Kendi sandviçinizi yaratın

mart-2012-yemek-resim-2

Tam 27 hızlı&sağlıklı&hafif tarif!

Diyet lifi yönünden zengin tam tahıllı ekmekleri besin deposu yiyeceklerle birleştirip tam bir öğüne dönüştürebilirsiniz. Point Hotel Barbaros’un usta şefi Serdar Özkan sizler için alternatifler hazırladı.

1- HİNDİ VE BİBER DİLİMLERİ
Dilim hindi, çan biber dilimleri, kırmızı biber dilimleri, kırmızı soğan halkaları, kuru domates parçaları, rendelenmiş parmesan peynir, tam buğday ekmeği.

mart-2012-yemek-resim-1
2- HUMUS VE SOYA FİLİZİ

Humus, soya filizleri, sızma zeytinyağı, sumak, pul biber, taze kekik, tam buğday ekmeği.

3- TON BALIKLI KEPEKLİ WRAP
Ton balığı, kapari, limon kabuğu rendesi, yoğurt ve yeşil çeşnilerle yapılan sos (bkz.sayfa 105) ve kepekli lavaş.

4- HİNDİ VE GRAVYER PEYNİR
Hindi füme dilimi, gravyer peyniri, kırmızı üzüm taneleri, tam buğday baget, mevsim yeşillikleri, sızma zeytinyağı.

5- HUMUS VE FIRINLANMIŞ PANCAR
Fırınlanmış pancar dilimleri, beyaz peynir, humus, bebek roka yaprakları, tam buğday ekmeği.

6- ENGİNAR VE FASULYE
Marine edilmiş enginar kalbi, haşlanmış ve ezilmiş kuru fasulye, sotelenmiş ıspanak, kızarmış buğday ekmeği.

7- ÇITIR PASTIRMA, DOMATES VE MARUL
Fırında çıtırlaştırılmış pastırma dilimleri, domates dilimleri, marul parçaları, avokado, çok tahıllı ekmek.

8-ÇEDAR VE AVOKADO
Çedar peynir, avokado püresi, çeri domates, kırmızı soğan, maydanoz, çok tahıllı ekmek.

9- TULUM PEYNİRLİ PİTA
Kızarmış pita ekmeği, tulum peyniri, taze maydanoz, marul, kurutulmuş domates.

10- KEÇİ PEYNİRİ VE BAL
Keçi peyniri, bal, ceviz parçaları, taze fesleğen, kızarmış tam buğdaylı ekmek.

11- IZGARA TAVUK VE CEVİZ-MAYDANOZ PESTO
Izgara tavuk parçaları, ceviz ve maydanoz pesto (bkz. sayfa 105) , parmesan dilimleri, limon kabuğu rendesi, kızarmış çok tahıllı ekmek, Akdeniz yeşillikleri.
mart-2012-yemek-resim-3
ENERJİ DEPOSU

12- SARDALYA VE YUMURTA
Sardalya (konserve), haşlanmış yumurta dilimleri, marul, zeytin, kırmızı soğan, çok tahıllı ekmek.

13- HAŞLANMIŞ TAVUK, KAYISI VE BADEM
Haşlanmış yağsız tavuk parçaları, kuru kayısı parçaları, badem, marul, tohumlarla zenginleştirilmiş tam buğday ekmeği.

14- FISTIK EZMESİ VE ELMA
Fıstık ezmesi, elma dilimleri, bal, tam çavdar ekmeği.

15- MERCİMEK VE ÇEŞNİLİ YOĞURT
Kızarmış pita ekmeği, haşlanmış mercimek, çeri domates, çeşnili yoğurt (bkz. Sayfa 105), sızma zeytinyağı, mevsim yeşillikleri.
mart-2012-yemek-resim-4
KAHVALTILIK

16-ISPANAKLI YUMURTA
Az yağda sotelenmiş ıspanak, tavada kızarmış yumurta, fırınlanmış biber dilimleri, kuru domates dilimleri, karabiber.

17- SOMON FÜME
Somon füme, kapari, mevsim yeşillikleri, sızma zeytinyağı.

18- ÇÖKELEK VE BÖĞÜRTLEN
Taze çökelek, böğürtlen, tarçın, tam buğday bagel.

19- LOR VE ÇİLEK
Taze lor peyniri, çilek, bal, cevizli ekmek.

20- YUMURTALI WRAP
Ispanak ve yumurtalı omlet, taze fesleğen, tam buğday lavaş.

21- ROZBİF VE PESTO
Rozbif dilimleri, cevizli maydanoz pesto (bkz. sayfa 105), Akdeniz yeşillikleri, çeri domates, çok tahıllı ekmek.

mart-2012-yemek-resim-5

ÇATAL–BIÇAK YARDIMIYLA

22- MARİNE EDİLMİŞ TOFU VE MANTAR
Marine edilmiş tofu (bkz. sayfa 105), fırınlanmış mantar, bebek ıspanak, sızma zeytinyağı, kızarmış tam buğday baget.

