Kendisi küçük etkisi büyük

iStock 000019853307 Large

Birçok meyvenin içerdiği antioksidan, vitamin, mineral ve lif nedeni ile bağışıklık sistemimizi güçlendirdiğini biliyoruz. Son günlerde yapılan bazı araştırmalarda yaban mersini, böğürtlen, kızılcık, ahududu, vişne, çilek gibi flavonoid oranı yüksek meyvelerin sadece bağışıklığa değil, cinsel yaşamdan alzheimer’a, kalp hastalığından kansere, zayıflamadan hafızaya kadar vücutta birçok sistemi onardığını ve koruduğu görülüyor. İç hastalıkları uzmanı Dr. Ayça Kaya, kendileri küçük etkileri büyük meyvelerin vücudu onarma şekillerini anlatıyor: 

“Yaban mersini, böğürtlen, kızılcık, ahududu, vişne, çilek gibi küçük meyveler, içerdikleri A, C ve E vitamini hücreleri hasardan koruyor. Antioksidan etki gösteriyor. Resveratrol adında bir antioksidan vücutta iltihaplanmayı azaltıyor. Öğrenme yeteneğini ve hafızayı kuvvetlendiriyor. Ayrıca çilek, yaban mersini, böğürtlen, vişne, kızılcık gibi bu tür meyvelerin az da olsa kilo vermeye yardımcı olduğu düşünülüyor. Çünkü vücutta şeker dengesini düzenleyerek acıkmanın önüne geçiyorlar ve kişiyi tok tutuyorlar.” 

Elma sirkesi içmeli mi?
Pek çok kişi sabahları elma sirkesi içiyor çünkü bunun kilo vermek, kanseri engellemek ve bağışıklığı güçlendirmek gibi faydalara yol açacağını düşünüyor. Yapılan araştırmalar bu tezleri az da olsa doğruluyor. Yine de sonuçlardan mutlaka göz atmanız gereken bazı değerlendirmeler bulunuyor. Elma sirkesi yiyeceklerden daha fazla kalsiyum almanızı sağlıyor. İkinci olarak da yemekten sonra tükettiğiniz takdirde kan şekerini dengelemenize yardımcı oluyor, bu da açlık krizlerini bastırmanıza katkı sağlıyor. İçeceğinize veya salatanıza eklemeye ne dersiniz?

Doğal sağlık kaynağı kuşkonmaz 
Mucize bitkilerden biri olarak kabul edilen; vücudu ve hayatı sağlıklı bir hale getirmek isteyenlerin tercihi kuşkonmaz, A, B1, B2, B6 ve C vitaminleri açısından zengin, lifli bir sebze… Folik asit, fosfor ve potasyum içeren kuşkonmaz bu içeriğiyle güçlü bir idrar söktürücü ve kum döktürücü etkiye sahip. Kalbi güçlendirme ve kanı temizleme özelliği olan kuşkonmaz, sindirimi kolaylaştırıyor. Ayrıca göz sağlığı için de etkili olduğu biliniyor. 

SAĞLIKLI PROTEİN NEDİR? 
Sağlıklı bir beslenmede protein kaynaklarının karbonhidrat ve yağlarla birlikte tüketilmesi gerektiğini vurgulayan Anadolu Sağlık Merkezi Beslenme ve Diyet Uzmanı Hazal Çatırtan, “Et-tavuk-balık ile süt ve süt ürünlerini doymuş yağ ve kolesterol alımını azaltmak adına az yağlı tercih edebiliriz. Sağlıklı bir örnek vermek gerekirse az yağlı et+salata/zeytinyağlı sebze yemeği+ekmek/ çorba gibi bir öğün tercihi protein dahil tüm besin ögesi gereksinimlerimizi karşılayan iyi bir alternatif. Günümüzde tek besine dayalı, özellikle protein ağırlıklı veya düşük kalorili beslenmek ilgi görüyor. Bu tarz diyetlerle kısa vadede hızlı kilo kaybı sağlansa da uzun süreli böyle bir beslenme ideal vücut kompozisyonunun bozulmasına bununla birlikte saç dökülmesi, tırnak kırılması, cilt sorunları oluşmasına yol açabilir, vitamin-mineral eksiklikleri oluşabilir. Protein ağırlıklı diyetlerde aşırı tüketime bağlı önceden bahsettiğimiz sorunlar görülebilir. Tek besine dayalı, protein ağırlıklı veya düşük kalorili diyetlerin uzun vadede son basamağı organ fonksiyon bozuklukları olabiliyor” diyor. 

Formsanté 2016 – Haziran sayısı

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here