasına ulaşıyor. Ondan sonra da yenilenme yavaşlıyor, yıkım süreci hızlanıyor. Dolayısıyla bu yaşa kadar kemik kitlesini güçlendirmekte, depoyu doldurmakta fayda var. Kemik dokusunu güçlendiren en önemli faktör ise egzersiz. Çünkü kemikler çalıştıkları, zorlandıkları oranda yenileniyor. Özellikle kemik erimesi riski yüksek olan kadınlarda kemik yoğunluğunu artırmaya yardımcı olan en önemli faktör yere basarak spor yapmak. Bu nedenle yürüyüş özellikle kadınlar için oldukça iyi bir seçenek. Haftada üç kez 30 dakikalık bir yürüyüş, çok sayıda faydasının yanı sıra kemikleri de güçlendiriyor.

mayis-2013-fitness-raporu-resim-2 AYIN ÜRÜNÜ
Açık havada koşar gibi
Life Fitness’ın yeni Discover serisi kardiyo ürünleri LifeScape özelliği sayesinde dünyanın popüler koşu parkurlarını evinize getiriyor. Özel kameralarla çekilerek birleştirilmiş ve açık havada spor hissi yaşatan parkurlar koşma, trekking ya da bisiklet egzersizlerine uyumlu. Aletler hız, eğim ve direnç seviyelerini parkurdaki sanal görüntüye göre kendisi ayarlayabiliyor. LifeScape’le Fransa’da Col de la Colombiere ya da Champagne’de bisiklet turu yapabilir, Krallar Kanyonu ya da Kaliforniya’nın Trinity dağlarında yürümenin keyfini çıkarabilirsiniz. Discover serisi; koşu bandı, dikey, yatay bisiklet ve cross trainer ekipmanlarından oluşuyor. Fiyatı: 21.786 USD+KDV (Life Fitness/ EKS Dış Ticaret)

mayis-2013-fitness-raporu-resim-3 Günde 100 squat çılgınlığı
Günde 100 squat (çömelme) yaparak forma girmeye ne dersiniz? Bu günlerde Facebook, Youtube ve Instagram aracılığı ile yaygınlaşan bu “ultra minimalist” fitness programı sadece vücut ağırlığınızı kullanarak yapacağınız 100 squat ile sizi forma sokmayı hedefliyor. Facebook’taki “100 Squats A Day” sayfasında çektiğiniz fotoları, kaydettiğiniz gelişmeleri paylaşabiliyorsunuz, başkalarının deneyimlerini izleyebiliyorsunuz. Eğer siz de denemek istiyorsanız önerimiz, öncelikle bu son derece basit ve etkili egzersizin tekniğini iyice öğrenmeniz. Doğru yapıldığında hiçbir problem yaratmayacak, kalçanızı, bacaklarınızı hatta karın bölgenizi bile forma sokabilecek bu süper egzersiz, yanlış yapıldığında dizlerde sakatlığa neden olabiliyor.

İşte size seks yapmak için bir başka iyi neden: Seks, faydalarının yanı sıra iyi bir egzersiz de sağlıyor. 30 dakikalık bir yatak odası aktivitesi sonunda yaklaşık 200 kalori yakılabiliyor.

Formsanté Dergisi Mayıs 2013 Sayısı

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here