23- BRUSCETTA VE PERMASAN
Bruscetta (domates, fesleğen, sarımsak ve zeytinyağı), parmesan dilimleri, dereotu, yulaflı ekmek.

24- FIRINLANMIŞ KUŞKONMAZ VE PIRASA
Fırınlanmış kuşkonmaz, pırasa, kırmızı soğan, taze lor, sızma zeytinyağı, kızarmış çok tahıllı ekmek.

25- FIRINLANMIŞ DOMATES VE MOZZARELLA
Fırınlanmış çeri domates, eritilmiş mozzarella, bebek roka, kızarmış tam buğday ekmeği.

26- TAVUK VE BEYAZ PEYNİR
Izgara tavuk, beyaz peynir, avokado, zeytin, çok tahıllı ekmek, maydanoz, taze kekik, karabiber.

27- KEÇİ PEYNİRLİ PASTIRMA
Eritilmiş keçi peyniri, pastırma dilimleri, kuru domates parçaları, Frenk maydanoz, kuş üzümü.
mart-2012-yemek-resim-6

HIZLI ÇÖZÜMLER
Sandviçlerinize tat katmak için bazı ön hazırlıklar yapabilirsiniz. Kolayca hazırlayacağınız bu tatları birkaç gün buzdolabında koruyabilir, gerektiğinde nefis sandviçler hazırlayabilirsiniz.

Ton balığı püresi: 80 g süzülmüş ton balığını bir çorba kaşığı zeytin ezmesi, bir çorba kaşığı light mayonez ve bir çay kaşığı taze limon suyu ile birlikte robottan geçirin ve püre kıvamına getirin. Sonrasında bu karışımı sandviçlerinize sürebilirsiniz. Ağzını sıkıca kapatıp birkaç gün buzdolabında bekletebilirsiniz.

Marine edilmiş tofu: 1/4 bardak sirke, 2 kaşık düşük sodyumlu soya sosu, 1 kaşık esmer şeker, ince doğranmış bir diş sarımsak ve 1/4 yemek kaşığı pul biberi bir kabın içinde karıştırın. Yarım kilogram kadar tofuyu bir kat halinde bir kaba dizin. Hazırladığınız karışımı üzerinde gezdirin. Kabın üzerini kapatarak en az iki saat ya da bir gece boyunca buzdolabında bekletin.

Meksika fasulyesi ezmesi: 1 kaşık zeytinyağını tavada kızdırın, 1 diş sarımsağı ezip içine atın, 1 adet arpacık soğanı da incecik doğrayıp ekleyin ve pembeleşinceye kadar tavada çevirin. Üzerine 400 gram kadar konserve Meksika fasulyesi, yarım çay bardağı su ve bir tutam kuru kekik ekleyin. Tavada çevirirken bir yandan da tahta kaşıkla fasulyeleri ezin. 2-4 dakika sonra ocaktan indirip tuz ve karabiber ekleyerek kavanoza doldurun.

MAYONEZ YERİNE BUNLARLA TATLANDIRIN
Düşük yağ oranına sahip bu besleyici soslar sandviçlerinize ve atıştırmalıklarınıza lezzet katacak.

Avakado püresi (2 yemek kaşığı için)
1/4 avakadoyu 1 yemek kaşığı sızma zeytinyağı ve bir dilim limon suyuyla birlikte ezin. Tuz ve karabiberle tatlandırın.

Humus ve kırmızı biber (2.5 yemek kaşığı için)
2 yemek kaşığı humusu (hazır olarak şarküterilerde ve marketlerde bulabilirsiniz) 1 yemek kaşığı sızma zeytinyağı, bir tutam pul biber ve biraz karabiber ile karıştırın.

Yoğurt ve yeşil çeşniler (yarım kase için)
1/2 kase yoğurdu bir yemek kaşığı kıyılmış maydanoz ve bir yemek kaşığı kıyılmış taze nane, 1 diş ezilmiş sarımsak ile karıştırın. Karabiber ve tuz ilave ederek tatlandırın.

Cevizli maydanoz pesto (yarım kase için)
1 kase maydanoz, 1 avuç ceviz, 2 yemek kaşığı rendelenmiş parmesan peynir, 1 diş sarımsak, 1 yemek kaşığı taze limon suyu ve 2 yemek kaşığı sızma zeytinyağını mutfak robotundan geçirin. Tuz ve karabiber ekleyerek püre haline getirin.
mart-2012-yemek-resim-7
Aytaç Özkardaş GOZZİ
Fotoğraflar: Ozan KUTSAL

Formsante Dergisi Mart 2012 Sayısı

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here